ad

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: 5 januari 2005

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Matroesjka's

Matroesjka's gaat over Raymond Van Mechelen, een Belgische vrouwenhandelaar, die in Vilnius met de hulp van lokale talentscouts jonge Russische en Litouwse vrouwen rekruteert. Oost Europese vrouwen zijn immers erg in trek bij westerse bordeelbezoekers. België is een gedroomd transitland. De politie is er traag en de immigratiedienst corrupt. Wie durft, kan er altijd wel wat ritselen. Op Cyprus krijgen de meisjes in plaatselijke stripclubs eerst een 'dansopleiding'. Daarna gaat de reis naar België, waar ze worden ondergebracht in de nachtclub van de bende van Van Mechelen om vervolgens te worden doorverkocht aan zakenrelaties in België en Nederland. De politie houdt zich afzijdig. 'Russische hoeren' zijn immers 'geen prioriteit'. Het is lange tijd een goed draaiende handel geweest, maar de laatste lichting meisjes bezorgt de bende een hoop kopzorgen. En dan zijn er nog een spijtoptant met schulden en een vervelende onderzoeksjournalist. Wanneer de zaken plots minder gaan, loopt de spanning tussen de bendeleden onderling hoog op.

Alle Media

Meningen over Matroesjka's

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

maandag 27 augustus 2018
Matroesjka's seizoen 1 Legendarische personages als Ray Van Mechelen, fantastische dialogen en gesprekken, al even legendarische nevenpersonages van onder andere Manou Kersting en Tom Van Dijck, geweldige scenario's, kortom tragikomedie op zijn best. Jammer wel dat het tweede seizoen bijlange niet het niveau haalt van dit fantastische eerste seizoen.
avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

maandag 21 december 2015
Matroesjka's seizoen 1 Vlaamse poging om in te haken op het succes van de duistere misdaadseries uit die tijd. Van wat ik mij herinner is het een tikkeltje fragmentarisch: veel kleine losstaande verhaaltjes in plaats van echt een sterke opbouw. Veel functioneel naakt en gratuit geweld.
avatar van thomzi50

thomzi50

vrijdag 31 augustus 2018
Matroesjka's seizoen 2 Tja. Hier kan ik toch moeilijk iets positiefs over zeggen. Alles wat seizoen 1 zo fris maakt - de originaliteit, de gedurfde keuzes, de strakke regie, de spitsvondige dialogen - is hier vreemd en storend afwezig. Het seizoen rammelt op allerlei niveaus, en hoewel de personages her en der nog wel een grappig moment beleven, zit er ook helemaal geen spanning in, gek genoeg. De credits vermelden dezelfde scriptsschrijvers als bij s1, maar het geheel wekte op mij de indruk alsof dit seizoen door een team is gemaakt dat niets met s1 te maken heeft, en dat ook na iedere aflevering weer vergat wat het eigenlijk wilde vertellen: talloze plotlijntjes worden uit het niets opgeworpen en weer even onverklaarbaar gedumpt, elke episodes lijkt men weer vergeten wat in de vorige ook alweer het belangrijkste onderwerp was. Ook raadselachtig is het enorme aantal ATTENTION: SPOILER ALARM!
moorden dat spontaan wordt begaan, en al die ATTENTION: SPOILER ALARM!
crime passionels hebben twee dingen gemeen: 1) ze zijn ATTENTION: SPOILER ALARM!
ongeloofwaardig en overdadig 2) ze worden ATTENTION: SPOILER ALARM!
amper onderzocht door de politie en er wordt er geen een opgezocht.
Jammer: seizoen 1 van Matroesjka's was een scherp, origineel en relevant seizoen over een actuele, belangrijke kwestie; s2 is een ongeloofwaardig allegaartje dat men beter niet had kunnen maken.
avatar van thomzi50

thomzi50

vrijdag 31 augustus 2018
moorden dat spontaan wordt begaan, en al die ATTENTION: SPOILER ALARM!
ongeloofwaardig en overdadig 2) ze worden ATTENTION: SPOILER ALARM!
amper onderzocht door de politie en er wordt er geen een opgezocht.