• 8.985.316 stemmen

Westworld - Seizoen 3 (2020)

Show titel: Westworld

Ontwikkeld door: Lisa Joy en Jonathan Nolan

Met: Evan Rachel Wood, Jeffrey Wright en Thandiwe Newton

Datum van release: zondag 15 maart 2020

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

Plot Westworld

Het futuristische pretpark Westworld is een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park, zonder angst voor vergelding van de Hosts. Het park kent honderd verschillende hosts, die elk hun eigen verhaallijnen uitspelen.Maar dan beginnen de robots plotseling verontrustend gedrag te vertonen…

Afleveringen Seizoen 3 (2020)

1. 1. Parce Domine

15 maart 2020 (50 minuten)

2. 2. The Winter Line

22 maart 2020 (50 minuten)

3. 3. The Absence of Field

29 maart 2020 (50 minuten)

4. 4. The Mother of Exiles

5 april 2020 (50 minuten)

5. 5. Genre

12 april 2020 (50 minuten)

6. 6. Decoherence

19 april 2020 (50 minuten)

7. 7. Passed Pawn

26 april 2020 (50 minuten)

8. 8. Crisis Theory

3 mei 2020 (50 minuten)

legian

Zo dat ziet er weer goed uit. Erg veel zin in dit seizoen.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

Oh geweldig! Zo'n epische serie dit!

Wederom een zware zit, maar de wereld die zij neetzettend blijft indrukwekkend. Hopelijk komen de personages snel weer wat meer bij elkaar.

legian

Het is hier erg stil. Lees dat de eerste twee afleveringen een dieptepunt waren qua kijkcijfers. Hopelijk zegt dat niets over de kwaliteit. Ik wacht zelf even tot het seizoen halverwege is, dan kan ik wat sneller erdoorheen.

avatar van NRT

NRT

Seizoen 1 was geweldig. Bij seizoen 2 ben ik afgehaakt vreemd genoeg. Toch maar eens opnieuw beginnen.

avatar van LuukRamaker

LuukRamaker

• 2002 berichten

De eerste drie afleveringen van dit seizoen zijn sterker dan ik verwacht had, zeker gezien seizoen 2 me niet helemaal wist te pakken. Ooit was ik aan Westworld begonnen omdat het westernthema me aanspreekt, maar daar lijkt nu niet heel erg veel meer van over. Dat juist het futuristische 'geneuzel' me zo zou bekoren had ik niet verwacht. De nieuwe afleveringen zetten vooralsnog voortdurend aan het denken en zitten ingewikkeld in elkaar op een bijzonder goede en mooie, zelfs 'uitdagende' manier. Dit derde seizoen is zowaar op koers het beste uit de reeks te worden.

Snap nog steeds niet altijd waar ik naar zit te kijken, maar ik vind het een hele vooruitgang vergeleken het eetste seizoen. De verhaallijnen zijn zeer sterk. Wel mis ik de themawerelden uit de eerdere seizoenen.

avatar van LuukRamaker

LuukRamaker

• 2002 berichten

Mooi derde seizoen. Het werd al maar grootser en steeds spectaculairder, nam epische proporties aan, al bleken de makers uiteindelijk iets te veel hooi op de vork te hebben genomen. Op een gegeven moment kom je namelijk op een punt dat het onoverzichtelijk wordt en het verhaal moeilijk te volgen is en bovendien had het realistische aspect op den duur nog maar weinig aanknopingspunten. In hoeverre heeft het nog zin om iemand op het verkeerde been te zetten als je geen vaste grond meer onder de voeten hebt? Bij aanvang van de finale lag alles open, maar uiteindelijk viel er weinig op zijn plek. Jammer, want ik heb erg genoten van de aanloop.

Lastig seizoen om te beoordelen. Aan de ene kant vond ik dit een hele vooruitgang vergeleken het tweede seizoen, maar het haalt het wederom niet bij het eerste seizoen. De grote boosdoener is het feit dat de makers overleden personages maar terug laten komen. Het maakt het complexer en het zorgt ervoor dat er veel onnodige verhaallijnen onstaan. Zo vond Bernard en William totaal niets toevoegen dit seizoen. Qua performance steelt Wood weer de show, maar mijn complimenten gaan ook zeker naar Thompson en Cassel.

Het meest indrukwekkende van Westworld zijn toch wel de grootse locaties. De futuristische wereld was zeer overtuigend, hoewel ik de vertrouwde locatied wel miste dit seizoen.

Kortom, het wordt echt een haat/liefde verhouding deze serie, maar ik verheug mij nu alweer op het vervolg.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

De aankleding van het futuristische aspect is een van de redenen dat ik kijk .

Zo ongelofelijk mooi en verontrustend tergelijk .

Maar het verhaal is te complex vaak om te volgen .

Ik moet iedere keer Googlelen wat er bedoeld word .

Een van de makers jonathan nolan ( inderdaad de broer van Christopher Nolan ) heeft een interview gegeven met Elon musk , wat een hoop verklaard .

Elon Musk on Artificial Intelligence - YouTube

avatar van Karst

Karst

Ik vond het over het algemeen prima te volgen. Ik werd alleen heel erg moe van een aantal karakters die ofwel niets toevoegden (William en Bernard), ofwel supermensen waren (Dolores, Maeve), ofwel alles konden en wisten.

Daarnaast schoot het ook nog eens niet op, het voelde opgerekt en traag aan.

Halverwege het seizoen serieus overwogen om de boel uit te zetten. Gelukkig niet gedaan want de laatste paar afleveringen zijn toch weer goed. Weet nog niet of ik seizoen vier ook ga kijken. Heb dit seizoen uiteindelijk met moeite doorgeworsteld, ook mede door de karrevracht aan plotgaten trouwens.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

De eerste ca. 3 afleveringen vond ik nagenoeg onnavolgbaar. Daarna begint het duidelijker en beter te worden. Best ingenieus in elkaar gezet, knappe verhaallijn en mooie sci-fi special effects.

Echter was ik meer gecharmeerd van het verhaal zoals het begon in seizoen 1. Dit dwaalt wat erg veel af.

Ondanks dat was het een prima seizoen.

legian

Eind vorig jaar dit seizoen eindelijk eens bekeken. En wat kan ik hier toch enorm van genieten. De stijl, sfeer, setting en het verhaal blijven me intigreren. Het haalt zeker niet het niveau van het eerste seizoen (en ook niet van het tweede voor mij). Maar het zit weer heerlijk in elkaar.

Ook dit seizoen is weer gevuld met prachtige scènes. Ook zit het vol met verwijzingen naar het eerste seizoen. Interessant hoe het verhaal daar veel overeenkomsten mee heeft. Je kan er een complete studie van maken. Gelukkig bestaat het internet zodat je het niet zelf hoeft te doen. Het gaat op den duur waarschijnlijk de ondergang van de serie zijn. De groeiende complexiteit. Het lijkt in de Nolan familie te zitten om constant maar zo complex en ingewikkeld mogelijk te willen zijn.

Ik heb me er in ieder geval erg goed mee vermaakt. Ben benieuwd naar het vierde seizoen.

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

Ik had eigenlijk gehoopt dat het het laatste seizoen zou zijn. Eerlijk gezegd hou ik meer van een verhaal dat niet steeds blijft voortduren, maar op een bepaald moment afgerond wordt. De titel Westworld past ook niet echt meer bij de serie nu.

avatar van Dolluf

Dolluf

Dit seizoen laat zien waar de serie over gaat. Ik zie het als een pre-apocalyptische serie. Ik houd ervan; heeft wat filosofisch. Voor mij is dit dan ook het beste seizoen. Ik wijk af van velen merk ik, maar ik begrijp ook waarom men houdt van de sfeer in de eerste twee seizoenen. Kwestie van smaak denk ik.

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Ik heb even de eerste 3 seizoenen teruggekeken, het is me nu stuk duidelijker. Merkte dat ik beetje afhaakte toen ik de 1e keer keek, maar nu valt het op zijn plaats. Dit seizoen is wel goed bedacht, ik zie de gelijkenissen met Christopher Nolan films zoals Inception en Tenet. Het idee voor het verhaal in dit seizoen is wel leuk gedaan. Kwa lengte kan het voor mij soms wat korter, gelukkig maar 8 afleveringen deze keer.