Mijn Series +

Nederland
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Frank Ketelaar en Robert Kievit
met Barry Atsma, Jacob Derwig en Georgina Verbaan

Wat als je erachter komt dat je jongste dochter hartsvriendinnen is met de dochter van een gevaarlijke crimineel? Wat als je je dochter ophaalt bij die crimineel, hij bij de voordeur beschoten wordt en jij per ongeluk zijn leven redt? Wat als hij je vanaf dat moment als zijn beste vriend beschouwt? En als je dan ook nog een hoge functie bij De Belastingdienst hebt en beter niet in de buurt van een crimineel gesignaleerd kan worden? Dan zit je Klem. De serie volgt belastingambtenaar Hugo en topcrimineel Marius, wiens levens steeds meer met elkaar verwant raken via hun dochters.

1. Een Nieuw Begin
  7. Hogere Machten
  8. Nes met Sambal
  9. An Offer You Can't Turn Down
  10. Een Geheime Plek
  • volgende aflevering: donderdag om 21:40 uur (aflevering 6, NPO 1)

avatar van ZAP!
Een nieuw begin. Barry Atsma liet in Op1 weten dat dit meteen het laatste seizoen zou worden, maar zei ook: "Zeg nooit nooit.'...

Een drukke eerste aflevering waarin alweer snel veel lijntjes uitgezet worden. Het ene was welkom, het andere mocht wel wat meer tijd hebben. Een knaller van een opening was het alvast niet, maar ook zeker niet slecht.

Gek eigenlijk dat er geen fatsoenlijke seizoensposters gemaakt zijn (ja, voor de dvd-uitgaves, maar die zijn bijna idem als de serieposter), en de serieposter is ook al niet om naar huis te schrijven.

avatar van Donkerwoud
Oh oeps. Ik had niet door dat deze serie alweer loopt. Binnenkort maar eens opzetten.

avatar van ZAP!
Hier is ie terug te kijken, maar dat zal van het abonnement afhangen.

Ik woon al jaren niet meer in Nederland maar in de jaren 60 en 70 (van de vorige eeuw) woonde ik in Amsterdam en als puber heb ik alle straten van de stad wel bewandeld en befietst.
Steeds vaker wandel ik d.m.v. Google streeetview door Amsterdam. Ieder beeld van de stad, op TV of in krant dat mij bekend voorkomt probeer ik te localiseren en vaak lukt dat zeer snel.
Gisteravond heb ik Klem bekeken, maar ik kan maar niet plaatsen in welke straat Barry Atsma met z'n twee "dochters" woont. Als iemand weet hoe die straat heet dan hoor ik het graag.
Met dank en groet!

avatar van ZAP!
Amsterdam - Klem - NL Film & TV Locaties. Dat schijnt dus in Haarlem te zijn...

Oké, in Haarlem stond het huis waar de familie Warmond woonde in serie 1 en 2.

avatar van ZAP!
Aha, die zal te zijner tijd wel opduiken op de gelinkte site... kan ik je nu niet mee helpen i.i.g..

avatar van Donkerwoud
Erg genoten van de seizoensopener, de spitsvondige dialogen en de suffigheid eromheen.

was weer goed persoonijk het 3e seizoen het beste !!

Amsterdam schreef:
...In serie 3, na het gedwongen ontslag is de familie verhuisd naar een kleiner huis. Naar dat adres ben ik benieuwd.
Volgens mij staat hij er nu wel: J.J. Viottastraat in Amsterdam.

avatar van Donkerwoud
Sorry, ik kon 't toch niet laten: 'Op een vreemde manier voelt dit seizoen van #Klem meer als #Undercover dan Undercover zelf. Veel meer de ogen op de bal met een overzichtelijk infiltratieverhaal dat hout snijdt.'

avatar van Dogie Hogan
Afgaande op IMDb doet Sophie Winter uit 2e seizoen, dit seizoen een paar afleveringen weer mee. Ben benieuw wat ze voor Hugo Warmond alsnog kan betekenen.

Mooi seizoen bijzondere serie. Btw afl 5 was geniaal.

avatar van Donkerwoud
Ik begrijp trouwens dat er vanavond geen uitzending is i.v.m. televizierringgala.

avatar van ZAP!
Het lijkt erop dat Marius bij de vissies gaat pitten.