• 8.614.132 stemmen

Ancient Apocalypse - Seizoen 1 (2022)

Show titel: Ancient Apocalypse

Afleveringen: 8

Speelduur: 4 uur en 11 minuten

Met: Graham Hancock

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: vrijdag 11 november 2022

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Ancient Apocalypse

Wat nu, als alles wat we weten over de prehistorische menselijke beschaving onjuist zou zijn? De journalist en schrijver Graham Hancock, die bekend staat door zijn pseudowetenschappelijke theorieën, duikt de geschiedenis in om de meest controversiële theorieën over deze vorm van de mens na te trekken. Zo reist hij de wereld rond, op zoek naar bewijs voor het bestaan van mysterieuze, verloren beschavingen die we alleen uit wilde theorieën kennen.

Afleveringen Seizoen 1 (2022)

1. 1. Once There Was a Flood

11 november 2022 (31 minuten)

2. 2. Stranger in a Time of Chaos

11 november 2022 (33 minuten)

3. 3. Sirius Rising

11 november 2022 (31 minuten)

4. 4. Ghosts of a Drowned World

11 november 2022 (30 minuten)

5. 5. Legacy of the Sages

11 november 2022 (32 minuten)

6. 6. America's Lost Civilization

11 november 2022 (33 minuten)

7. 7. A Fatal Winter

11 november 2022 (29 minuten)

8. 8. Cataclysm and Rebirth

11 november 2022 (32 minuten)

Alle Acteurs en Actrices

Self

1 aflevering

kappeuter (crew films)

Fantastische serie!

Ik had via Joe Rogan al kennisgemaakt met Graham Hancock en ook met Randall Carlson. Ik vind dat heel interessante personen.

Graham Hancock gelooft in de Jonge Dryas-impacthypothese en dat in die tijd een technisch geavanceerde beschaving door een catastrofe grotendeels werd weggevaagd.

Hoe je ook kijkt naar de persoon Graham Hancock, ontdekkingen zoals Göbekli Tepe (11.500 jaar oud) hebben impact op de geschiedenis van de mens. Dat er tijdens de periode van jager-verzamelaars ook mensen waren die megalithische bouwwerken maakten staat dus buiten kijf.

Hancock vestigt veel aandacht aan parallelen tussen wereldwijde mythes uit de oudheid. Ook laat hij zien dat achter veel symbolen en de plaatsing van bouwwerken astronomie waarschijnlijk een belangrijke rol heeft gespeeld.

De vele Turkse ondergrondse complexen zijn een bijzonder fenomeen.

Ik vind het jammer dat Hancock maar sporadisch aandacht besteedt aan Atlantis, maar hij heeft dus geen theorie waar het zich bevindt.

Ik hoop dat ze nog bijzondere ontdekkingen zullen doen in de kamers in Gunung Padang.

In de aflevering met Randall Carlson komt Carlson maar vrij weinig aan het woord.

Ik hoop dat deze serie een succes wordt op Netflix en dat er nog een tweede seizoen volgt.

avatar van EIGER3970

EIGER3970

De wetenschap is de nieuwe religie met nieuwe dogma's, gelukkig hebben we Graham Hancock die buiten de lijntjes kleurt, hiervoor krijgt hij veel wat 'garbage' over zich heen van gereputeerde archeologen; Onze voorouders waren echt niet dom, misschien zelfs beter, mischien is de huidige mens een paar bewustzijntoestanden vergeten. Prachtige beelden alleen wat snel gemonteerd, ik werd er toch soms wat nerveus van.

avatar van Fervet opus

Fervet opus

Interessante serie. Hancock komt met een andere visie op huidige archeologische conclusies die wel eens dichter bij de waarheid zouden kunnen liggen dan wat de mainstream deskundigen aanhangen.

avatar van B.A.

B.A.

Pseudo wetenschap, wel nuttig als instrument om het kritisch denken te toetsen. Voer voor antivaxxers, complotdenkers, platte aarde-gelovigen en andere wappies.

kappeuter (crew films)

B.A. schreef:

Dat vind ik te gemakkelijk. Graham Hancock beweert helemaal niet dat hij alles beter weet, maar komt met vermakelijke theorieën en suggesties. Over een periode waar de wetenschap nog met veel twijfels en vraagtekens zit. Ik vind dit een beetje een avontuur als Kuifje en Indiana Jones.

Je hoeft het allemaal niet serieus te nemen, maar hij bezoekt wel plekken op de aarde met een eeuwenoude geschiedenis die veel vragen over de geschiedenis van de mens oplevert.

B.A. schreef:

Kritisch denken aan jou dus niet besteed, toch ga ik door jouw opmerking de serie bekijken, waarvoor dank.