Mijn Series +

Karppi - Seizoen 2 (2020)

Alternatieve titel: Deadwind

Finland
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Rike Jokela, Jari Olavi Rantala en Kirsi Porkka
met Pihla Viitala, Lauri Tilkanen en Jani Volanen

Er worden 2 lijken gevonden. De lijken worden aangetroffen in een tunnel die zich onder de Finse Golf bevindt en nog steeds in volle aanbouw is. Opvallend, één van de lichamen wordt gevonden aan de kant van de Finse hoofdstad Helsinki terwijl de andere wordt aangetroffen aan de kant van Tallinn, de hoofdstad van Estland. Niet alleen Karppi, maar ook haar partner Sakari Nurmi gaan samen op onderzoek uit en zullen proberen om deze bizarre misdaad op te lossen.

1. Tähtien Kuiskailua
  7. Mayday
  8. Mustaa Vettä

avatar van DjFrankie
Plot lijkt op The Bridge. Vorige seizoen vond ik goed, dus ben benieuwd

Kijk ik nu naar The Bridge of... Sofia is Saga haar zus, lijkt het wel. Plot S2 is stukken minder dan S1, maar nog steeds prima kijkbaar.

avatar van joy4ever
Ik vind Karppi een schatje. Ik ga zeker weer kijken.

avatar van james_cameron
Degelijke tweede reeks, met een prima spannend plot en hier en daar net voldoende nieuwe elementen om de boel fris te houden. De personages blijven ook leuk. Net als in het eerste seizoen staat de geloofwaardigheid van bepaalde ontwikkelingen behoorlijk onder druk, maar het blijft allemaal net overeind. De mooie hoofdrolspeelster Pihla Viitala blijft een genot om naar te kijken.

avatar van Toontje G
Seizoen een was beter, maar dit seizoen was ook niet onaardig.

avatar van DjFrankie
In het begin bleef het allemaal niet hangen, gaandeweg wordt alles veel spannender en logischer. Toch weer in 2 dagen bekeken als zat er wel een week tussen