• 8.985.940 stemmen

Desperate Housewives - Seizoen 3 (2006-2007)

Show titel: Desperate Housewives

Ontwikkeld door: Marc Cherry

Met: Felicity Huffman, Eva Longoria en Teri Hatcher

Datum van release: zondag 24 september 2006

Eerst uitgezonden op: ABC (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 3 via Disney+

Plot Desperate Housewives

In de stad Fairview ligt er een straat genaamd Wisteria Lane, een rustige cul-de-sac met gemanicuurde gazons en prachtige huizen. Het is een plek waar je alles weet van al de buren en de buren alles weten over jou. Het is de perfecte stadsfantasie. Maar achter elke piketomheining liggen geheimen. En, in elk schijnbaar gelukkige thuis, vind je jaloezie, lust, passie, en soms... moord.

Afleveringen Seizoen 3 (2006-2007)

1. 1. Listen to the Rain on the Roof

24 september 2006 (43 minuten)

Zes maanden nadat Orson Mike heeft overreden, ligt die laatste nog altijd in een coma. Susan wijkt niet van zijn zijde en verzorgt hem. Zo leert ze Ian Hainsworth kennen, wiens vrouw al jaren in een coma ligt. Gabrielle wil scheiden van Carlos, nadat ze ontdekt heeft dat hij met Xiao-Mei heeft geslapen. Lynette heeft er vrede mee genomen dat Tom een buitenechtelijk kind heeft en probeert Kayla (en haar moeder Nora) welkom te heten in hun gezin, maar Nora werkt Lynette zwaar op de zenuwen.

2. 2. It Takes Two

1 oktober 2006 (43 minuten)

Gabrielle en Carlos zijn gechoqueerd wanneer Xiao-Mei bevalt van een 'verkeerde' baby. Austin McCann, Edies neefje, verhuist naar Wisteria Lane na een ruzie met zijn moeder. Tom en Lynette proberen Nora te koppelen aan enkele mannen om haar zo bij hen weg te houden; zo ook aan Carlos, wat niet in goede aarde valt bij Gabrielle. Susan gaat uit eten met Ian en ze lopen zijn schoonouders tegen het lijf. Bree trouwt met Orson, maar de vrouwen zijn bezorgd omdat ze denken dat hij een moordenaar is.

3. 3. A Weekend in the Country

8 oktober 2006 (43 minuten)

Gabrielle komt John tegen en is gechoqueerd wanneer hij vertelt dat hij verloofd is. Bree annuleert haar huwelijksreis wanneer ze een zwaar verwaarloosde Andrew op televisie ziet. Ze gaat hem zoeken en vindt hem in een soepkeuken, maar hij wil niets meer met haar te maken hebben. Orson gaat dan eens praten met Andrew en kan hem overtuigen terug naar huis te komen. Nora blijft zich mengen in het leven van Tom en Lynette. Susan en Ian verknoeien hun romantisch weekendje. Julie roept de hulp in van Austin. Mike ontwaakt uit zijn coma.

4. 4. Like It Was

15 oktober 2006 (43 minuten)

Edie probeert Mike van Susan in te pikken en slaagt hier nog in ook: Mike is namelijk zijn geheugen kwijt en Edie maakt hem wijs dat Susan een 'bitch' is. Bree ontdekt dat Danielle met haar geschiedenisleraar heeft geslapen en dat Andrew een mannelijke schandknaap is geweest. Lynette probeert Parkers honkbaltrainer om te kopen om hem zo in de ploeg te houden. Gabrielle verkoopt alle spullen van Carlos tijdens een grote schoonmaak en probeert zelfs Carlos te laten arresteren.

5. 5. Nice She Ain't

22 oktober 2006 (43 minuten)

Susan 'ontvoert' Mike uit het ziekenhuis wanneer Edie haar leugens over de relatie van Mike en Susan blijft volhouden. Danielle probeert zelfmoord te plegen wanneer Bree haar verplicht om haar relatie met meneer Falati te beëindigen. Carlos en Gabrielle proberen elkaar jaloers te maken. Tom heeft eindelijk een doel gevonden in het leven: hij wil een pizzeria openen. Austin vraagt aan Julie om hem te helpen met zijn huiswerk.

6. 6. Sweetheart, I Have to Confess

29 oktober 2006 (43 minuten)

Susan betrapt Edie en Mike in het ziekenhuisbed. Ian nodigt Susan uit voor een feestje bij zijn thuis. Lynette is woest wanneer ze ontdekt dat Tom met Nora heeft gekust. Bree gaat uit eten met Carolyn en haar man Harvey en ontdekt enkele geheimen uit Orsons verleden. Gabrielle duwt Carlos uit het raam nadat ze ontdekt dat Carlos haar in de val heeft gelokt. De politie ondervraagt Mike in verband met Monique Pollier.

7. 7. Bang

5 november 2006 (43 minuten)

Carolyn wil weten van Bree of ze Orson al heeft verlaten. Carolyn gaat door het lint en trekt met een geladen geweer naar de supermarkt waar Harvey werkt en richt daar een ware ravage aan: ze neemt enkele gijzelaars (onder wie Austin, Julie, Lynette en Nora). Lynette en Nora hebben ondertussen ruzie over Kayla.

8. 8. Children and Art

12 november 2006 (43 minuten)

Gabrielle wil weer gaan werken als model. Bree ontdekt dat Orsons moeder Gloria niet ver bij hen vandaan woont en besluit haar te bezoeken. Mike krijgt de politie over de vloer die op zoek is naar zijn gereedschapskist. Lynette is Art dankbaar omdat hij haar leven heeft gered. Susan roept de hulp van Karl in om Austin en Julie uit elkaar te drijven.

9. 9. Beautiful Girls

19 november 2006 (43 minuten)

Gabrielle begint met het coachen van jonge meisjes die allemaal willen schitteren op de catwalk. Susan verhuist enkele dingen naar het huis van Ian, tot ergernis van diens butler. Lynette probeert Art aan te geven bij de politie, maar heeft geen bewijzen tegen hem. Gloria vertelt aan Bree enkele van Orsons geheimen. Carlos en Mike gaan samen een huis delen.

10. 10. The Miracle Song

26 november 2006 (43 minuten)

Wanneer Mike gearresteerd wordt, maakt Edie het uit. Orson keert terug naar huis en Bree gooit nu Gloria opnieuw het huis uit. Gabrielle wil uitgaan met een van de vaders van haar studentjes, en moet hiervoor een wig slaan tussen twee vriendinnetjes. De buren zijn gechoqueerd wanneer ze ontdekken dat Art verkleed als kerstman naar een feestje komt. Alma, Orsons ex-vrouw, duikt weer op.

11. 11. No Fits, No Fights, No Feuds

7 januari 2007 (43 minuten)

Susan bezoekt Mike voor de laatste maal in de gevangenis, omdat ze van Ian Mike niet meer mag zien. Lynette doet extra haar best om Kayla welkom te heten in de familie. Gabrielle ontvangt een boeket bloemen van een onbekende aanbidder. Bree nodigt alle buren uit om kennis te maken met Alma.

12. 12. Not While I'm Around

14 januari 2007 (43 minuten)

Lynette en Tom krijgen ruzie over de pizzeria. Alma huurt het huis van de Applewhites. Bree ontdekt een zakje tanden in Alma's kast. Gabrielle ontdekt dat haar geheime aanbidder Zach Young is. Susan maakt zich zorgen over de relatie tussen Julie en Austin.

13. 13. Come Play Wiz Me

21 januari 2007 (43 minuten)

Susan moet onverwacht Jane (Ians vrouw) bijstaan in haar doodsstrijd wanneer Ian er niet bij kan zijn. Lynette stopt met werken in de reclamewereld en gaat samen met haar man de pizzeria runnen. Ondertussen proberen Alma en Gloria ook Bree uit de weg te ruimen. Gabrielle gaat uit met Zach in ruil voor Mikes borgsom.

14. 14. I Remember That

11 februari 2007 (43 minuten)

Ian doet Susan een huwelijksaanzoek op Janes begrafenis, maar zij wijst hem voorlopig af. Er komt meer en meer spanning tussen Tom en Lynette en ze werken het uit in de pizzeria. Orson legt aan Bree uit hoe Monique gestorven is. Zach chanteert Gabrielles vriendje en eist dat hij haar dumpt. Mike herinnert zich iets en gaat bij Orson om meer uitleg vragen.

15. 15. The Little Things You Do Together

18 februari 2007 (43 minuten)

Gloria saboteert een ladder waar Bree op kruipt waardoor Bree in bed belandt en moet rusten. Lynette en Tom bereiden zich voor op hun grote opening. Ian doet Susan een tweede huwelijksaanzoek en nu aanvaardt ze zijn aanzoek wel. Zach doet Gabrielle geloven dat ze samen hebben geslapen.

16. 16. My Husband, the Pig

4 maart 2007 (43 minuten)

Bree en Orson willen op huwelijksreis vertrekken, maar wanneer Danielle bekent dat ze zwanger is, worden hun plannen danig in de war gestuurd. Ian wil snel trouwen met Susan, want dat houdt Mike op een afstand. Tom probeert romantisch te zijn, maar zijn timing is niet perfect en Lynette wil ook niet meewerken. Gabrielle ontmoet Victor Lang, een kandidaat-burgemeester van Fairview. Carlos brengt tijd door met Travers, Edies zoon.

17. 17. Dress Big

8 april 2007 (43 minuten)

Wanneer Susan Ians ouders ontmoet, loopt alles fout. Lynette vindt Tom bewusteloos terug op de vloer van zijn pizzeria. Gabrielle steelt wat kleding van Victors ex-vrouw nadat haar eigen kledingcollectie geruïneerd raakt. Carlos en Edie beëindigen hun relatie.

18. 18. Liaisons

15 april 2007 (43 minuten)

Tom is niet gelukkig omdat Lynette Rick Colleti, een ex-verslaafde, heeft ingehuurd als zijn plaatsvervanger. Edie en Carlos komen terug samen en hun relatie wordt dieper. Victor bekent aan Gabrielle dat hij van haar is begonnen te houden. Ian wil met Susan naar London verhuizen en dat kan niet snel genoeg, maar op een ritje terug naar huis belandt hun wagen in een meertje en moet Mike hen redden.

19. 19. God, That's Good

22 april 2007 (43 minuten)

Susan wil niet meer trouwen met Ian nadat ze ontdekt dat ze de inzet was van een pokerspel. Lynette raakt meer en meer in de ban van Rick, haar nieuwe chef. Victor en Gabrielle hebben seks in een lift en worden gechanteerd met de foto's hiervan. Parker ontdekt het lijk van Karen McCluskeys man in haar diepvriezer. Carlos en Edie proberen hun relatie verborgen te houden.

20. 20. Gossip

29 april 2007 (43 minuten)

Gabrielle ontdekt dat Carlos en Edie iets met elkaar hebben en is daar niet gelukkig mee. Tom vermoedt dat Lynette laat blijft doorwerken om zo meer tijd door te brengen met Rick. Susan is opnieuw single nadat ze door zowel Mike als Ian in de steek wordt gelaten. Karen biecht aan de buren op wat er ooit met haar man is gebeurd.

21. 21. Into the Woods

6 mei 2007 (43 minuten)

Susan gaat als een gek achter Mike aan wanneer ze hoort dat hij Wisteria Lane heeft verlaten. Lynette ontslaat Rick nadat hij haar confronteert met zijn gevoelens. Gabrielle wordt gearresteerd nadat ze een parkeerwachter aanvalt. Edie denkt dat Carlos interesse verliest wanneer blijkt dat Travers terug naar zijn vader mag en bedenkt een plan om Travers bij haar te houden.

22. 22. What Would We Do Without You?

13 mei 2007 (43 minuten)

Tijdens een ruzie komt Lynette terecht op een kastje en er worden foto's genomen. Uit een MRI-scan blijkt dat ze lymfoom (een vorm van kanker) heeft. Mike doet Susan een huwelijksaanzoek. Die krijgt het ondertussen aan de stok met Gabrielle, want beide dames hebben dezelfde trouwdatum gekozen. Edie zegt tegen Carlos dat ze nog een baby wil (en hij zo bij haar blijft), maar blijft ondertussen 'de pil' nemen.

23. 23. Getting Married Today

20 mei 2007 (43 minuten)

Susan en Mike trouwen midden in het bos, met enkel Julie als getuige. Op haar eigen huwelijksfeest komt Gabrielle ondertussen te weten dat Victor enkel met haar getrouwd is voor zijn imago. Bree keert terug van haar huwelijksreis, en loopt met een valse buik rond zodat het lijkt alsof zij zwanger is. Stella, Lynettes moeder, ontdekt dat haar dochter kanker heeft en is boos dat ze niets heeft laten weten. Carlos ontdekt dat Edie 'de pil' is blijven nemen en verbreekt de relatie met Edie.

Hoe ga je verder na een tweede seizoen dat bijna de hele serie om zeep heeft geholpen? Tekstschrijvers en scenaristen zijn aan de gang gegaan met een serie die iets meer de glans en de coherentie van het eerste seizoen heeft. Kyle MacLachlan (FBI-agent van Twin Peaks) is een ontzettend leuke toevoeging als de knuffelbare ubercreep (?) Orson Hodge. Het mysterie dat in de eerste twaalf afleveringen wordt ingezet blijft niet de hele reeks even spannend, maar gelukkig wordt dat gecompenseerd met ijzersterk drama. Nicole Sherridan weet het personage van Edie Britt voor eens en voor altijd een zekere sympathie te geven.

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Nee, niet beter dan seizoen 2! Het wordt een beetje een rommeltje en een hoog soap-gehalte, maar nog steeds een vermakelijk seizoen.

Het begint al met de geheugenverlies van Mike. Pff, ik haat zulke verhaallijnen het meest. Het is gewoon zo onrealistisch en wordt er altijd maar ingegooid om drama te veroorzaken. Het hele gebeuren met Susan, Ian en Mike vind ik niet heel boeiend. Ook Bree die zo naïef is dit seizoen over Orson vindt ik gewoon niet bij haar personage passen. Ze heeft hiervoor al een vriendje gehad die niet deugde toen ook een vrouw haar hierover wilde inlichten en waar bleek te zijn, nu weer en dan gelooft ze het niet. Ook de komende rare onthullingen komen aan het licht en toch vertrouwd ze hem gewoon. Ook al blijkt Orson aan het einde niet super slecht te zijn, maar toch is het gewoon niet helemaal wat je van Bree zou verwachten. Daarnaast is het hele verhaal van Orson, Alma en die moeder niet echt heel boeiend. Ineens was het ook klaar en heeft het verdere seizoen geen vast thema meer.

Xiao Mei die ineens verdwijnt. Nergens wordt er maar een woord over haar gesproken. Waar is ze nu? Terug naar China? En die zwarte baby? En ineens hebben Gaby en Carlos geen baby wens meer? Die hele scheiding rond hun vind ik wel over-the-top leuk gedaan en blijft grappig, omdat het echt bij hun personages past, maar die vele vriendjes/dates die Gaby passeert zijn irritant. Waarom in godsnaam Zach? En dan dat hele gedraai eromheen, ze vinden elkaar overduidelijk nog leuk en moeten elkaar dwars zitten, maar nemen wel een relatie met iemand anders. Dit is zo vervelend irritant. Net als bij Susan en Mike.

Ook al is Edie een bitch door Mike van Susan af te pakken door te liegen tijdens zijn herstel, toch vind ik dat het nog harder had mogen zijn. Aan het einde van seizoen 2 kon Edie, Susan's bloed wel drinken en wilde ze niks meer met haar te maken hebben en haatte ze haar vanuit haar tenen (zo leek het). Dan vind ik het een beetje een teleurstelling dat ze hier niet verder op door zijn gegaan. Het huis dat ze van Susan had afgebrand staat er nu weer precies zoals het eerst was en je hoort niks meer over een mogelijke aanklacht of conversatie hierover. Ook heeft Edie ineens een zoon. Geen idee wanneer dit ooit besproken is. Het komt echt uit de lucht vallen.

Een aantal hoogtepunten! De supermarkt aflevering waarbij Carolyn helemaal doordraait is gewoon heel erg goed gedaan, niet alleen dramatisch neergezet, maar ook met humor. Beste aflevering van dit seizoen kan ik wel stellen. De overbuurman die ineens van heldhaftige en leuke nieuwe buurman verandert in een enge vieze pedofiel vond ik goed gedaan. De onthulling van de foto's en de scene die Lynette aan het einde met hem heeft voelen erg luguber en vreselijk aan, maar raakt je echt. Wel gewaagd om zo'n thema erin te gooien, omdat zoiets vaak nooit aan bod komt in films/series.