Mijn Series +

The Dukes of Hazzard - Seizoen 1 (1979)

Actie / Komedie

ontwikkeld door Rod Amateau en Gy Waldron
met Tom Wopat, John Schneider en Catherine Bach

The Dukes of Hazzard speelt zich af op het platteland van de staat Georgia in Hazzard County, een fictieve county. Centraal staat de familie Duke, bestaande uit Jesse, zijn neven Bo en Luke, en zijn nichtje Daisy. Bo en Luke hebben een auto, de General Lee, een Dodge Charger 1969 RT, waarmee ze geregeld races houden en stunts uithalen. De Dukes liggen vaak overhoop met de plaatselijke autoriteiten: burgemeester, J.D. ("Boss") Hogg en sheriff Rosco. Boss Hogg is namelijk corrupt tot op het bot, en heeft het om uiteenlopende redenen voorzien op de boerderij van de Dukes. Zijn plannen om deze te bemachtigen, als mede andere van zijn snode plannen, worden vaak gedwarsboomd door de Dukes. Hogg huurt vaak criminelen van buiten de stad in om hem te helpen de Dukes in een kwaad daglicht te stellen, en grijpt elke kans aan om de Dukes te laten arresteren.

1. One-Armed Bandits
  11. Money to Burn
  12. Route 7-11
  13. Double Sting
avatar van Rogyros
Dit is altijd lastig om te stemmen. Ik heb me er als kind behoorlijk mee vermaakt, maar ik heb het een aantal jaren terug nog gekeken, en van de glans van toen is weinig meer overgebleven. Het kon de tand des tijds niet doorstaan zeg maar.

Ik denk dat ik 2,5* geef. Gedeeltelijk vanwege nostalgie, en gedeeltelijk vanwege wat ik er nu van vind. En dat is rubbish...

Jeugdsentiment met Roscoe P. Coltrane en what (General Lee jumps) en who not (Daisy Duke).

Drie sterren toch wel, al zal ik niet snel een hele aflevering her-kijken.

jakkepoes
Ik hou me vast aan vroeger. Toen vond ik het geweldig. Is nu wel erg gedateerd maar Daisy blijft toch nog steeds een leuke verschijning.

Heb alle seizoenen in bezit. Af en toe gewoon ff 1 kijken.

Grindhouse62 heeft een grote dvd collectie thuis

Grindhouse62 heeft een grote dvd collectie thuis
21.978 film filmtitels in totaal

grindhouse62 schreef:
21.978 film filmtitels in totaal

Tsjee, heb je dat met de hand geteld? of heb je gewoon een collectie op de pc staan.

hilversum3 schreef:

uiteraard heb ik mijn collectie in een database op de pc en elke titel heeft een mummer. Pak dus heel makkelijk de titel die ik hebben moet.

grindhouse62 schreef:

Ok dat snap ik maar je hebt echt 20.000 plus dvd's ergens in 1 of meerdere kasten staan?

1 wand met rekken

Dat is vast een Heeeele grote wand.

avatar van Scarafax
Leuke serie maar merkte wel dat ik er net te jong voor was... was meer voor de generatie voor me.

My childhood... In 1980 als kleine jongen naar de Avro kijken, wat een tijden. Uiteraard is het een oude serie, en dat is ook zeker af te zien.... Maar het vermaak, de stunts, het plezier wat er van afstraalt, dat is gewoon mega. Dat de hoofdrolspelers (die leven dan) nog steeds bij elkaar komen, en erop terugblikken, zegt ook wel wat van de band.

avatar van Phantasm
Jaren terug deze serie gezien, is wel grappig om naar te kijken.