• 8.985.839 stemmen

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Datum van release: vrijdag 2 september 2022

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot Devil in Ohio

Een psychiater is vastbesloten om een jonge patiënt uit een psychiatrische inrichting te beschermen, die ontsnapt is aan een mysterieuze sekte. Om dit naar haar mening het best te kunnen doen, neemt ze het meisje in huis. Hierdoor laat ze wel het leven van zowel zichzelf als haar gezin gevaar lopen.

1. 1. Broken Fall

2 september 2022 (40 minuten)

Een tienermeisje met een vreemde wond wordt gevonden in Amon County, Ohio, en naar een nabijgelegen ziekenhuis gebracht. Ze komt onder de hoede van dr. Suzanne Mathis.

2. 2. Sanctuary

2 september 2022 (47 minuten)

Mae past zich aan bij de familie Mathis terwijl Suzanne een pleeggezin voor haar probeert te vinden. Detective Alex Lopez doet een verontrustende ontdekking.

3. 3. Mother's Keeper

2 september 2022 (43 minuten)

Nadat ze zich heeft ingeschreven op de school van Jules, trekt Mae de aandacht van de krantenredacteur. Suzanne zoekt contact met Mae's ouders. Peter vraagt een vriend om hulp.

4. 4. Rely-Upon

2 september 2022 (42 minuten)

Alex zoekt naar antwoorden over Amontown en Suzanne zoekt hulp bij een expert. Jules' foto van Mae leidt tot opschudding op school, met onverwachte gevolgen.

5. 5. Alight

2 september 2022 (46 minuten)

Suzanne begrijpt beter wat Mae heeft meegemaakt in Amontown. Halloweenavond verloopt niet volgens plan voor Jules, die begint te twijfelen aan de motieven van Mae.

6. 6. My Love and I

2 september 2022 (44 minuten)

Na de brand komt Alex tot een belangrijk inzicht. Voor Suzanne komen pijnlijke herinneringen boven. Een bange Mae probeert Jules ervan te weerhouden op date te gaan.

7. 7. By Blood

2 september 2022 (40 minuten)

Op de avond van het dansfeest is het volle maan en ontstaat er chaos als Suzanne wanhopig probeert Mae te beschermen. Alex beseft hoe groot de invloed van de sekte is.

8. 8. The Dawning

2 september 2022 (49 minuten)

Suzanne volgt Mae naar Amontown, waar de familie Dodd en aanhangers zich op een dodelijk ritueel voorbereiden. De familie Mathis wil een nieuwe start maken.

avatar van bjerik76

bjerik76

had hem iets mysterieuzer / horror of meer occult verwacht.

De eerste 4 a 5 afleveringen blijft het zeker allemaal mysterieus , hoe zit die sekte nou precies in elkaar word het even zomaar binnen 1 minuut uitgelegd , en dat is het .. ( ik had dit wel even 4 x terug moeten spoelen om het te herlezen , want het gaat zo vlug allemaal.

Eenmaal dan is ook wel de spanning er eigenlijk af, en word het niet spannend meer.

De sekte , de setting rondom de maisvelden had wel veel meer uitgediept mogen worden

Twee afleveringen gezien..

Mehh.... Denk niet dat ik dit door ga kijken.

avatar van lang pee

lang pee

Nee dit is niets speciaals, te vlak, niet rauw genoeg, en ik vind het redelijk saai, er zijn veel betere series in dit genre...

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

nou dAT GAAT WEER WAT WORDEN......

Alle klassieke elementen worden weer van stal gehaald.. pentagons voodoopoppen enge grote huizen. cornfields,kraaien bromvliegen lijken omgekeerde kruizen (2000jaar geleden was die jezus er gelijk afgedonderd als het zo was geplaatst..).uiteindelijk zal de duivel ook zich wel weer laten zien.

avatar van jpy

jpy

Het is een redelijk verhaal a la Steven King. Echter het slot is dermate slecht in elkaar gezet dat het geheel zwaar tegenvalt en daarmee verloren tijd is om te kijken

avatar van tattoobob

tattoobob

Slappe hap deze serie.

avatar van cor1946

cor1946

Wat een slechte serie. Er gebeurt te weinig om te boeien.

avatar van MSJ_msj

MSJ_msj

Gewoon slecht. Die astma aanval scène van de jongste dochter wat een klets. Moeders werkt als psycholoog en ineens op de eerste hulp bij een overdosis?

Slecht geacteerd en saai.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Beetje saai met momenten maar kijkt aardig weg. Eerste sfleveringen waren beter. Slot is matig

Vooral in de ltste afl werd het echt leuk.

avatar van umbra

umbra

Zeker wel boeiend drama, met in een licht mysterieus sausje, maar het is echt vooral een drama en had ook meer mysterie, occulte en horrorelementen verwacht, dan kon dit ipv goed, vet geweest zijn. Madeleine Arthur als Mae ben ik wel fan van. Bij deze een goede 7/10.

avatar van cales77

cales77

Dacht even een soort Brimstone te gaan kijken.

In de verste verte niet.

avatar van Firecrest

Firecrest

Redelijk geslaagde serie met een aantrekkelijke cast. Het verhaal verloopt rustig zonder al te veel deining. Het is dus een fijne serie om naar te kijken voor het slapen gaan, en af en toe een beetje weg te dommelen. De jonge acteurs leveren goed werk af en het verhaal blijft op een bepaalde manier toch onderhoudend en goed te volgen, ook als je er niet altijd de aandacht bij houdt.