Mijn Series +

Grimm - Seizoen 3 (2013-2014)

Fantasy / Horror

ontwikkeld door David Greenwalt
met David Giuntoli, Russell Hornsby en Silas Weir Mitchell

Grimm draait om Nick Burkhardt die met partner Hank Griffin voor de politie van Portland werkt. Nick woont samen met zijn vriendin Juliette die dierenarts is. Hij is als kind na het overlijden van zijn ouders opgevoed door zijn tante Marie die na een aanval op straat uiteindelijk aan de gevolgen hiervan komt te overlijden. Vlak hiervoor vertelt zij hem echter op haar sterfbed hun familiegeheim. Zijn familie stamt af van de familie Grimm en zijn verantwoordelijk voor de balans tussen de mensen en ‘Wesen’ hier op de wereld. Wesen (het Duitse woord voor wezens) zijn mythische figuren waarover de gebroeders Grimm ook in hun verhalen schrijven. Alleen Grimm’s kunnen deze Wesen zien voor wat zij echt zijn en met het overlijden van tante Marie moet Nick deze taak van ‘beschermer’ op zich nemen. Een taak waar hij in eerste instantie moeilijk mee om kan gaan. Maar met de hulp van zijn vriend Monroe, een ‘Blutbad’ die Nick tijdens een van zijn zaken leert kennen, leert Nick gaandeweg wat het precies inhoudt om een Grimm te zijn.

1. The Ungrateful Dead
  21. The Inheritance
  22. Blonde Ambition
avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Derde seizoen net afgerond. Hier en daar veel van hetzelfde, plus sommige verhaallijnen worden uitgerekt van hier tot en met Tokio. Je moet er maar tegen kunnen. Desondanks blijft de serie Grimm prima kijkvoer.

Op naar seizoen vier.

*** ½