Mijn Series +

De Kijk van Koolhoven - Seizoen 2 (2020)

Nederland
Documentaire

ontwikkeld door David Kleijwegt
met Martin Koolhoven

De kijk van Koolhoven krijgt een vervolg met zes nieuwe afleveringen. Filmmaker Martin Koolhoven, bekend van onder meer Brimstone en Oorlogswinter, bespreekt zijn favoriete films op de van hem bekende onnavolgbare wijze: hartstochtelijk en inzichtelijk. Martin Koolhoven bespreekt de huidige hausse van remakes en sequels, selecteerde in Europa de beste misdaadfilms, kijkt naar hoe buitenaardse wezens in speelfilms worden neergezet, gaat in liefst twee uitzendingen dieper in op het fenomeen American Gangster en kijkt tot slot naar tijdreisfilms.

1. Sequels en Remakes
  6. Tijdreizen
Bij De Kijk van Koolhoven - Seizoen 1:

Dit was weer mooie TV.

avatar van joolstein
Hm, nee dit tweede seizoen valt voor mij toch best tegen! En dat terwijl hij er heel kwartier bij heb gekregen! Nu weet ik ook niet goed of de reden daarvan is omdat de genres van het vorige seizoen me meer aanspraken? Toch zijn Aliens of SF wel films waar ik graag naar kijk maar juist die aflevering was niet bijzonder.

Alien en Aliens, E.T. en Close Encounters of the Third Kind, Mars Attacks! en serieus MIB. Nu ging Koolhoven in het vorige seizoen ook niet echt ver de diepte in. Maar zag je wel altijd nog een paar minder bekende. Nu was het vooral bekend terrein.

Tot nu was de aflevering over Eurocrime een aardige, dit was tot nu de leukste van dit seizoen. Al ging het wel teveel over Once upon a Time in America. Zeker ook aangezien er nu nogmaals maar liefst twee afleveringen staan over American Gangster. Tja drie keer raden welke films je dan gaat krijgen?

avatar van DionneDarko
Tot nu toe was alleen Eurocrime idd echt geweldig en verfrissend.

Ik denk zelfs dat ik volgende week ga skippen. Nog meer van dat gangster gelul, nee dank u.

Met tijdreizen ben ik weer van de partij.

Jammer genoeg alweer afgelopen. Maar dit smaakt natuurlijk naar meer.

"I'll be back."

Laat S3 maar komen.

avatar van DionneDarko
Nah, niet eens Donnie Darko of Arrival behandeld bij tijdreizen. Alleen korte shout out.