Mijn Series +

The Fosters - Seizoen 1 (2013-2014)

ontwikkeld door Brad Bredeweg en Peter Paige
met Sherri Saum, Teri Polo en Maia Mitchell

The Fosters is een meeslepende drama-serie over een multi-etnische familie van biologische en pleegkinderen. De kinderen worden opgevoed door twee moeder, Stef Foster, een toegewijde politieagente en Lena Foster, een onderdirecteur op een middelbare school. Zij hebben een hechte, liefdevolle familie met Stef haar biologische zoon Brandon, uit een vorig huwelijk en hun geadopteerde tweeling, Mariana en Jesus. Hun leven wordt verstoord wanneer Lena Callie ontmoet. Callie is een tiener die een gewelddadig leven achter de rug heeft. Zij heeft haar hele leven bij verschillende pleeggezinnen gewoond. Lena en Stef nemen Callie in huis. Ze dachten dat het slechts voor enkele weken zou zijn totdat er een meer permanente verblijfplaats voor haar zou komen. Door wat er vervolgens gebeurt, moeten Lena en Stef de keuze maken of zij Callie een kans geven, en of er ruimte is in hun huis - en hun hart- voor nog een pleegkind.

1. Pilot
  18. Escapes and Reversals
  19. Don't Let Go
  20. Metropolis
  21. Adoption Day
Serie is net iets aan de zoete kant.

The Fosters is geen slechte serie maar je moet wel tegen zoetigheid en politiek correctheid kunnen. Alle minderheden moeten in beeld gebracht worden en dan ook nog eens als prijzenswaardig en sympathiek geportreteerd worden. Gays, transgenders, kindertehuiskinderen, undocumented dreamers, ghetto boys en ex-verslaafden alles passeert de revue en oh wat hebben ze het allemaal zwaar gehad maar gelukkig dankzij hulp van het gemixte lesbische stel Foster-Adams komt alles weer goed want iedereen verdient immers een tweede kans want iedereen heeft recht op een goed leven. Dat is misschien wel zo maar de praktijk is helaas anders en dus verliest deze serie daarmee elke vorm van realisme en overdaad schaadt zeker bij politieke correctheid. Het lijkt wel of Sylvana Simons en Jesse Klaver samen het scenario voor deze serie geschreven hebben. Er is inmiddels ook een spin-off getiteld Good Trouble.