• 10.595 nieuwsartikelen
  • 8.968.181 stemmen

Hamilton - Seizoen 2 (2022)

Alternatieve titel: Agent Hamilton

Afleveringen: 8

Speelduur: 5 uur en 50 minuten

Ontwikkeld door: Jakob Oftebro, Petter Rosenlund en Erik Leijonborg

Met: Jakob Oftebro, Nina Zanjani en Krister Henriksson

Oorsprong: Zweden / Duitsland / Litouwen

Datum van release: maandag 18 april 2022

Eerst uitgezonden op: C More (Zweden)

• myLum (Lumière) Bekijk seizoen 2 via myLum (Lumière)
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Hamilton

Na een reeks bombardementen en cyberaanvallen in Stockholm worstelt de Zweedse geheime dienst SÄPO met het vinden van de organisatie die verantwoordelijk is voor de aanval. Carl Hamilton, een voormalige Navy SEAL, is net terug in zijn thuisland en wordt gevraagd om zich aan te sluiten bij een elite black-ops-divisie van SÄPO. Tegelijkertijd wordt hij door agent Kristin Ek geïdentificeerd als een mogelijke verdachte.

Afleveringen Seizoen 2 (2022)

1. 1. Reset (Part 1)

18 april 2022 (44 minuten)

2. 2. Reset (Part 2)

18 april 2022 (43 minuten)

3. 3. Need to Know (Part 1)

25 april 2022 (43 minuten)

4. 4. Need to Know (Part 2)

25 april 2022 (44 minuten)

5. 5. Shadow World (Part 1)

2 mei 2022 (44 minuten)

6. 6. Shadow World (Part 2)

2 mei 2022 (44 minuten)

7. 7. The Reckoning (Part 1)

9 mei 2022 (44 minuten)

8. 8. The Reckoning (Part 2)

9 mei 2022 (44 minuten)

avatar van AniSter

AniSter

• 1948 berichten

Dit seizoen 2 beviel me nog beter dan seizoen 1 omdat iedere twee afleveringen een afgerond verhaal is uitgewerkt. Alweer goede plots, prima acteerwerk en mooie actie. Hier mag best een seizoen 3 op volgen.

avatar van ZAP!

ZAP!

Anno '22 laat de mastermind villain het nog steeds aan zijn oerdomme henchmen over om twee mensen die absoluut dood moeten in een zinkend schip achter te laten en de kans te geven te ontsnappen - waar ze natuurlijk dankbaar gebruik van maken.

Verder is dit ontdek-je-plekje aan de Franse Rivièra, spaarzaam knok- en schietwerk en heel veel saais tussendoor. En een vleugje romantiek aan het begin en het eind.

En dit was dan nog maar de eerste (dubbel) aflevering.

avatar van Rotterdam@1

Rotterdam@1

Volg deze nu met interesse en plezier: spannend, onderhoudend en serie 2 heeft grote maatsch. thema's, zoals nucleaire energie, spionage daaromtrent, de beïnvloeding van het publiek door soc. media en vooral de grote corruptie, leugens van politici. Ook in Brussel en ver daar buiten. Jakob Oftebro is prima gecast voor de hoofdrol:

rustig, aandachtig, bijna ongenaakbaar. Deze uitstraling heeft Kristin Ek, zijn leidinggevende, ook, ondanks grote privéproblemen, altijd scherp.

En het Zweeds is ook prettig (hoewel mijn oren Noors het mooist vinden), maar gelukkig geen immer krakend Deens. Ik kijk ook graag via NPO Plus een paar afleveringen op dezelfde dag en dan weer tijden niet.

avatar van ZAP!

ZAP!

Een hoop flauwekul weer in de laatste dubbelaflevering. De oplettende kijker zal daarin nog een Nederlands tintje ontdekt hebben...

avatar van Toontje G

Toontje G

Hamilton had het weer druk om de wereld van zijn ondergang te redden. Ik ga natuurlijk niet verklappen of het hem gelukt is. 4 dubbele afleveringen. Kijkt ook wel lekker weg.