Mijn Series +

Long Way Up - Seizoen 1 (2020)

Verenigd Koninkrijk
Avontuur / Reality

ontwikkeld door Ewan McGregor, Charley Boorman, Russ Malkin en David Alexanian
met Ewan McGregor en Charley Boorman

Ewan McGregor en zijn oude vriend Charley Boorman gaan na jaren weer samen op pad. Ditmaal maken ze een tocht volledig op elektrische motoren van Ushuaia naar Californië. Hierbij passeren ze dertien landen en Zuid en Midden Amerika.

1. Preparation
  8. Ecuador
  9. Colombia, Panama & Costa Rica
  10. Nicaragua, Honduras, Guatemala & Mexico
  11. Oaxaca to L.A
Fijn dat ik net Apple TV heb gekregen voor een jaar. In het verleden The Long Way Round en The Long Way Down wel gezien, al is dat misschien wel meer dan 8 jaar geleden.
Prachtige beelden, leuke interactie met elkaar en andere mensen. Interessant ook met de elektrische voertuigen.

Hoogtepuntje wel: Ewan McGregor - Endlessly (Muse Cover) - YouTube

avatar van james_cameron
Na Round en Down de derde reeks waarin vrienden Ewan McGregor en Charley Boorman een lange, barre tocht op motoren ondernemen, ditmaal van Ushuaia helemaal onderin Argentinië tot Los Angeles. Groot verschil met de vorige series is dat men nu gebruik maakt van electrische motoren, iets dat voor veel extra problemen zorgt. Vooral de eerste paar afleveringen zijn geweldig, mede door de werkelijk prachtige landschappen en de vele ontberingen van het duo. Naar het einde toe wordt het allemaal wat minder boeiend, al blijft de wisselwerking tussen de twee bijzonder aanstekelijk en valt er veel te lachen en te genieten. Van mij mogen ze nog wel een vierde reeks maken. Misschien is Australië een idee?