• 8.985.476 stemmen

Justified - Seizoen 6 (2015)

Show titel: Justified

Ontwikkeld door: Graham Yost

Met: Timothy Olyphant, Nick Searcy en Joelle Carter

Datum van release: dinsdag 20 januari 2015

Eerst uitgezonden op: FX (Verenigde Staten)

Plot Justified

De moderne cowboy Raylan Givens heeft een onhandige neiging om de criminelen waar hij op jaagt opvallend vaak dood te schieten. Na het zoveelste fatale incident wordt hij in de eerste aflevering tot zijn grote ergernis teruggestuurd naar zijn geboorteplaats Harlan, een armoedig mijnstadje in de zuidelijke staat Kentucky. Daar moet hij in samenwerking met de andere U.S. Marshals (een afdeling van de Amerikaanse federale politie) zaken oplossen die hem maar al te vaak in aanraking brengen met zijn eigen verleden. Zijn belangrijkste rivaal is daarbij Boyd Crowder, met wie hij vroeger goed bevriend was, maar die radicaal andere keuzes in zijn leven heeft gemaakt en nu een kleine drugsbende leidt.

Afleveringen Seizoen 6 (2015)

1. 1. Fate's Right Hand

20 januari 2015 (45 minuten)

Raylan vraagt hulp aan Dewey Crowe om een nieuwe zaak te spannen tegen Boyd Crowder, maar Dewey is niet geïnteresseerd. Boyd begint nieuwe plannen te smeden.

2. 2. Cash Game

27 januari 2015 (45 minuten)

Raylan probeert meer uit te zoeken over de mysterieuze groep die land opkoopt in Harlan. Boyd probeert winst te maken.

3. 3. Noblesse Oblige

3 februari 2015 (45 minuten)

Boyd doet de onaangename ontdekking dat de man die hij wil overvallen heel gevaarlijk is. Raylan probeert de leveringen van explosieven aan Boyd te stoppen.

4. 4. The Trash and the Snake

10 februari 2015 (45 minuten)

Raylan en Boyd ontdekken los van elkaar waarom Avery Markham zoveel land opkoopt in Harlan. En als ze niet meewerken, kan dit grote gevolgen hebben. Katerhine Hale gaat op het onverwachtse langs bij Ava.

5. 5. Sounding

17 februari 2015 (45 minuten)

Ava probeert een manier te vinden om van alles te kunnen ontsnappen. Boyd besluit om in Harlan te blijven en de strijd aan te gaan met Avery Markham. Katherine Hale en Wynn Duffy bedenken een plan om te kunnen ontdekken of Ava een informant is.

6. 6. Alive Day

24 februari 2015 (45 minuten)

Boyd werkt samen met Zachariah, de oom van Ava, in de mijn. Ty deelt bevelen uit aan Choo-Choo.

7. 7. The Hunt

3 maart 2015 (45 minuten)

Raylan neemt vrij van de zaak voor een bezoekje van Winona en haar dochter. Boyd neemt Ava mee naar zijn hut om haar te confronteren met haar loyaliteit. Ty is op de vlucht.

8. 8. Dark as a Dungeon

10 maart 2015 (45 minuten)

Raylan vindt een nieuwe bondgenoot met wie hij Boyd onderuit kan halen. De wanhopige Ty gaat naar Boyd en Ava en doet een voorstel.

9. 9. Burned

17 maart 2015 (45 minuten)

Ava moet beslissen wie ze zal vertrouwen. De plannen van Avery Markham voor Harlan worden uitgesteld. Boyd komt dichter bij zijn droom, maar stelt Ava's loyaliteit in vraag als hij verraden wordt.

10. 10. Trust

24 maart 2015 (45 minuten)

Met de hulp van Avery Markham en Wynn Duffy stelt Raylan een val op voor Boyd. Maar dan krijgt hij van Ava te horen dat hij er niet intrapte.

11. 11. Fugitive Number One

31 maart 2015 (45 minuten)

Raylan gaat achter Ava aan nadat zij Boyd neerschoot en de tien miljoen dollar stal, maar hij wordt door Art tegengehouden. Avery gaat op missie om Boyd te vermoorden, en Katherine wil Wynn vermoorden.

12. 12. Collateral

7 april 2015 (45 minuten)

Raylan en Boyd trekken naar de bergen om Ava te zoeken, die van plan is om met oom Zachariah te ontsnappen. Maar zal Avery Markham haar eerst vinden?

13. 13. The Promise

14 april 2015 (45 minuten)

Raylan wordt door de authoriteiten gevangengenomen, maar Art laat hem, tegen zijn zin, vrij en zet hem terug op de zaak. Avery vindt Ava en ondervraagt haar over het geld.

avatar van Dr channard_mm

Dr channard_mm

Iemand enig idee wanneer dit seizoen op dvd komt bij ons kan het maar niet vinden.

avatar van eppo349

eppo349

Je mag hopen dat Netfilx een bevlieging krijgt, anders de import kanalen zonder de Nederlandse subs.

avatar van Arapaho85

Arapaho85

Spike ik verwacht de laatste dvd box van seizoen zes dit jaar ergens rond september in de mediamarkt.

avatar van Dr channard_mm

Dr channard_mm

Aah bedankt Leuk om te horen

Echt een prima einde voor een amusante serie. Het gebeurt toch niet vaak dat het niveau zo consequent blijft.