Mijn Series +

The Undoing (2020)

Miniserie, 360 minuten

ontwikkeld door David E. Kelley
met Nicole Kidman, Hugh Grant en Donald Sutherland

Grace Sachs leidt het leven dat ze altijd gewild heeft. Ze is een succesvolle therapeute die op het punt staat haar eerste boek te publiceren, ze heeft een toegewijde echtgenoot, Jonathan, en hun zoontje doet het goed op school. In haar voortvarende leven komt plots verandering door een gewelddadige dood en een reeks verschrikkelijke onthullingen die het gevolg zijn. Terwijl ze het ene leven probeert te ontleden, moet ze dat van haar gezin proberen in stand te houden.

1. The Undoing
  2. The Missing
  3. Do No Harm
  4. See No Evil
  5. Trial by Fury
  6. The Bloody Truth
  • volgende aflevering: zondag 29 november (aflevering 6)

avatar van eppo349
Behalve dat het er goed uit ziet is het who done it goed aanwezig, al begin ik al wel te denken welke kant het op gaat.

avatar van filmobsessie
Suzanne bier vind ik de beste regiseuze ever! Vooral haar scansinavische begin films zijn stuk voor stuk zwaar onderschatte meesterwerken die je echt keihard raken of je moet van steen zijn. Hollywood heeft dat gelukkig ook al door en zowat elke bekende acteur staat te popelen om met haar te werken. Dus ben echt heel benieuwd naar deze serie.

avatar van Pinguin#13
filmobsessie schreef:

En voor een keer ziet het er ook nog goed uit, want daar mankeerde het al wel eens aan…

avatar van Pinguin#13
Tja, nog steeds boeiend in beeld gebracht maar ondertussen heb ik toch iets van 'komaan…' ten eerste erger ik me blauw hoe Jonathan niet door het stof kruipt, maar nog aanspraak meent te kunnen maken op de liefde van zijn gezin… nog ergerlijker is het te zien hoe Grace blijkbaar voor zijn charmes valt… allebei compléét ongeloofwaardig. Ik verbaas er mij mee over met Grace haar vader. En nu bij het einde van aflevering 5 lijkt Henry plots in de picture te zijn… maar waarom heeft ie in godsnaam het vermoedelijke moordwapen bewaard? Dat hij wel eens de schuldige zou kunnen zijn, leek al vanaf aflevering 1 klaar als een klontje… Dus ofwel is het retevoorspelbaar… meh… of er komt nog een ongeloofwaardige, bij de haren gesleurde twist achteraan (daar vrees ik voor)… OF de scenaristen zetten me geweldig op mijn nummer met een geniale, geloofwaardige plotwending.

avatar van eppo349
Yep tot en met aflevering 4 goed en boeiend. Aflevering 5 was een aanfluiting.