Mijn Series +

Braziliƫ
Sciencefiction / Thriller

ontwikkeld door Pedro Aguilera
met Bianca Comparato, Rodolfo Valente en Vaneza Oliveira

Een groep karakters probeert om geselecteerd te worden als deel van de 3% die goedkeuring krijgen om naar 'Die Kant' te gaan, samen gaan ze de strijd aan. Mensen die de leeftijd van twintig bereiken kunnen zich aanmelden voor een selectieproces waar 3% geaccepteerd om over te stappen naar een beter wereld vol met kansen en de belofte van een fatsoenlijk leven. Het selectieproces is wreed, vol met spanning en gevuld met extreme situaties van stress, angst en morele dilemma's.

1. Capítulo 1: Luna
  6. Capítulo 6: Botones
  7. Capítulo 7: Amanecer

avatar van Threeohthree
Tja,

3% begon erg goed met een meer dan uitstekend eerste seizoen. Seizoen 2 borduurde daar aardig op voort, maar het derde seizoen ging imho iets te diep op de materie van "het proces" in. Zoals verwacht trekt dit laatste seizoen deze lijn door. Er word meer aandacht besteed aan de frictie tussen het inland/shell en de offshore dan aan het proces zelf (lees: de opdrachten).

Die opdrachten is waar ik vooral mijn plezier uit haalde en ik was blij dat dit dan ook centraal stond in het eerste seizoen. Daarna was het nog steeds goed maar de opdrachten kregen toch elk seizoen net iets minder aandacht dan in het seizoen daarvoor.

Nu snap ik dat het wel deze kant op moest gaan, want na 2/3 seizoen kan je bijna niet anders, maar toch vind ik het jammer. Hierdoor voelt het nogal soap achtig aan en is de pacing soms volledig zoek. Sommige episodes duren nu gewoonweg veel te lang.

Eerste 2 seizoenen erg goed daarna iets minder.