Mijn Series +

Vikings - Seizoen 6 (2019-2020)

Ierland / Canada
Avontuur / Drama

ontwikkeld door Michael Hirst
met Gustaf Skarsgård, Katheryn Winnick en Alexander Ludwig

Vikings speelt zich af aan het begin van het tijdperk van de Vikingen, het einde van de achtste eeuw, en brengt ons naar de brute en mysterieuze wereld van Ragnar Lothbrok, een Viking krijger en boer die niets liever doet dan ontdekken en plunderen op zee. Zijn ambities zetten hem op gespannen voet met zijn leider Earl Haraldson, die wil dat ze naar het arme Oosten gaan in plaats van naar het onbekende Westen. Wanneer Ragnar een verbond sluit met zijn vriend Floki om een nieuwe boot te bouwen en daarmee vervolgens toch naar het Westen te varen, barst het conflict pas echt los.

1. New Beginnings
  18. Aflevering 18
  19. Aflevering 19
  20. Aflevering 20
avatar van Esteban
Zo, ik hoop dat dit laatste seizoen een mooie afsluiter is. Dat is ook nodig, het verhaal is een beetje op. Dat werd toch wel duidelijk in het 5de deel. Nog één keer voluit voor de grote finale.

terzijde: Wat ik wel storend vond, de make-up van Katheryn Winnick. Of eerder, het gebrek aan. Zij ziet er sowieso al jonger uit dan ze is, maar ondanks die weinig overtuigende grijs-witte haren, oogt ze nog steeds even oud als in de eerste seizoenen. Ze lijkt wel de vriendin van haar eigen zonen. Dit terwijl de mannen in de reeks toch met grote overtuiging ouder en ouder worden.

avatar van Dorstigjimmyke
Esteban

Dat is dan ook echt een extreem prachtige vrouw.

Er komt via Netflix een 7e seizoen, dat de periode 100 jaar na het einde van dit seizoen beslaat. Het gaat zich afspelen rondom Leif Eriksson, Harald Hardrada en William the Conqueror. Ben benieuwd!
Vikings: Valhalla Netflix release date, cast and plot - looper.com

avatar van theo79
Ducoz schreef:
Vikings: Valhalla Netflix release date, cast and plot - looper.com

Dat is geweldig nieuws. Topserie

Tot mijn grote verdriet lees ik wel dat de volgende aflevering een mid season finale is.. grote kans dat we dus weer even een tijd moeten wachten op de rest....

avatar van Esteban
Dat zogenaamde vervolg is geen 7de seizoen, maar wel het eerste seizoen van een nieuwe spin-off reeks. Er zitten meerdere spin-off projecten in de koker van Hirst.

Potverdikkie... aflevering 10 net gezien....

En dan wil je toch door blijven kijken.. maar als we de trend mogen geloven moeten we nog wachten tot het einde van het jaar; balen.

avatar van Binge-Watcher
Tjonge jonge, nu word het toch serieus wat te zweverig en vergezocht. Deze eerste 10 afleveringen laten zien dat alle originaliteit en realisme uit is geknepen. De melkkoe is op.

avatar van Septua
Groot fan van Vikings maar die eerste aflevering waarin de companion van Ivar aan twee bomen vastzit en uit elkaar getrokken wordt.. Ik had het niet meer van het lachen. Het moment dat die kerel gelanceerd wordt en je gewoon een pop ziet vliegen tegen de bomen aan!!!!!