Mijn Series +

Castle Rock - Seizoen 2 (2019)

Horror / Mystery

ontwikkeld door Sam Shaw en Dustin Thomason
met Tim Robbins , Barkhad Abdi en Paul Sparks

Reginald "Pop" Merrill is zijn hele leven een rentmeester van Castle Rock geweest, maar niet altijd om de juiste redenen. Decennia eerder heeft hij twee Somalische vluchtelingen geadopteerd. Abdi Omar en zijn zus, Nadia. Abdi is een bouwmanager die een nieuw cultureel centrum wil openen voor de groeiende Somalische bevolking van de stad, terwijl Nadia de hoofdarts is van het plaatselijke ziekenhuis. Maar de acties van Abdi bedreigen de zaken van de neef van Pop, Ace, die een lokale vlooienmarkt runt voor Somaliërs. Die dreigen hem te verlaten en te werken aan het nieuwe complex van Abdi voor betere tarieven.

1. Let the River Run
  9. Caveat Emptor
  10. Clean

avatar van W B
W B
Ook dit seizoen begint heerlijk mysterieus. Nu drie afleveringen gezien en dit smaakt naar meer.

Hoewel het aanvankelijk naar politiek correcte reut (racisten die allemaal blank zijn, Somaliers die allemaal goed zijn) begon te rieken viel dat gelukkig mee. Even volhouden en het plot blijkt behoorlijk goed in elkaar te zitten. De eerste 4 waren zeker onderhoudend maar aflevering 5 was werkelijk grandioos, zo stevig greep het me bij de strot. Vaste factor is het sterke acteerwerk van Lizzy Caplan als bipolaire verpleegster. Het op de achtergrond overkoepelende horrorverhaal lijkt vooralsnog wat meer cheesy maar ook een stuk concreter dan wat het nogal vage seizoen 1 voorschotelde. Jammer om nog even te moeten wachten op de afwikkeling maar deze serie blijft qua acteerwerk ijzersterk en is erg mooi geschoten. Ik hoop alvast op een 3e seizoen.

avatar van tattoobob
Toch wel weer tof hoor deze serie...zelfs tot nu toe beter dan seizoen 1.

avatar van renzoroy
Wederom weer een tegenvallend, saai en langdradig seizoen. Alleen de aflevering gewijd aan Annie's jeugd was interessant. JJ Abrams kan het beter bij Sci-fi en superhelden houden en dan dit soort series overlaten aan Jason Blum of nog beter James Wong.

renzoroy schreef:

Wong ken ik alleen van Space: Above and Beyond, vond ik toen erg sterk. Verder Millennium geloof ik? Wat heeft hij verder nog gemaakt?

Jammer de bammer. De laatste 5 afleveringen komen niet in de buurt van aflevering 5 en de afwikkeling is erg slap en onbevredigend. Het enige echt sterke aan het hele seizoen was het Annie Wilkes karakter maar wat eromheen was bedacht stelde uiteindelijk weinig voor. Als het niet beter wordt dan dit mag de stekker er van mij meteen uit.