Mijn Series +

Maradona en Sinaloa (2019)

Alternatieve titel: Maradona in Mexico

Argentiniƫ / Verenigde Staten / Mexico
Documentaire
Miniserie, 227 minuten

met Diego Armando Maradona

Ongetwijfeld een van de grootste spelers van het voetbal, Diego Maradona, gaat naar Culiacán, het hart van het Sinaloa-kartel, om het lokale team te redden, en misschien ook zichzelf. Diego Maradona heeft de Dorados tijdens de twee seizoenen dat hij de leiding had naar twee opeenvolgende competitiefinales geleid. Voordat Maradona met het team begon te werken, stonden de Dorados bijna onderaan het klassement. Onder zijn leiding stonden ze opeenvolgend in de finale van de Apertura 2018 en Clausura 2019 toernooien. Beide keren verloren de Dorados van het Atletico San Luis-team.

1. Arrival
avatar van Kos
Kos
Haha, nice.

avatar van jordandejong
Zal die ook voor z'n leven hebben moeten rennen toen enkele weken geleden het Sinaloa kartel de straten tot oorlogsgebied verklaarde en op alles en iedereen wat authoriteit uit straalde hun mitrailleur openden? Of is hij inmiddels al weer weg daar?

avatar van depri83

Uiteraard al weer weg.
Zit nu bij Gimnasia.

And he's gone!

avatar van thomzi50
Interessant verhaal, wonderlijke opmars - maar als documentaire(serie) is het allemaal niet zo interessant. Te breed uitgesponnen, soms te weinig context, soms te veel, en de opbouw is ook wat vreemd: je wordt af en toe geacht een soort van band met de losse spelers te krijgen, maar tegelijkertijd gaan die nergens echt leven. Het boeiendst zijn de stukken met Maradona erin, die zijn soms echt smullen, maar het is duidelijk (en logisch) dat ze niet overal mochten komen. 3* En als PS: Sunderland 'Til I Die, een andere docu-Netflix-voetbalserie met een enigszins vergelijkbare cult-club als onderwerp, vond ik toch een heel stukje beter.