• 8.611.213 stemmen

Karppi - Seizoen 3 (2021)

Alternatieve titel: Deadwind

Afleveringen: 8

Speelduur: 6 uur en 08 minuten

Ontwikkeld door: Rike Jokela, Kirsi Porkka en Jari Rantala

Met: Pihla Viitala, Lauri Tilkanen en Mimosa Willamo

Oorsprong: Finland

Datum van release: zondag 31 oktober 2021

Eerst uitgezonden op: Yle TV1 (Finland)

• Netflix Bekijk seizoen 3 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Karppi

Slechts enkele maanden na het tragische verlies van haar man onderzoekt een rechercheur van een Fins politieteam, Sofia Karppi, de moord op een vrouw die banden heeft met een bouwbedrijf in Helsinki. Het lichaam is aan de kust begraven. Al snel verdenken Sofi en haar nieuwe partner de ontevreden ex-cliënt van het slachtoffer. Ondertussen moet Sofi ook haar twee kinderen zonder vader op zien te voeden.

Afleveringen Seizoen 3 (2021)

1. 1. Häkki

31 oktober 2021 (43 minuten)

Wanneer een bruut vermoorde vrouw in een kooi wordt gevonden, proberen Karppi en Nurmi alles te weten te komen over het slachtoffer en haar zoon, die de nodige problemen heeft.

2. 2. Takahuone

7 november 2021 (45 minuten)

Aangezet door wanhoop onderneemt Ossi actie. Karppi krijgt een intrigerend telefoontje over haar overleden echtgenoot. Nurmi heeft een korte, maar pijnlijke ontmoeting.

3. 3. Kontti

14 november 2021 (46 minuten)

Karppi's zaak neemt een wending als er menselijke resten worden gevonden in het riool. Nurmi bezoekt Laura in het ziekenhuis. Henna staat van alle kanten onder druk.

4. 4. Kos

21 november 2021 (44 minuten)

Terwijl Karppi en Nurmi zoeken naar een vermiste verdachte, doen ze nog een gruwelijke ontdekking. Een cryptische aanwijzing wijst op het motief van de moordenaar.

5. 5. Kansas

28 november 2021 (46 minuten)

Karppi en Nurmi onderzoeken of de overdosis van een tiener verband houdt met hun zaak. Henna gaat op onderzoek uit. Karppi volgt een spoor in de dood van haar echtgenoot.

6. 6. Tie

5 december 2021 (49 minuten)

Karppi is nu zelf op de vlucht voor de politie en vecht om haar onderzoek voort te zetten. Een doodsbange Henna bevindt zich in levensgevaar.

7. 7. Muistitikku

12 december 2021 (46 minuten)

Een onverwachte ontmoeting levert meer informatie over Karppi's echtgenoot op. De rechercheurs ontdekken een rode draad tussen de slachtoffers.

8. 8. Rauniot

19 december 2021 (49 minuten)

Karppi en Nurmi volgen de verdachte naar de ruïnes van een oud klooster, waar ze ontdekken dat de zaak allesbehalve voorbij is.

Alle Acteurs en Actrices

Venni

Pomo

avatar van IH88

IH88

Yes, vanaf zaterdag staat seizoen 3 op Netflix. Fijne serie.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Karppi

avatar van IH88

IH88

Pihla Viitala en dat heerlijke Finse taaltje . Ik weet niet of dit het laatste seizoen zal zijn, maar volgens mij wel.

avatar van AniSter

AniSter

Constante kwaliteit in vergelijk met de eerste twee seizoenen. Een interessant verhaal met weer enkele parallelle verhaallijnen en enkele verrassingen. Het is allemaal niet echt spannend maar het blijft wel boeiend tot het einde. Geen flitsend of actievol einde, echter wel een fatsoenlijke afronding. De eerste twee seizoenen zijn niet echt een must om dit verhaal te kunnen volgen maar dit is wel aan te bevelen. Karppi en Nurmi worden weer prima neergezet. Met plezier gekeken naar dit Scandinavisch product. Wat mij betreft mag er nog een seizoen volgen.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Beste seizoen tot zover. En och, wat blijft mevrouw Karppi een feestje om naar te kijken.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Veel onlogische dingen in dit seizoen. Gebeurt ook erg veel dat het onoverzichtelijk wordt.