• 8.985.754 stemmen

Fair Trade - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Fair Trade

Ontwikkeld door: Mark Punt

Met: Kevin Janssens, Ella-June Henrard, Ella-June Henrard en Peter Van den Begin

Oorsprong: België

Datum van release: maandag 14 september 2020

Eerst uitgezonden op: Streamz (België)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime

Plot Fair Trade

Walter Wilson en Robin De Rover zijn ooit met veel inzet en nobele idealen aan hun carrière bij de politie begonnen, maar zagen te dikwijls maandenlang intensief en gevaarlijk speurwerk verloren gaan door in hun ogen irrelevante procedurefouten, handigheidjes van dure advocaten en dubieuze beslissingen van wereldvreemde rechters. Ze kleuren steeds vaker buiten de lijntjes tijdens hun patrouilles: zo tippen ze bijvoorbeeld criminelen over toekomstige politieacties en laten zich daar stevig voor betalen. Wilson is bovendien verslavingsgevoelig (vrouwen, drank, drugs…) en dat maakt hem onberekenbaar. Wanneer hij na herhaalde conflicten geschorst wordt bij de politie, zoekt hij nog meer toenadering tot het criminele milieu, maar is intussen aangeschoten wild.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

14 september 2020 (50 minuten)

Bij een illegale huiszoeking nemen commissaris Wally Wilson en hoofdinspecteur Robin De Rover een lading cocaïne in beslag die eigendom was van penozebaas Patrick Paternoster. Wilson stelt Paternoster een deal voor. Terwijl Wilson in het gezelschap van een stel dure callgirls een wild feestje bouwt, krijgt Robin een tip over een grote drugstransactie in de haven.

14 september 2020 (50 minuten)

Robin helpt Nikki onder te duiken. Dan krijgt ze slecht nieuws: Bob Martens, een gewelddadige drugsdealer is weer opgedoken. Martens heeft zowel met haar als met Nikki nog een forse rekening te vereffenen. Patrick Paternoster wil Robin maar wat graag helpen om Martens terug in de gevangenis te krijgen.

14 september 2020 (50 minuten)

De frustratie bij de Cel Drugs is groot nu Bob Martens na een reeks procedureblunders opnieuw vrij rondloopt. Wally Wilson heeft zijn drugs- en seksverslaving niet langer onder controle. Commissaris Frank Slaets verhoort Martens, maar laat hem op bevel van de onderzoeksrechter al snel weer vertrekken. Diezelfde avond loopt een interventie onder leiding van Slaets compleet uit de hand.

14 september 2020 (50 minuten)

Robin is ervan overtuigd dat Bob Martens achter de ontvoering van Lissa zit. Ze vraagt Paternoster om hulp, maar die wil daar wat voor in ruil. Dan krijgt ze onverwacht een tip van Frank Slaets. Nadia Camus meldt Bob Martens dat ze niet langer zijn advocate wil zijn. Dat had ze beter niet gedaan.

14 september 2020 (50 minuten)

Patrick Paternoster wil een Russische bende helpen om een grote lading drugs uit te halen. Dan duikt plots Bob Martens op. Hij stelt Paternoster voor om samen te werken. Paternoster beseft dat hij geen keuze heeft. Olga Martens is uit op wraak. Ze wil Robin liquideren en liefst zo snel mogelijk.

14 september 2020 (50 minuten)

Wally Wilson heeft dringend geld nodig. Hij wil bemiddelen tussen de Russen en Paternoster in ruil voor een stevige commissie. Commissaris Frank Slaets doorziet Wally?s plannen en ziet zijn kans schoon om hem te betrappen op corruptie. Wally wordt geschorst.

14 september 2020 (50 minuten)

Wally Wilson heeft zijn verslavingen niet meer onder controle. Robin heeft steeds minder vat op hem. Paternoster is door Wally?s schuld 4 miljoen armer. Hij zint op wraak, maar zal zich moeten haasten want ook de Russen willen afrekenen met Wally. Ze sturen een huurmoordenaar op hem af.

14 september 2020 (50 minuten)

Wally Wilson blijft geschorst en kan geen kant meer uit. Paternoster wil zijn vier miljoen terug. Wally chanteert de Russen en zet een valstrik op. Hij smeekt Robin hem te helpen om zijn slag te slaan, maar dan moet Nadia Camus er eerst voor zorgen dat hij opnieuw aan de slag kan als commissaris.

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Voor de fans van Matroesjka's is dit een aanrader. Het is dan ook van dezelfde makers en ook heel wat acteurs doen terug mee. Alleen jammer dat ze bijna dezelfde rol hebben, Over het algemeen wel oke, maar ook niet zo bijzonder.

• 1917 stemmen

Goeie, onderhoudende reeks van Marc Punt, enigszins vergelijkbaar met Matroesjka's. Sterke hoofdrollen, vooral van Peter Van den Begin en Kevin Janssens, en de namen van de personages klinken ook weer echt geschikt voor zo'n serie (Wally Wilson! Patrick Paternoster! Frank Slaets! Bob Martens!).

De finale-aflevering vond ik net wat te zwak als climax, maar misschien komt er nog wel een tweede seizoen? Ik heb er in ieder geval best van genoten.

3,5 sterren

avatar van DreamTech

DreamTech

heb de eerste 2 afleveringen gezien moet zeggen bevalt mij prima lekker die belgische taal allemaal in de stijl van eigen kweek alleen stukkie harder maar er blijft toch ook wel de humor ( belgische ) ga gauw verder kijken ik houd hier wel van !!

Redelijk maar kan niet tippen aan Matroesjka's.

avatar van Corcicus

Corcicus

Deze serie sleurt ons mee van de ene hete seksscène naar de andere. Tussendoor wordt er duchtig gesnoven, gezopen en gescholden. Af en toe wordt er een schot gelost. Dit alles in een blitse montage gestoken en gespeeld door een excentrieke cast die we nog kennen uit de Matroesjka's.

Voorlopig erg dubbel, vind ik. De gebeurtenissen en acties van personages zijn grotendeels ongeloofwaardig, de dialogen zwak. Enkel Peter Van Den Begin komt daar altijd mee weg, iemand als Ella-June helemaal niet. Behoorlijk wat gaten (logica) in het scenario ook ... Dat zou allemaal geen probleem zijn mocht dit één grote klucht met ballen zijn, maar dat is het ook al niet. Daarvoor is het dan weer te serieus. Een soort Matroesjka's van den Aldi. Vis noch vlees.

Het is mijn principe om een begonnen seizoen uit te kijken, maar de zin ontbreekt al een beetje.

avatar van gamocoyote

gamocoyote

Te voorspelbaar, eentonig, overacting, onstabiele personages, te langdradig, veel ongepaste sex en drugscene's, steeds wederkerende dialogen, veel spionagewerk vanuit de wagen waarbij de gevolgden rondkijken maar steeds over de gestationeerden heenkijken, met mitraliete op mensen schschieten die amper geraakt worden, slechts een advocaat voor de bad guys als voor de flikken zelf, en diegene die Rosé speelt vind ik persoonlijk geen goede actrice, kevin Janssens neukt en snuift meer dan wat anders.......en geen garantie dat je veel bekende acteurs samenbrengt wat kan leiden tot een goede serie. Enkel peter van den Begin was top. Al bij al zijn er veel betere series binnen dit genre.

Mannekes toch. Vannacht aflevering 3 gezien en zelfs een paar keer in de lach geschoten. Ella June is, althans in deze serie, enorm zwak als actrice, als ze dan ook nog eens zulke slechte dialogen moet spuwen, werkt dat onvermijdelijk op mijn lachspieren. Nog een pak slechter is de vriendin van Ella June, zelden iemand zo onnatuurlijk zien acteren.

Het is me ook wat. Zowat elk personage is labiel en doet constant idiote dingen die eigenlijk geen sense maken in het geheel, vaak zonder gevolgen. Enig realisme op dat vlak is compleet zoek. Het scenario hangt met haken en ogen aan elkaar, rammelt aan alle kanten. Ik mis ook duidelijke hoofdpersonages waar ik enige sympathie kan voor hebben. Dan supporter ik maar voor de Paternoster.

Momenteel kijk ik enkel nog voor Peter van den Begin, want die amuseert zich zichtbaar te pletter.

avatar van Zandkuiken

Zandkuiken

Begint nog wel aardig, maar daarna gaat het steil bergaf. Zo'n Peter van den Begin of Kevin Janssens kan je dit soort rollen gerust toevertrouwen, maar Ella-June Henrard slaat de bal behoorlijk mis als stoere flik. Om nog maar te zwijgen van Jeroen Perceval, die zowat het meest idiote personage uit de recente Vlaamse tv-geschiedenis neerzet. Vanaf de introductie van dat Martino-personage gaat de fun er al snel uit.

Een soort overjaars vervolg op Matroesjka's, dat zoals Esteban hierboven al aangaf richting mist. Een klucht die zichzelf steeds meer serieus gaat nemen, wat resulteert in een flauw afkooksel.

avatar van Toontje G

Toontje G

Over de top en ongeloofwaardig. Vrouw onvriendelijk maar soms ook om te lachen.

De flauwe humor verpest juist de serie.

avatar van Nielojram

Nielojram

Ongelovelijk, wat is dit slecht….

avatar van RuRo62

RuRo62

Het sappige Antwerps, de acteurs, het verhaal. Ik hou hier zo van !

Peter van den Begin is echt top !

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Vrij leuke serie die vooral naar het einde toe leuker en interessanter wordt.

avatar van Nielojram

Nielojram

Ik werd enorm afgeleid door die acteur die zijn scrotum aan zijn onderkaak heeft hangen.