• 8.985.891 stemmen

Justified - Seizoen 5 (2014)

Show titel: Justified

Ontwikkeld door: Graham Yost

Met: Timothy Olyphant, Nick Searcy en Joelle Carter

Datum van release: dinsdag 7 januari 2014

Eerst uitgezonden op: FX (Verenigde Staten)

Plot Justified

De moderne cowboy Raylan Givens heeft een onhandige neiging om de criminelen waar hij op jaagt opvallend vaak dood te schieten. Na het zoveelste fatale incident wordt hij in de eerste aflevering tot zijn grote ergernis teruggestuurd naar zijn geboorteplaats Harlan, een armoedig mijnstadje in de zuidelijke staat Kentucky. Daar moet hij in samenwerking met de andere U.S. Marshals (een afdeling van de Amerikaanse federale politie) zaken oplossen die hem maar al te vaak in aanraking brengen met zijn eigen verleden. Zijn belangrijkste rivaal is daarbij Boyd Crowder, met wie hij vroeger goed bevriend was, maar die radicaal andere keuzes in zijn leven heeft gemaakt en nu een kleine drugsbende leidt.

Afleveringen Seizoen 5 (2014)

1. 1. A Murder Of Crowes

7 januari 2014 (45 minuten)

Raylan gaat naar Florida om te dealen met de familie Crowe en Boyd gaat naar Detroit om een missende lading drugs te vinden.

2. 2. The Kids Aren't All Right

14 januari 2014 (45 minuten)

Loretta belt Raylan als zij en haar vriend in de problemen komen met drugsdealers. Boyd probeert Mara Paxton stil te houden terwijl hij wacht op zijn drugs.

3. 3. Good Intentions

21 januari 2014 (45 minuten)

Raylan wordt bedreigd, Boyd stuit op een verrassende verleiding tijdens zijn zoektocht naar zijn missende drugs en Daryl bemoedigt Dewey het op te nemen tegen Boyd.

4. 4. Over the Mountain

28 januari 2014 (45 minuten)

Nadat Dewey gevraagd wordt Wade Messer te vermoorden, krijgt Raylan te horen dat Messer als informant werkt. Boyd confronteert Johnny.

5. 5. Shot All to Hell

4 februari 2014 (45 minuten)

Tijdens het onderzoek naar Nicky Augustines dood, stuit Art op Theo Tonins rechterhand. Raylan doet zijn best de Crowes uit Harlan te laten vertrekken.

6. 6. Shoot The Messenger

11 februari 2014 (45 minuten)

Een aanval op Alison brengt Raylan naar Harlan. Boyd is bezig ervoor te zorgen dat Ava goed is beschermd.

7. 7. Raw Deal

18 februari 2014 (45 minuten)

Raylan dealt met een voortvluchtige computerhacker, Johnny probeert een deal te sluiten met het Mexicaanse cartel voordat Boyd dat doet en Ava doet haar best vrienden te maken in de gevangenis.

8. 8. Whistle Past the Graveyard

25 februari 2014 (45 minuten)

Raylan helpt Wendy Kendal Crowe op te sporen nadat hij eropuit is gegaan met zijn ‘oom’ en Boyd en zijn partners proberen hun drugs en dode lichamen over de Mexicaanse grens te krijgen.

9. 9. Wrong Roads

11 maart 2014 (45 minuten)

Raylan gaat naar Memphis om met Hot Rod te spreken nadat diens mannen zijn vermoord in Mexico. Boyd en Darrell wachten op de lading drugs en Boyd en Ava maken plannen om drugs in de gevangenis te krijgen.

10. 10. Weight

18 maart 2014 (45 minuten)

Dewey probeert Harlan uit te komen, Ava besluit om de gevangenis in haar eentje te overleven en Raylan volgt Boyds heroïnespoor naar de Crowes.

11. 11. The Toll

25 maart 2014 (45 minuten)

Als Art is neergeschoten en in kritische conditie verkeert, richten de marshals zich op de welbekende gezichten, maar een onwaarschijnlijk persoon bekent.

12. 12. Starvation

1 april 2014 (45 minuten)

De marshals moeten een deal zien te maken met Boyd om zo Darrell Crowe Jr. neer te halen maar Dewey zorgt voor problemen. Ava komt in de probelemen met haar vijanden in de gevangenis.

13. 13. Restitution

8 april 2014 (45 minuten)

Het Mexicaane cartel krijgt Boyd te pakken en eist terugbetaling. Ava heeft het moeilijk in de gevangenis en Wendy krijgt te horen dat Kendal als een volwassene wordt berecht.

avatar van Arapaho85

Arapaho85

Na een derde en vierde seizoen die mij heel goed bevielen kon het ook niet anders dan dat het zo niet zou kunnen blijven verder gaan.

Het probleem zit hem eigenlijk dat dit vijfde seizoen niets nieuws meer te bieden heeft, je kan zeggen dat deze Jusified-soep zout mist.

Je hebt het allemaal al eens gezien… intussen weet je al wel dat Raylan zijn tegenstanders zonder weerga uitdaagt en dat zijn baas daar niet mee kan lachen enzoverder.

Enigszins interessant is nog wel hoe Ava het er vanaf brengt in die staatsgevangenis en hoe het dan uiteindelijk met Johnny afloopt.

De makers zijn gelukkig zo verstandig geweest om het toch maar bij het zesde seizoen te laten, dit is het bewijs ervan.

Het kan natuurlijk dat ik binnen en jaar of twee mijn mening nog herzie wanner ik deze serie herbekijken zou.