• 8.985.301 stemmen

Gangs of London - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Gangs of London

Ontwikkeld door: Gareth Evans en Matt Flannery

Met: Colm Meaney, Joe Cole en Lucian Msamati

Datum van release: donderdag 23 april 2020

Eerst uitgezonden op: Sky Atlantic (Verenigd Koninkrijk)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime

Plot Gangs of London

Het huidige Londen, een van 's werelds meest dynamische en multiculturele steden, wordt verscheurd door de turbulente machtsstrijd tussen internationale bendes en het plotselinge machtsvacuüm dat ontstaat wanneer het hoofd van de meest machtige misdaadfamilie wordt vermoord. 20 jaar lang was Finn Wallace de machtigste crimineel in Londen en elk jaar stroomden er miljarden ponden door zijn organisatie. Maar nu is hij dood - en niemand weet wie dit op zijn geweten heeft. Met overal rivalen, is het aan de impulsieve Sean Wallace, met de hulp van de familie Dumani onder leiding van Ed Dumani, om de plaats van zijn vader in te nemen.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

23 april 2020 (1 uur en 20 minuten)

DreamTech

HOLY moly net de eerste aflevering gezien dit is niet voor de zwakke kijker geweldig de 1e aflevering duurt gewoon 1 1/2 uur ik hoop de rest ook Super !

DreamTech

Nog even terug komend op mijn eerste bericht met 4e aflevering bezig wat is dit geweldig en keihard geef nu al 4 en 1/2 ster !!

Dat is nog eens goed nieuws om de dag mee te beginnen. Gangs of London staat vanavond bij mij op het program.

HALVE TAMME. schreef:

krijg je geen spijt van

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Net aflevering 5 afgekeken. Pfff... Daar vervagen de oorlogsscènes van 'Saving Private Ryan' zelfs gewoon bij. Komt ook zelfs een verwijzing naar de film door de quote 'Earn this, boy". Aflevering 5 is gewoon een film op zich. Één scene heb ik echt, vol verbazing, 4 keer overnieuw bekeken.

Ik moet wel zeggen dat ik 'Gomorra' en 'Peaky Blinders' heerlijk hard vond en dat is deze serie ook maar hier is het gewoon cinematografisch een lust voor het oog bij vooral de (ge)vechtscènes. En er wordt zeer goed geacteerd. Er is een bepaalde diepgang in het acteren die ik zeer vernieuwend en verfrissend vindt.

Man.. Dit maakt echt indruk tot nu toe. Arm, arm Londen. Als dit de huidige gangs zijn.. Nog 4 afleveringen te gaan en dan meer hier. Wat een serie.

avatar van badfans69

badfans69

Leuk feitje, er is ook een Nederlandse bijdrage: Gangs of London - Cinematography by - IMDb

Ambitieuze, bikkelharde misdaadserie over de bloederige machtsstrijd tussen internationale bendes in hedendaags Londen. Mede bedacht en geregisseerd door Gareth Evans, de maker van The Raid en diens sequel. Dan weten aktieliefhebbers genoeg. Evans overtreft zichzelf in aflevering vijf, waarvan de finale de boeken in zal gaan als de bruutste en meest enerverende aktiescene ooit. Damn, daar was ik wel even stil van. De afleveringen daarna zijn, hoewel prima, dan toch een beetje een anticlimax. Over de hele linie genomen een prima serie, uitstekend gemaakt en gespeeld, maar hier en daar wel iets te gehaast afgewerkt. Tien afleveringen in plaats van de huidige negen zou in ieder geval welkom geweest zijn. Maar goed, dit krijgt vast een vervolg.

Rauw en hard niet voor tere zieltjes.

Afl 1 en 5 waren het beste wat ik in lange tijd gezien heb na afl 5 werd het allemaal iets minder en tikte het niveau van de eerdere afl niet meer aan , desondanks een kleine 8 dus 4*.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Super, geweldig fantastisch genieten van deze harde rauwe misdaadactie! 4.5

avatar van Lebarron

Lebarron

Gangs of London is een geweldige en vooral geweldadige serie van Sky. Het plot is even simpel als complex. Na de liquidatie van Londons meest invloedrijke Gangsterbaas Finn Wallace probeert zijn crew onder leiding van zoon Sean uit te vinden Whodunnit maar tegelijk moeten ze ook voorkomen dat hun imperium niet ten onder gaat omdat oude vrienden mogelijk eieren voor hun geld kiezen en rivalen hun kans ruiken om toe te slaan.De eerste aflevering was even lastig om in te komen omdat het van de ene knokpartij naar de ander ging zonder dat echt duidelijk werd waar het heenging. Het voelde alsof ik geblinddoekt in een achtbaan zat. Vanaf aflevering 2 zat ik er helemaal in en na de laatste aflevering baalde ik dat ik nu weer moest wachten. Onlangs de serie voor een tweede keer gekeken en nu was aflevering 1 ook beter te volgen omdat ik wist waar het heenging. Gangs of London is een geweldige serie maar wie van een subtiele en geraffineerd misdaaddrama houdt komt bedrogen uit. Houd je van rammen, beuken, schieten en een spannend verhaal, dan wordt je op je wenken bedient want Gangs of London is een soort Rise of The Footsoldier meets John Woo. Heroic bloodshed, bulletballets en explosionsgalore met een Cockneyaccent!

avatar van umbra

umbra

Net mee gestart, ziet er vet uit, rauwe actie as it should be.

avatar van hkoster16

hkoster16

De pijp ging mij uit bij de 4e aflevering uit. De kogels die gebruikt worden doen hoofden er af vliegen.

Dezelfde soort kogel schijnt in de torso maar weinig schade aan te richten.

Veel fantasie en maar smeeeeeren . Het verhaal had ook vertelt kunnen worden in pakweg 3 uren.

avatar van Harleen Quinzel

Harleen Quinzel

Gangs of London is dus inderdaad niet altijd even realistisch, maar neemt dat over the top gewelddadige en rauwe om er een pulpy gangsterthriller met stijl en branie mee af te leveren. Het einde van seizoen 1 voelt een beetje problematisch nu de meest interessante personages in essentie van het bord gevaagd lijken maar er is toch duidelijk potentieel voor een tweede reeks.

avatar van John Milton

John Milton

Eigentijdse Peaky Blinders meets Serbuan Maut (2011)?

In feite wel, met Gareth Evans aan het roer. Gangs of London is bikkelhard, lomp hard soms, maar Evans komt met actie choreografieën waarvan Miss Milton en ik het soms uitriepen op de bank van ontsteltenis. 'WTF! Zág je dat...?!? Terugspoelen!'

Joe Cole is niet altijd de meeste verscheidenheid aan emoties uitstralende acteur (al kan hij het wel, en dat laat hij later zien ook), maar hij voelt hier alsnog op zijn plaats. Ook de rest van de cast bevat genoeg interessante namen (Michelle Fairley, Colm Meaney) en (voor mij) leuke nieuwkomers als Sope Dirisu in de rol van undercover agent Elliot. Wie goed oplet herkent meerdere GoT acteurs hier.

Evans, Corin Hardy en Xavier Gens (!) regisseren elk 3 afleveringen, die variëren tussen 45 minuten en bijna anderhalf uur voor epi 1.

Kom maar op met seizoen 2. Hoogstaand schijfwerk is het misschien niet altijd, maar ik heb me geen moment verveeld.

Gezien alle lovende berichten hier ga ik dit maar eens kijken. Heerlijk van die series met extreem bruut, rauw geweld.

avatar van John Milton

John Milton

The Oceanic Six schreef:

Ja dit moet jij zeker kijken.

wordt op je wenken bediend, op dat vlak.

Heb aflevering 1 nu gezien, behoorlijk bruut zeg. Dat kroeggevecht, damn. Heerlijk. Ben behoorlijk benieuwd naar de rest.

De misdaadkoning van London word vermoord en zijn zoon zweert wraak en zoekt de dader en probeert de macht van zijn vader te behouden. Gangs of London in een notendop. Inhoudelijk vond ik het wisselvallig waarbij er best wel niveauverschil tussen de afleveringen zat, maar buiten het prima acteerwerk is het natuurlijk de hoeveelheid extreem geweld wat Gangs of London veel interessanter dan soortgelijke series en films maakt. Allemachtig, wat is het bij vlagen snoeihard. Alles breekt, kraakt, ontploft, spat uit elkaar of verliest lichaamsdelen. Er zitten echt een aantal machtige momenten in deze serie die me soms echt enorm onder de indruk lieten zijn. Aflevering 5 mag het slot in de vrijstaande woning is vermoedelijk wel het hoogtepunt van dit alles. Dat dit van regisseur Gareth Evans af komt, de man achter The Raid, maakt het allemaal een stuk logischer. Dat was ook al het toppunt van stijlvol bruut geweld.

Is dit niks voor jou, dabomb?

Geen idee, misschien keer proberen

Zo te zien helaas wel louter te downloaden

avatar van eppo349

eppo349

kos schreef:

Zo te zien helaas wel louter te downloaden

Staat op STARZPLAY van Prime (paar weken gratis)

avatar van Suitehome

Suitehome

Gangs Of London kent een vijfsterrenstart. Deze harde misdaad thriller opent in de pilotaflevering met een subliem gechoreografeerd gevecht in een bar. Je merkt dat hier specialisten aan het werk zijn. Gangs Of London komt uit de koker van Gareth Evans (Raid, Apostle) en Matt Flanney. Met prachtig camerawerk lijken de actiescenes op zorgvuldig geconstrueerde bloedballetten. Voor wie er van houdt: bloed, hoofden en ledematen spatten en exploderen alle kanten op.

De hardheid en internationale twist doen denken aan Zero Zero Zero, maar ook een serie als Before We Die kent enige overeenkomst. In de tweede helft gaat het tempo omlaag en lijkt ook de frisheid wat verdwenen. Neemt niet weg dat Gangs Of London voortdurend spannend en dreigend is, er mooie plottwists te ontdekken zijn en het acteerwerk van vertrouwde Britse kwaliteit is.

avatar van Beatle

Beatle

Totaal verrast door deze serie.

Niets over gelezen, gewoon maar eens aangezet ….

Ik kon niet meer stoppen wat geweld(ig)!

Kan niet wachten op een volgend seizoen.

Beatle schreef:

Totaal verrast door deze serie.

Niets over gelezen, gewoon maar eens aangezet ….

Ik kon niet meer stoppen wat geweld(ig)!

Kan niet wachten op een volgend seizoen.

20 Octobre season 2 trailer is on youtube keihard !!

avatar van Pip2020

Pip2020

Na 6 afleveringen weet ik het eigenlijk wel Er gebeurt niet heel veel meer dan elkaar vooral op elke manier mogelijk afmaken. En dat zal niet veranderen ben ik bang. Mij wil het niet meer te boeien.