• 8.985.783 stemmen

The Pembrokeshire Murders (2021)

Drama / Misdaad | Miniserie

Show titel: The Pembrokeshire Murders

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: Nick Stevens, Jonathan Hill en Simon Heath

Met: Luke Evans, Keith Allen en Caroline Berry

Datum van release: maandag 11 januari 2021

Eerst uitgezonden op: ITV (Verenigd Koninkrijk)

Plot The Pembrokeshire Murders

Steve Wilkins is net gepromoveerd tot hoofdinspecteur en besluit twee onopgeloste moordzaken uit de jaren '80 opnieuw te openen. Dit nadat forensisch bewijs aantoont dat er een link is met een reeks inbraken in diezelfde periode. Voor die inbraken is iemand veroordeeld, maar als de connectie klopt, dan is deze man ook een seriemoordenaar. Wilkins moet met zijn team meer bewijs verzamelen om de man, die binnenkort vrij zal komen, achter de tralies te houden.

11 januari 2021 (48 minuten)

Steve Wilkins is net gepromoveerd tot hoofdinspecteur. Hij verneemt dat er forensisch bewijs is dat een reeks inbraken verband houdt met twee moorden, die lokaal de 'Coastal Path Murders' werden genoemd, uit dezelfde periode in de jaren '80. Hij stelt een nieuw onderzoek in.

12 januari 2021 (47 minuten)

De tweede hoorzitting van John Cooper over zijn mogelijke vrijlating komt dichterbij. Hoofdinspecteur Steve Wilkins en zijn team gaan de confrontatie met hem aan in drie dagen van verhoren.

13 januari 2021 (48 minuten)

Hoofdinspecteur Wilkins en zijn team zijn naarstig op zoek naar forensisch bewijs om hun zaak tegen Cooper rond te krijgen. Zal het ze uiteindelijk lukken?

4. Catching the Gameshow Killer (special)

14 januari 2021 (48 minuten)

DCS Steve Wilkins

John Cooper

Andrew Cooper

DI Ella Richards

DS Gareth Rees

Jonathan Hill

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Zeer fijne serie waar niet alles op twee minuten is opgezocht op de pc en men echt nog moet nadenken, speuren, werken, rekening moet gehouden worden met budget en tijdsdruk, ... .

Dit alles in combinatie met sterk acteerwerk, gepaste locaties en een vlot en strak tempo, zorgt ervoor dat ik dit absoluut bij het betere werk in zijn genre vind horen.

avatar van Suitehome

Suitehome

Vlot driedelig thrillerdrama over een aantal cold cases, die in 2006 - 2011 opnieuw onderzocht worden. Gedramatiseerd, maar waargebeurd. DNA-onderzoek stond nog in de kinderschoenen, dus het speurneuzenwerk is daarop gefocust. 'Van de makers van Line of Duty en Bodyguard' maakte mij nieuwsgierig. Het resultaat valt dan toch wat tegen, is een beetje braaf en uiteindelijk forgettable. Maar wie White House Farm leuk vond, zal ook hiervan kunnen genieten.

Niet onaardige serie. 'Waargebeurd' heeft vaak wel mijn interesse, in (o.a.) de categorie seriemoordenaar.

Alhoewel, op het einde staken de heren politie zichzelf wel wat teveel veren in de... halfje eraf, derhalve.

avatar van Movsin

Movsin

Knappe miniserie, boeiend, netjes uit de doeken gedaan en met goede vertolkingen.

Wars van vele cliché's van het genre en dat is een verademing.

Een wat te sentimenteel slot mocht er van af maar vormt uiteindelijk geen echt minpunt.

Zo wil ik er meer zien.