Mijn Series +

Aruanas - Seizoen 1 (2019)

Braziliƫ
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Estelle Renner en Marcos Nisti
met Débora Falabella, Leandra Leal en Taís Araújo

Drie vriendinnen hebben Aruana opgericht, een NGO die onderzoek doet naar de activiteiten van een mijnbouwbedrijf actief in het Amazonewoud. De activisten verzamelen een overvloed aan bewijsmateriaal die milieucriminaliteit aan het licht brengt. Terwijl deze vrouwen een gevaarlijk web van misdaden en geheimen ontrafelen, moeten ze ook hun eigen persoonlijke drama's aanpakken.

1. Aflevering 1
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
Braziliaanse eco-thriller met sympathiek en urgent uitgangspunt. Vier vrouwen gaan als een soort Charlie's Angels zonder Charlie, op pad in het Amazonewoud om een milieudelict te ontrafelen. Met hulp en advies van Greenpeace zit in de thematiek veel potentie en actie.
Waar de ingrediënten spannend en actueel lijken, is de uitwerking helaas ondermaats. Het scenario is voorspelbaar, karakters zijn eendimensionaal, het acteerwerk matig en enerverend en meeslepend wordt het nooit. Net zoals bij een aantal andere Lumière-titels de laatste jaren, lijdt de kwaliteit van het aanbod onder de grote vraag.