Mijn Series +

Parks and Recreation - Seizoen 2 (2009-2010)

ontwikkeld door Greg Daniels en Michael Schur
met Amy Poehler, Nick Offerman en Chris Pratt

In de serie volg je Leslie Knope, hoofd van de afdeling 'Parks and Recreation' in de fictionele, Amerikaanse stad Pawnee. Knopes wil graag een afzichtelijke bouwput omtoveren in een schitterend park. Bureaucraten, buurtbewoners en ontwikkelaars maken het Knope echter heel erg moeilijk.

1. Pawnee Zoo
  22. Telethon
  23. The Master Plan
  24. Freddy Spaghetti
avatar van madmadder
Het eerste seizoen vind ik niet speciaal (gelukkig bestaat die maar uit zes afleveringen), maar vanaf seizoen twee wordt deze serie echt fantastisch. Ik kan eigenlijk niet ophouden met lachen als ik dit kijk. De personages zijn ontzettend likeable ondanks dat ze eigenlijk heel irritant zijn en dat zorgt ervoor dat dit voor mij de ultieme feel-goodserie is. Heb alles al tig keer gezien, gewoon omdat ik er altijd zo vrolijk van word. De eerdere seizoenen zijn zelfs leuker als je ze herkijkt, omdat je de personages een stuk beter kent dan wanneer je voor het eerst kijkt.

Favoriete moment van dit seizoen is het etentje bij Leslie thuis waarbij ze indruk probeert te maken op Justin. Ook al het gedoe tussen Ron en zijn ex-vrouw Tammy is vrij hilarisch.

Deze komt heel hoog in mijn top10.

Heerlijke serie, die idd vanaf het tweede sezoen volledig doorstart. Nick Offerman is simpelweg geniaal. Een van de grappigste scenes die ik ooit op een scherm heb gezien, ik denk dit sezoen:

Ron ligt op een bank te slapen en in zijn slaap met zijn vuisten te boxen. Nadat hij wakker wordt vraagt Leslie wat hij heeft. Waarop Ron: "it's a condition I suffer from, called sleep-boxing". Leslie: "O, I'm sorry, is it bad?" Waarop Ron heel droog antwoord: "Only when I'm loosing"

avatar van The Oceanic Six
Het tweede en laatste seizoen die ik heb geprobeerd, maar deze serie slaat bij mij gewoon niet aan. Te flauw, te weinig (of helemaal niet) gelachen bij diverse afleveringen en er zit geen stijgende lijn in waardoor ik seizoen 3 en verder vermoedelijk nooit ga kijken. Of het moet nog zijn omdat ik meer van Ron wil zien die wel leuk was.