• 11.512 nieuwsartikelen

Ontwikkeld door: Richard Gadd

Met: Richard Gadd, Jessica Swale en Danny Kirrane

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: donderdag 11 april 2024

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Baby Reindeer

Wanneer Richard Gadd, een worstelend komiek, een kwetsbare vrouw vriendelijk benadert, ontstaat er een verstikkende obsessie die hun beiden levens dreigt te verwoesten. Al snel wordt hij voortdurend gestalkt door de vrouw. Richard wordt uiteindelijk gedwongen de confrontatie aan te gaan en beseft dat dit wel eens een grote traumatische impact op zijn leven kan hebben.

Afleveringen

1. Aflevering 1

11 april 2024 (32 minuten)

Donny, een berooide comedian en barman, ontmoet een eenzame vrouw die zegt jurist te zijn. Hij biedt haar een gratis kop thee aan en ze raakt meteen geobsedeerd.

2. Aflevering 2

11 april 2024 (27 minuten)

Tijdens een date met Teri begint Donny over zijn stalker. Als hij vriendelijk doet, geeft hij Martha valse hoop, en wordt ze verder aangemoedigd.

3. Aflevering 3

11 april 2024 (38 minuten)

Donny neemt even vrij van de bar en probeert het bij te leggen met Teri. Maar hoe hij ook probeert Martha te mijden, het lukt niet aan haar te ontsnappen.

4. Aflevering 4

11 april 2024 (45 minuten)

Als Donny Martha wil aangeven bij de politie, brengt dat herinneringen terug aan een traumatische ervaring met een man die hij jaren eerder bij het Fringe-festival ontmoette.

5. Aflevering 5

11 april 2024 (28 minuten)

Liz hoort de waarheid over Martha en vraagt Donny te vertrekken. Teri en hij kunnen een nieuwe start maken, maar zijn herinneringen staan een intieme relatie in de weg.

6. Aflevering 6

11 april 2024 (34 minuten)

Martha bedenkt nieuwe manieren om Donny te raken: ze richt zich op zijn dierbaren. Omdat de politie nog steeds niet ingrijpt, neemt hij het heft in eigen handen.

7. Aflevering 7

11 april 2024 (31 minuten)

Voor het eerst in zijn carrière heeft Donny het idee dat het de goede kant opgaat. Dan maakt hij een slordige fout waardoor Martha ineens weer in zijn leven terugkeert.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Martha speelde wmb geweldig. Serie kon me sowieso wel boeien. Soundtrack goed goeie inhoud e het werd nergens saai.

avatar van Firepeetje

Firepeetje

De eerste 4 afleveringen zijn prima, maar net zoals vele andere series wordt het daarna langdradig en saai, waardoor de interesse en aandacht weg dwaalt.

avatar van Marcske

Marcske

Heftige serie, over een getraumatiseerde jonge man. Mooie opbouw en in deel 4 geweldig uitgewerkt waardoor hij getraumatiseerd is....

Zijn onlogische beslissingen, mistroostig en zwaar voelde het, en natuurlijk soms ook een zwarte komische ondertoon...

avatar van Tina77

Tina77

Harley Quinn schreef:

Ik begrijp de hype niet rondom deze serie.

De eerste drie afleveringen zijn sterk, waarin stalker Martha centraal staat. Het geschetste narratief neemt vanaf deel vier helaas een drastisch andere wending, waardoor ik mijn sympathie voor het hoofdpersonage verloor - met name vanwege de absurde keuzes die hij maakt. Nee, de verwachtingen die de eerste afleveringen creëerden, werden totaal niet ingelost. Het wekte eerder irritatie op.

Ik heb de serie puur afgekeken, omdat ik wilde weten hoe het eindigde. Conclusie; ik vond het vervelend.

Wow, volledig met je eens, ik ga helaas half eerste aflevering zelfs al moeten afhaken. Zooo irritant hoe mensen blijven omgaan met narcisten en altijd het slachtoffertje uit hangen. Zorg gewoon dat je je eigen leven in handen hebt. Ben afgehaakt nadat madam een koffie bestelde op hun eerste 'uitje' en daarbij zat te roepen in die taverne. Hoe is het mogelijk dat een waardeloze serie zo hoog scoort.

avatar van Walter S.

Walter S.

michael schreef:

Zoek het woord ' empathie' voor de grap eens op in het woordenboek. Of wacht, ik google het wel even voor je.

Empathie is de vaardigheid om je in te leven in een situatie en gevoelens van een ander. Wanneer je empathisch vermogen hebt, kan je emoties van een ander beter begrijpen en aanvoelen. Hierdoor verloopt de communicatie met een ander vaak beter. Het is een onderdeel van je emotionele intelligentie.

avatar van Harley Quinn

Harley Quinn

Martha is echter geen narcist. Dan had ze het wel slimmer, geraffineerder en geleidelijker aangepakt. Donny had zo veel kansen om eruit te stappen - of er niet aan te beginnen. Helaas is hij, zoals hij zelf toegeeft, verslaafd aan ellende en drama.

Wees voorzichtig met wat je schrijft. Mensen kiezen er echt niet voor met narcisten om te blijven gaan en het slachtoffer uit te hangen. Een narcist verstrikt zijn prooi met onzichtbare, ongelooflijk diepgaande manipulatie. Het is een geperfectioneerd proces. Je hebt het pas door wanneer het te laat is. Tegen die tijd is er bijna niets meer van je over. Niemand kiest vrijwillig in zulk een hel te (over)leven.

Overigens vind ik niet dat je iets kunt beoordelen op basis van een halve aflevering.

avatar van hertog83

hertog83

Ik vond het een geweldige serie. Je moet goed opletten wat er allemaal gebeurt. Het einde (laatste 2 afleveringen) zeer sterk.