Mijn Series +

Sh'at Neila - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titels: Valley of Tears | '73

Israƫl
Drama / Oorlog

ontwikkeld door Daniel Amsel, Amit Cohen, Ron Leshem, Gal Zaid en Yaron Zilberman
met Lior Ashkenazi, Avraham Aviv Alush en Lee Biran

6 oktober 1973. De Arabische staten onder leiding van Egypte en Syrië lanceren een verrassende invasie en veroveren bijna Israël tijdens de heiligste dag van de Joodse kalender: Yom Kippur. We volgen de strijd door de ogen van verschillende betrokken personen. Zo zien we een televisiester die op zoek is naar zijn zoon, een angstige tiener die zich voorbereidt om te vechten en een geharde commandant die een hechte vriendschap sluit met een informatie-analist. Dit alles speelt zich af in het stof en puin van de grootste oorlog die het Midden-Oosten ooit heeft gekend, maar die achteraf gezien ironisch genoeg vrij eenvoudig vermeden had kunnen worden. absurditeiten.

1. Aflevering 1
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
  • volgende aflevering: maandag 30 november (aflevering 8)

Dit moet top en baanbrekende tv zijn.