• 8.985.830 stemmen

Orange Is the New Black - Seizoen 7 (2019)

Show titel: Orange Is the New Black

Ontwikkeld door: Jenji Kohan

Met: Taylor Schilling, Laura Prepon en Danielle Brooks

Datum van release: vrijdag 26 juli 2019

Plot Orange Is the New Black

Piper Chapman's wilde verleden komt haar achterna, wat resulteert in haar arrestatie en verblijf in een federale gevangenis. Om haar schuld aan de samenleving af te lossen verruilt Piper haar comfortabele New York leventje voor een oranje gevangenisoverall, en komt ze onverwachte conflicten en vrienden tegen in een groep van excentrieke medegevangenen.

Afleveringen Seizoen 7 (2019)

1. 1. Beginning of the End

26 juli 2019 (1 uur)

Piper worstelt om het leven na Litchfield weer op te pakken. Alex belooft uit de problemen te blijven. Papa's ontrouw maakt Daya boos.

2. 2. Just Desserts

26 juli 2019 (55 minuten)

Piper heeft een baan als oppas. Aleida zet druk op Hopper om voor een promotie te gaan. Doorzoekingen naar drugs drijven Alex in het nauw. Daya krijgt een aanbod.

3. 3. And Brown Is the New Orange

26 juli 2019 (56 minuten)

Een nieuwe directrice voert grote veranderingen door. Blanca maakt contact met een oude vriendin. Suzanne probeert de relatie van Taystee en Zwarte Cindy te repareren.

4. 4. How to Do Life

26 juli 2019 (1 uur)

Piper gaat werken voor haar vader. Vinnie bezoekt Lorna met nieuws. Een wanhopige Taystee vraagt Daya om een gunst. Caputo geeft een cursus herstelrecht.

5. 5. Minority Deport

26 juli 2019 (1 uur)

Aleida probeert haar tienerdochter voor problemen te behoeden. Piper en Cal laten een dag de boel de boel. Blanca laveert door het juridische systeem.

6. 6. Trapped in an Elevator

26 juli 2019 (1 uur)

Taystee profiteert van haar nieuwe positie. Linda leert Tamika hoe je eromheen draait. Zwarte Cindy en Maria verontschuldigen zich bij de mensen die ze hebben gekwetst.

7. 7. Me as Well

26 juli 2019 (1 uur)

Piper eet van twee walletjes. Caputo probeert een schandaal voor te blijven. Daya stuurt Taystee op een missie. Nicky wordt verliefd.

8. 8. Baker's Dozen

26 juli 2019 (1 uur)

Neri neemt Piper mee de wildernis in. Taystee geeft les aan Pennsatucky. Suzanne verzorgt het kippenhok. Nicky heeft een moeilijk gesprek met Red.

9. 9. The Hidey Hole

26 juli 2019 (1 uur)

Concurrentie dwingt Daya een nieuwe koerier te vinden. Piper bekent dat ze gevangene was. Karla vraagt verlof voor een hoorzitting. Shani neemt Nicky in vertrouwen.

10. 10. The Thirteenth

26 juli 2019 (1 uur)

Terwijl Piper de banden weer aanhaalt met mensen uit haar verleden, denkt Alex terug aan haar eigen liefdesleven. Linda waarschuwt Tamika. Caputo bekent zijn misdaden.

11. 11. God Bless America

26 juli 2019 (1 uur)

Maria probeert het goed te maken met Gloria. Karla en Blanca vechten voor hun zaak. Figueroa zet zich af tegen Litvack. Piper bezoekt een chique geldinzameling met Zelda.

12. 12. The Big House

26 juli 2019 (1 uur en 15 minuten)

Taystee spreekt af met een advocaat. Het GED-examen nadert en Suzanne geeft Pennsatucky een peptalk. Gloria zit met een dilemma. Alex gaat de confrontatie aan met Piper.

13. 13. Here's Where We Get Off

26 juli 2019 (1 uur en 29 minuten)

Droevige vaarwels, emotionele eerbetonen, nieuwe starts. Neem afscheid van de vrouwen van Litchfield in de laatste aflevering van de serie.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Een tijd geleden de 6 seizoenen redelijk gebinged en moest er nu bij seizoen 7 toch wel weer even inkomen. Wie zat waar en wie was bevriend of gebrouilleerd met wie enz.enz. maar uiteindelijk zat ik weer helemaal in de bak. Het seizoen was toch duidelijk wel een aanklacht tegen de politiek.

Interessante wendingen toch wel weer, maar nu is het wel genoeg.

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Ik was en ben toch vrij teleurgesteld eigenlijk, met zoveel schitterende personages uiteindelijk slechts tot dit einde komen... . Gebeurt vrij weinig, ik voelde echt quasi niks bij het einde. Verder redelijk seizoen met paar zaken die half zo lang hadden mogen aanslepen wel. Maar dat einde... . Dat was nu eens echt helemaal niks, imo.