Mijn Series +

Desperate Housewives - Seizoen 1 (2004-2005)

Drama / Komedie

ontwikkeld door Marc Cherry
met Felicity Huffman, Eva Longoria en Teri Hatcher

In de stad Fairview ligt er een straat genaamd Wisteria Lane, een rustige cul-de-sac met gemanicuurde gazons en prachtige huizen. Het is een plek waar je alles weet van al de buren en de buren alles weten over jou. Het is de perfecte stadsfantasie. Maar achter elke piketomheining liggen geheimen. En, in elk schijnbaar gelukkige thuis, vind je jaloezie, lust, passie, en soms... moord.

1. Pilot
  21. Sunday in the Park with George
  22. Goodbye for Now
  23. One Wonderful Day
avatar van Donkerwoud
Ergens tussen guilty pleasure en oprecht goede serie. Wat zo bijzonder goed werkt aan dit eerste seizoen is de sarcastische knipoog naar overdreven soap-elementen, terwijl het zichzelf dan weer net serieus genoeg neemt om het overtuigend te houden. Dit zou meteen ook het eerste en enige seizoen zijn waar het mysterie de moeite van het ontrafelen waard was. De allerlaatste episode laat alle plotwendingen en onthullingen knallend bij elkaar komen tot een bevredigende afsluiting. In latere seizoenen waren de makers duidelijk meer zoekende naar hoe ze het format boeiend konden houden voor de vaste kijkers.

avatar van renzoroy
Ik ging er vanuit dat dit een onwijze chick serie was maar ik heb toen met een vriendin van mij een paar eps mee moeten kijken en ik vond het eigenlijk best spannend en ook wel grappig.. Elk seizoen heeft een nieuw "mystery" dat zich in de wijk afspeelt door voornamelijk nieuwe bewoners die wat skeletten in de kast hebben. De latere seizoenen vond ik wel iets minder, vooral omdat er ineens een sprong van 5 jaar in de toekomst gemaakt werd... toch raad ik deze serie aan, ook aan de guys.. Goede verhaallijnen, grappige humor, hier en daar wat drama enne... naar Eva Longoria kijken is ook niet vervelend

avatar van theo79
Je durft haast als man zijnde niet te zeggen dat dit een goede serie is maar ik ga het toch doen. Dit is een goede vermakelijke serie. Spannend, tikje mysterieus en af en toe grappig.