Mijn Series +

The Fosters - Seizoen 3 (2015-2016)

ontwikkeld door Brad Bredeweg en Peter Paige
met Sherri Saum, Teri Polo en Maia Mitchell

The Fosters is een meeslepende drama-serie over een multi-etnische familie van biologische en pleegkinderen. De kinderen worden opgevoed door twee moeder, Stef Foster, een toegewijde politieagente en Lena Foster, een onderdirecteur op een middelbare school. Zij hebben een hechte, liefdevolle familie met Stef haar biologische zoon Brandon, uit een vorig huwelijk en hun geadopteerde tweeling, Mariana en Jesus. Hun leven wordt verstoord wanneer Lena Callie ontmoet. Callie is een tiener die een gewelddadig leven achter de rug heeft. Zij heeft haar hele leven bij verschillende pleeggezinnen gewoond. Lena en Stef nemen Callie in huis. Ze dachten dat het slechts voor enkele weken zou zijn totdat er een meer permanente verblijfplaats voor haar zou komen. Door wat er vervolgens gebeurt, moeten Lena en Stef de keuze maken of zij Callie een kans geven, en of er ruimte is in hun huis - en hun hart- voor nog een pleegkind.

1. Wreckage
  18. Rehearsal
  19. The Show
  20. Kingdom Come
avatar van Miszmi
Een serie met veel mogelijkheden, maar waarbij ik het idee heb dat deze mogelijkheden niet optimaal benut worden. Over het algemeen gebeurt er genoeg, maar bepaalde dingen, zoals de liefde tussen Callie en Brandon, worden vreselijk uitgemolken. Dit had beter gekund en denk ook wel gemoeten om de gehele serie interessant te houden. Het is allemaal vrij voorspelbaar. Dit seizoen is volgens mij de eerste waar daadwerkelijk naar een climax is toegewerkt, dit betreft de uitzending The Show. Ik heb de laatste aflevering natuurlijk nog niet gezien, maar ik betwijfel of de season finale beter gaat worden dan deze aflevering. Mooie, goed uitgewerkte aflevering.

Al met al denk ik dat 3.5* terecht is voor dit seizoen. Ik had hem op 3*, maar het toewerken naar de climax en het uitwerken daarvan, verdient zeker een halve punt extra!