• 8.985.839 stemmen

Seinfeld - Seizoen 8 (1996-1997)

Show titel: Seinfeld

Ontwikkeld door: Jerry Seinfeld en Larry David

Met: Jerry Seinfeld, Jason Alexander en Michael Richards

Datum van release: donderdag 19 september 1996

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot Seinfeld

Jerry Seinfeld is een succesvolle stand-up comedian. Dit komt vooral omdat de mensen om hem heen een eindeloze bron van inspiratie voor hem zijn. Zijn beste vriend is George, een loser die graag het succes van Jerry zou hebben, maar niet bereid is hier iets voor te doen. Jerry's buurman Kramer stormt vaak zijn appartement binnen om zich met Jerry z'n zaken te bemoeien. Samen met Jerry's ex Elaine vormen ze een vriendengroep.

Afleveringen Seizoen 8 (1996-1997)

1. 1. The Foundation

19 september 1996 (22 minuten)

George probeert de relatie met Susan achter zich te laten en Elaine krijgt het voor het zeggen in het bedrijf van J. Peterman.

2. 2. The Soul Mate

26 september 1996 (22 minuten)

George wordt verdacht van de moord op zijn verloofde en Kramer valt voor Jerry's nieuwe vriendin.

3. 3. The Bizarro Jerry

3 oktober 1996 (22 minuten)

Elaine ontmoet drie vrienden die precies het tegenovergestelde zijn van Jerry, George en Kramer. En George gebruikt de dood van Susan om in contact te komen met vrouwen.

4. 4. The Little Kicks

10 oktober 1996 (22 minuten)

Elaine verliest het respect van haar medewerkers door haar rare manier van dansen. George meet zichzelf het imago van een foute man aan. En Jerry wordt een ondergrondse legende als hij een illegale kopie van een nieuwe film maakt.

5. 5. The Package

17 oktober 1996 (22 minuten)

George probeert een medewerkster van een fotozaak te verleiden met foto's van hemzelf. Elaine ontdekt dat ze door haar reputatie moeite heeft om een medische behandeling te krijgen.

6. 6. The Fatigues

31 oktober 1996 (22 minuten)

Als Elaine een medewerker van de postkamer een promotie geeft, leidt dit tot een opstand. Jerry ontdekt dat de mentor van zijn vriendin een relatie heeft met Bania. En Kramer haalt Frank terug uit zijn pensioen om te koken.

7. 7. The Checks

7 november 1996 (22 minuten)

Doordat Jerry beroemd is in Japan, raakt Kramer bevriend met een groep toeristen en wordt George geïnspireerd om hun tv-pilot nieuw leven in te blazen.

8. 8. The Chicken Roaster

14 november 1996 (22 minuten)

Kramer wordt uit zijn slaap gehouden door de felle verlichting van een restaurant en de baan van Elaine komt in gevaar als ze een dure hoed voor George koopt op rekening van de zaak.

9. 9. The Abstinence

21 november 1996 (22 minuten)

Geheelonthouding maakt George slimmer, maar heeft het tegenovergestelde effect op Elaine. Kramer opent een rokerslounge in zijn flat en Jerry wordt gevraagd om een praatje te houden op een school.

10. 10. The Andrea Doria

19 december 1996 (22 minuten)

George neemt het op tegen een overlevende van een scheepsramp die hetzelfde appartement wil als hij. Jerry probeert Newman te helpen om overgeplaatst te worden naar Hawaï.

11. 11. The Little Jerry

9 januari 1997 (22 minuten)

De reputatie van Jerry loopt gevaar door een ongedekte cheque, Kramer raakt betrokken bij een illegaal hanengevecht en George krijgt een relatie met een vrouw die in de gevangenis zit.

12. 12. The Money

16 januari 1997 (22 minuten)

De ouders van Jerry denken dat hij financiële problemen heeft, dus verkopen ze de Cadillac die ze van hem hebben gekregen aan Klompus. Elaine helpt Morty aan een baan en George begint veel geld uit te geven omdat hij een erfenis verwacht.

13. 13. The Comeback

30 januari 1997 (22 minuten)

Jerry ontdekt dat hij is benadeeld door een slechte tennisprof. George zint op wraak tegen een collega die kwetsende opmerkingen maakt. En Kramer schakelt de hulp van Elaine in als hij een testament wil opstellen.

14. 14. The Van Buren Boys

6 februari 1997 (22 minuten)

Jerry's nieuwe vriendin lijkt te mooi om waar te zijn, George geeft een gemiddelde student een studiebeurs en Elaine vraagt Kramer om hulp bij het opstellen van Petermans autobiografie.

15. 15. The Susie

13 februari 1997 (22 minuten)

Terwijl Elaine last heeft van een persoonsverwisseling en een voormalige vriend bang is voor vergeldingsacties van Jerry, ontloopt George een vriendin die het met hem uit wil maken.

16. 16. The Pothole

20 februari 1997 (22 minuten)

George laat een sleutelhanger waar hij erg aan gehecht is, vallen in een rioolput. Kramer adopteert een stuk snelweg.

17. 17. The English Patient

13 maart 1997 (22 minuten)

Elaine krijgt problemen door haar mening over een film. Kramer wordt opgescheept met drie Cubaanse sigarenrollers en George raakt geobsedeerd door de vriend van een mooie vrouw.

18. 18. The Nap

10 april 1997 (22 minuten)

George bouwt een bed onder zijn bureau en Elaine krijgt een matras van haar rugbewuste nieuwe vriend. Jerry krijgt te maken met een besluiteloze timmerman en Kramer neemt extreme maatregelen om te gaan zwemmen.

19. 19. The Yada Yada

24 april 1997 (22 minuten)

Jerry twijfelt aan de religieuze bekering van zijn tandarts. Kramer en Mickey maken ruzie om een dubbele date en Elaine ondermijnt de kansen van een koppel op een adoptie.

20. 20. The Millennium

1 mei 1997 (22 minuten)

Jerry probeert zijn vriendin over te halen om hem een goed snelkeuzenummer te geven op haar telefoon. George probeert ontslagen te worden, zodat hij een betere baan kan accepteren.

21. 21. The Muffin Tops

8 mei 1997 (22 minuten)

Elaine begint samen met haar voormalige baas een bedrijf dat alleen de bovenkanten van muffins verkoopt. George doet alsof hij een toerist is om een afspraakje te krijgen.

22. 22. The Summer of George

15 mei 1997 (22 minuten)

George wordt ontslagen door de Yankees en gebruikt zijn vrije tijd om Jerry te helpen om te gaan met een veeleisende vriendin. Kramer wint per ongeluk een Tony Award en Elaines collega's beschuldigen haar van onaardig gedrag.

George's Answering Machine

Dit blijft wel echt een briljant stukje. Elke keer weer die voicemail

Ik moet vooral steeds lachen als George zijn schouders ophaalt bij het ''where could I be?''

Haha, vriend van me had die ook als voicemail toen.

kos schreef:

Haha, vriend van me had die ook als voicemail toen.

Haha, ik heb het idee dat dit in jaren 90 bij veel mensen populair is geworden. Ik blijf de tekst geweldig vinden.

Later in de aflevering hoor je Jerry dit zelfs nog een beetje zingen, zo erg zit het in zijn hoofd.

Nog altijd haalt Seinfeld een heel hoog niveau, maar het neemt vergeleken met de seizoenen hiervoor ietsjes af. Net iets minder briljant, hilarisch of scherp. Al zitten er nog steeds fantastische momenten in, zoals George's antwoordapparaat, het Millenniumfeest dat Kramer en Newman willen geven, de yada, yada gesprekken of de hilarische English Patient aflevering met Elaine die de film in tegenstelling tot iedereen die ze kent niet uit kan staan. George zijn baas Mr. Steinbrenner heeft ook een grote rol, die blijft ook leuk. Wel doodzonde dat de ouders van George er nog nauwelijks in voor komen. Ik denk met weemoed nog terug aan het seizoen dat George weer thuis moest wonen. Anyway, dit is nog steeds top. Op naar het slotseizoen.