Mijn Series +

Karppi - Seizoen 1 (2018)

Alternatieve titel: Deadwind

Finland
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Rike Jokela, Jari Olavi Rantala en Kirsi Porkka
met Pihla Viitala, Lauri Tilkanen en Tommi Korpela

Slechts enkele maanden na het tragische verlies van haar man onderzoekt een rechercheur van een Fins politieteam, Sofia Karppi, de moord op een vrouw die banden heeft met een bouwbedrijf in Helsinki. Het lichaam is aan de kust begraven. Al snel verdenken Sofi en haar nieuwe partner de ontevreden ex-cliënt van het slachtoffer. Ondertussen moet Sofi ook haar twee kinderen zonder vader op zien te voeden.

1. Leski
  10. Yksin
  11. Ruhjeita
  12. Alku

avatar van brawljeff
Vanaf vandaag te zien op Netflix. Een tweede seizoen is al in de maak.

avatar van hoffhaan
Op zich een aardige misdaadserie. Kijkt lekker weg. 3.5

avatar van FAC73
Met moeite uitgekeken. Qua sfeer vergelekbaar met Bron, The Killing, etc. maar het is nergens zo meeslepend.

avatar van Roodezand
Rare en hinderlijke fouten. De kijklust bedorven.

avatar van brawljeff
Roodezand wat voor hinderlijke fouten ben je tegengekomen? Uiteraard zonder spoilers. Ik ben dan wel benieuwd

avatar van joy4ever
Wel weer wat veel afleveringen. Daardoor krijg je vaak wat minder interessante verhaallijnen. Maar over het geheel genomen wel een prima serie. Ik was met name erg gecharmeerd van Karppi. Wat een schatje . Daarnaast blijkt een Fins een erg leuk taaltje. Leuk om gezien te hebben. Een tweede serie sla ik niet af. Net geen 4*.

avatar van james_cameron
Onderhoudende finse politieserie, hier en daar niet al te geloofwaardig, maar wel spannend en bevolkt door sympathieke personages. Vooral de lekker tegendraadse hoofdrolspeelster Pihla Viitala is erg leuk (en mooi). De wisselwerking tussen haar en collega tegen wil en dank Lauri Tilkanen vormt het hart van de serie. De plot is niet al te complex maar steekt evenwel vernuftig in elkaar, met genoeg wendingen en verrassingen om je als kijker bij de les te houden. Het fraaie winterse finse landschap draagt flink bij aan de sfeer.

avatar van DjFrankie
Goeie serie die eigenlijk meer verdiend maar vooral in de laatste 2 afleveringen steken en onlogisch laat zien. Maar ik heb desondanks genoten hiervan.

avatar van Toontje G
Aardige serie, maar ik heb al eens betere gezien.

avatar van wimaroca
Als je van "the bridge" houd is dit ook wel te pruimen,alleen Saga speelt nog al wat beter dan mevr. Karppi
de collega van haar vind ik wel goed tezien acteren.

het is toch wel 3.5 sterren waard
op naar het tweede seizoen