Mijn Series +

I Am Not Okay with This - Seizoen 1 (2020)

Avontuur

ontwikkeld door Jonathan Entwistle
met Sophia Lillis, Wyatt Oleff en Kathleen Rose Perkins

Sydney is een tienermeisje dat door de beproevingen van de middelbare school navigeert. Ze lijkt een doodnormaal meisje die optrekt met haar vrienden, luistert naar muziek en regelmatig discussies heeft met haar vervelende broertje. Ze heeft echter ook een paar geheimen die ze alleen deelt in haar dagboek. Ondertussen krijgt ze te maken met de complexiteit van haar familie, haar ontluikende seksualiteit en mysterieuze superkrachten die in haar beginnen te ontwaken.

1. Dear Diary...
  7. Deepest, Darkest Secret
avatar van nightbreed
Dit lijkt me wel wat.

avatar van eppo349
7 afleveringen van gemiddeld 20 minuten. Maak er dan een film van.

avatar van judgepaddy
Doorgezaagd hip,..

avatar van The Oceanic Six
eppo349 schreef:
7 afleveringen van gemiddeld 20 minuten. Maak er dan een film van.

Ik vind het juist heerlijk dat er nog zulke snel weg te kijken series verschijnen. Prima om in 2 avondjes te bekijken.

Op zich leuk, maar de eighties nostalgie in films en series hebben we nu toch wel stilletjes aan gehad lijkt me.

Ook hier wordt er gretig geplukt uit het eighties teen movie canon. Waar dan wel een eigentijdse draai aan wordt gegeven. Het verhaal is niet zo bijzonder, maar de serie is gevuld met leuke karakters. En een zeer sterke Sophia Lillis. Wat een pareltje is dat toch zeg.

Ik kijk toch wel uit naar seizoen 2. De korte speelduur per aflevering vind ik wel eens aangenaam.

avatar van The Oceanic Six
Heel middelmatig. Op z'n best. Geen idee wat dit voor een bestaansrecht heeft, want er zijn zoveel betere series te vinden. Als je bijvoorbeeld het middelbare school-sausje neemt, kort geleden verscheen nog het geweldige tweede seizoen van Sex Education waardoor deze I am not okay with this niet aan te raden valt. Het speciale krachten laagje voegt ook helemaal niks toe, dat hebben al zoveel series gedaan. Verder nog een redelijk suffe cast, 7 afleveringen die nergens toe leiden en een eigen smoel ontbreekt al helemaal. Nee, geen aanrader. Mocht je het wel willen zien, je bent er met 7 korte afleveringen wel snel doorheen.

PS: Wel heerlijke slotminuten! Maar daar ga ik mijn cijfer niet voor verhogen. En je ziet het aankomen hé...

avatar van mrdig
Sex education vind ik dan weer niet om aan te gluren. Hiermee heb ik me dan weer wel goed vermaakt. Je bent er zo doorheen en je verwacht een slappe rip off van alles en nog wat, maar het blijft toch goed overeind. Tof einde ook.

avatar van Morning-after-pi
The Oceanic Six schreef:

Eigenlijk hier wel mee akkoord. Toch een 3.5* gegeven omdat het zo easy watching is. Maar iets te veel gepikt van o.a. Stranger Things, It's the end of the fucking world en idd Sex Education. Alle drie zijn ze toch een pak sterker in hun ding dan deze.

avatar van Pocalan
Erg toffe en hilarische serie die me al vanaf het begin een Carrie-vibe gaf. De toon is vanaf het begin gezet. Ik heb genoten van de muziek, de omgeving en de personages van Lillis en Olef. Als ik iets verwachtte, gebeurde juist het omgekeerde. Volgens mij scheelt het dat ik niet teveel vergelijkbare series heb gezet. Maar dit is ook wel een stijl waar ik van houd. Ik heb er één avond over dit seizoen gedaan en heb zin in meer.

avatar van Esteban
Pluspunten voor de sfeer en bovenal de puike acteerprestaties van Sophia Lillis (altijd zeer goed) en Wyatt Oleff. Tonnen chemistry tussen deze acteurs. Dit heeft weinig weg van Stranger Things of Sex Education, die vergelijking ontgaat mij. Wel lijkt het superheld-in-wording verhaal zich af te spelen in het universum van The End of the F***ing World. En dat was dan ook wel ietwat de bedoeling, dus ik kan het onmogelijk als een minpunt zien. Het is tenslotte dezelfde regisseur.

Wel een gebrek aan verrassing. Nuja, op één na dan. Het hele verloop ging in de grote lijnen zoals verwacht en de reeks lijkt een héél seizoen lang op te bouwen naar ... wel, het tweede seizoen. Veel is er (nog) niet gaande. Het vervolg zal ik zeker bekijken.

avatar van Esteban
CANCELLED!

Omwille van opname-complicaties nav Corona, heeft Netflix de ontwikkeling van het tweede seizoen stop gezet en de reeks helemaal gecanceld.

avatar van Bubblez
Esteban schreef:
CANCELLED!

Jammer! Maar ik heb deze een 3,5 gegeven en kan me werkelijk nauwelijks iets herinneren van de inhoud. Dat zegt misschien toch wel wat...