Mijn Series +

The Dukes of Hazzard - Seizoen 2 (1979-1980)

Actie / Komedie

ontwikkeld door Rod Amateau en Gy Waldron
met Tom Wopat, John Schneider en Catherine Bach

The Dukes of Hazzard speelt zich af op het platteland van de staat Georgia in Hazzard County, een fictieve county. Centraal staat de familie Duke, bestaande uit Jesse, zijn neven Bo en Luke, en zijn nichtje Daisy. Bo en Luke hebben een auto, de General Lee, een Dodge Charger 1969 RT, waarmee ze geregeld races houden en stunts uithalen. De Dukes liggen vaak overhoop met de plaatselijke autoriteiten: burgemeester, J.D. ("Boss") Hogg en sheriff Rosco. Boss Hogg is namelijk corrupt tot op het bot, en heeft het om uiteenlopende redenen voorzien op de boerderij van de Dukes. Zijn plannen om deze te bemachtigen, als mede andere van zijn snode plannen, worden vaak gedwarsboomd door de Dukes. Hogg huurt vaak criminelen van buiten de stad in om hem te helpen de Dukes in een kwaad daglicht te stellen, en grijpt elke kans aan om de Dukes te laten arresteren.

1. Days of Shine and Roses
  2. Gold Fever