ad
  • 8.079.886 stemmen

Orange Is the New Black - Seizoen 1 (2013)

Show titel: Orange Is the New Black

Seizoenen: 7 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: donderdag 11 juli 2013

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Orange Is the New Black

Afleveringen Seizoen 1 (2013)

1. 1. I Wasn't Ready

Piper Chapman, die vanwege een jeugdzonde is veroordeeld tot 15 maanden celstraf, verlaat haar begripvolle verloofde Larry voor een nieuw leven in een vrouwengevangenis.

2. 2. Tit Punch

Als Piper in het bijzijn van gevangeniskok Red commentaar levert op het eten, wordt ze uitgehongerd en worstelt ze om met een aanvaardbaar excuus te komen.

3. 3. Lesbian Request Denied

Doelwit van de romantische gevoelens van een medegevangene met de toepasselijke naam Crazy Eyes, ontdekt Piper dat een subtiele aanpak geen effect heeft op haar aanbidster.

4. 4. Imaginary Enemies

Piper ontmoet haar nieuwe kribbige 'kamergenoot'. De gevangenen nemen afscheid van een maatje en een zoekgeraakte schroevendraaier heeft vergaande consequenties.

5. 5. The Chickening

Als na haar waarneming van een wilde kip de gevangenen elkaar aanvliegen, vraagt Larry zich af of Piper niet teveel opgaat in het "kippenhok"-gevangenisleven.

6. 6. WAC Pack

Gedetineerden voeren campagne langs raciale lijnen voor een stem binnen de gevangenisraad, maar Piper houdt zich liever afzijdig van de steeds feller wordende rivaliteit.

7. 7. Blood Donut

Piper wil dat de atletiekbaan van de gevangenis wordt heropend, maar om dat voor elkaar te krijgen zal ze de gevangenisbewaker een dienst moeten bewijzen.

8. 8. Moscow Mule

Red moet haar keuken afstaan voor drugssmokkelpraktijken. Larry publiceert een artikel over Piper in de "New York Times", en er worden twee baby's geboren.

9. 9. F*cksgiving

Het is Thanksgiving en Larry mag op bezoek komen maar dankzij Pipers obscene dansmoves brengt ze de dagen door in de isolatiecel met als feestmaal: beschimmelde worst.

10. 10. Bora Bora Bora

Pennsatucky ontdekt een nieuwe vaardigheid. Gevangenen tonen ontspoorde tieners de harde realiteit van het gevangenisleven. Pornstache's handeltje krijgt een terugval.

11. 11. Tall Men with Feelings

De gevangenen rouwen om een medegevangene en zelfs een dronken Pornstache toont verrassende emoties. Larry geeft een wel heel onthullend interview op de radio.

12. 12. Fool Me Once

Pijnlijke waarheden beïnvloeden relaties en carrières. Pennsatucky vindt Piper respectloos en dat belooft niet veel goeds. Larry stelt een ultimatum.

13. 13. Can't Fix Crazy

Reds plan om haar keuken terug te vorderen mislukt. De gevangenen voeren een kerstvoorstelling op en Pipers plannen ontrafelen ook al beseft ze dat ze gevaar loopt.

• 2071 berichten

Ah, vrouwenvleugel US. Ik dacht dat dit enorm populair was, maar hier niet zo (toch 94 stemmen)? Wie heeft er wat meer te melden over dit eerste seizoen?

avatar van Devoo

Devoo

Ben vandaag begonnen eigenlijk, drie afleveringen gekeken en ik zit er wel in.

• 2071 berichten

Ligt het accent meer op drama of op komedie?

avatar van Shaky

Shaky

Wat ik me nog kan herinneren ligt dat echt in het midden. Vier jaar geleden vond ik dit echt een heerlijke serie, na seizoen 2 ben ik afgehaakt omdat het voor mijn gevoel alleen nog maar hetzelfde was. Dit eerste seizoen kon me toen prima bekoren (of dat nu nog zo is weet ik niet). Komedie, drama, goede mix van.

• 2071 berichten

Bedankt, blijft op de mogelijk-nog-eens-zien-lijst.

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Nog altijd één van de meest bekende netflix reeksen heb ik het idee en het valt te begrijpen waarom. Gewoon sterk geschreven serie die hier en daar lichtjes uit de bocht gaat maar al bij al wel zeer aangenaam is om volgen. Was één van de weinige series waar ik echt naar uitkeek voor het nieuwe seizoen deze zomer.

avatar van Kronos

Kronos

ZAP! schreef:

Ligt het accent meer op drama of op komedie?

Op basis van de twee eerste afleveringen zou ik zeggen dat het accent op geen van beide ligt. Het is te flauw om dramatisch te zijn en te flauw om grappig te zijn.