ad
  • 8.076.765 stemmen

Y Gwyll - Seizoen 1 (2013)

Show titel: Y Gwyll

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: dinsdag 29 oktober 2013

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Y Gwyll

Afleveringen Seizoen 1 (2013)

1. 1. Devil's Bridge

Op zijn eerste dag in zijn nieuwe baan in Aberystwyth,Wales, tegen de achtergrond van bergachtige terreinen, afgelegen boerderijen en hechte dorpen, wordt detective Tom Mathias opgeroepen de verdachte verdwijning uit te onderzoeken van de alleenstaande bejaarde vrouw Helen Jenkins.

2. 2. Night Music

Na een anoniem telefoontje worden Tom Mathias en zijn team naar een afgelegen boerderij gestuurd. Daar wordt de eigenaar Idris Williams vermoord in zijn huis gevonden. Het lijkt erop dat hij het slachtoffer is geworden van een inbraak, maar het instinct van Mathias vertelt hem wat anders.

3. 3. Penwyllt

In het afgelegen dorpje Penwyllt wordt het lichaam van een jonge man ontdekt op de bodem van een meer. Wie is hij, was dit een ongeluk?

4. 4. The Girl in the Water

Twee jongens vinden in een moerassig gebied het dode lichaam van een jonge studente.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Prima engelse misdaadserie, lekker deprimerend qua sfeer en met boeiende plotlijnen en personages. Het tempo ligt laag en de personages doen niet bepaald aan prietpraat. Prachtig in beeld gebracht en voorzien van mooie muziek. Slechts vier afleveringen van anderhalf uur, maar gelukkig zijn er meer seizoenen voorradig.

avatar van Atheistus

Atheistus

Vooral heeeeeel traaaaaaag. Verder veel van hetzelfde en iedereen lijkt in een caravan of een keet te wonen.

De omgeving is dan ook inspirerend. Heuvels met dood gras met een weg daardoor. Er zijn vast mensen die dat mooi vinden (bij 'we zijn er bijna' of zo).

avatar van FAC73_mm

FAC73_mm

Trage serie, maar wel erg mooi. Je leert nog eens wat over Wales (bv. dat ze er nazi's gevangen hielden). De plots zitten goed in elkaar, maar tussen de regels door draait het vooral om de rechercheur en zijn baas, twee mannen die beiden een donker verleden meedragen. Knap hoe subtiel beetje bij beetje hun karakters worden opgebouwd tot een climax in aflevering 4, waarin ineens wordt teruggegrepen naar het begin van de serie. Ik ben benieuwd naar seizoen 2!

avatar van EMBV_mm

EMBV_mm

Het oogt allemaal wat traag, geen spetterende actie, maar op een ” rustgevende” manier wordt er gespeurd naar motief en dader(s). Tom Mathias komt over als een eenzame man die waarschijnlijk in zijn priveleven iets is overkomen.. Dit omdat de foto van twee kinderen als een rode draad door de serie lopen… Daar is iets mee…. Ooit zullen we dat wel te weten komen. Het zorgt er in ieder geval voor dat je als kijker nieuwsgierig blijft van wat er gaat komen..

avatar van nlkink

nlkink

Heerlijke serie. Ik kom graag in het VK en in 2018 is het me gelukt om een tiental dagen door Wales te reizen en diverse mooie plaatsen te bezoeken. Gelukkig ziet niet heel Wales er uit zoals in het deel waar Hinterland zich afspeelt, maar in deze serie is dit specifieke landschap gewoon onderdeel van het verhaal en bepaalt mede de sfeer.