Mijn Series +

Condor - Seizoen 2 (2020)

Thriller / Drama

ontwikkeld door Jason Smilovic, Todd Katzberg en Ken Robinson
met Max Irons, Bob Balaban en Leem Lubany

Turner is een idealistische millennial die stiekem lid wordt van de CIA in de hoop de CIA van binnenuit te hervormen. Maar als iedereen in zijn kantoor wordt afgeslacht door professionele moordenaars, wordt deze briljante analist gedwongen uit zijn denktank te stappen en in een ivoren toren te gaan zitten om de strijd te gaan met de gevaarlijkste elementen in het militair-industriële complex. Joe zal dingen moeten doen die hij zelf nooit voor mogelijk had gehouden - en ontdekken dat niemand zijn ware karakter kent totdat ze onder vuur zijn getest.

1. Exile Is a Dream
  7. A Perspective, Not the Truth
  8. The Road We Take
  9. The Greatest Hazard
  10. Not Necessarily to Lose
Op S2 van Condor is veel aan te merken, net als op het eerste seizoen. En toch heb ik geboeid alle 10 afleveringen bekeken. Condor gaat over spionage, de CIA, Moskou, dubbelagenten en hiermee gepaard gaande, complexe familieverhoudingen. Met name de spion in mijn bed, is een thema dat we kennen van de 6 seizoenen van The Americans. Alle lijntjes komen in de laatste afleveringen keurig bij elkaar, en de grote en kleine verwikkelingen zijn boeiend genoeg om er steeds een aflevering aan vast te knopen.
Tegelijk valt er veel aan te merken; de karakters zijn stereotiep, je hersenen vragen het uiterste van je om de ongeloofwaardigheid te accepteren en hoofdpersoon Max Irons loopt in de serie rond alsof hij zelf ook niet goed weet wat hij daar doet. Voor een dergelijk dragende rol moet je hoofdrolspeler veel meer charisma hebben. Ook in de bijrollen worden onvoldoendes gescoord.
Maar hou je van series als Treadstone, Hanna, Jack Ryan en Agent Hamilton, geef dit kleine broertje dan een aflevering of wat de kans.

Vond dit toch ook weer een goed spannend seizoen mag van mij wel 3e seizoen komen !!