Mijn Series +

Orange Is the New Black - Seizoen 1 (2013)

Drama / Komedie

ontwikkeld door Jenji Kohan
met Taylor Schilling, Kate Mulgrew en Jason Biggs

Piper Chapman's wilde verleden komt haar achterna, wat resulteert in haar arrestatie en verblijf in een federale gevangenis. Om haar schuld aan de samenleving af te lossen verruilt Piper haar comfortabele New York leventje voor een oranje gevangenisoverall, en komt ze onverwachte conflicten en vrienden tegen in een groep van excentrieke medegevangenen.

1. I Wasn't Ready
  11. Tall Men with Feelings
  12. Fool Me Once
  13. Can't Fix Crazy
avatar van ZAP!
Ah, vrouwenvleugel US. Ik dacht dat dit enorm populair was, maar hier niet zo (toch 94 stemmen)? Wie heeft er wat meer te melden over dit eerste seizoen?

Ben vandaag begonnen eigenlijk, drie afleveringen gekeken en ik zit er wel in.

avatar van ZAP!
Ligt het accent meer op drama of op komedie?

avatar van Robbie.T.
Wat ik me nog kan herinneren ligt dat echt in het midden. Vier jaar geleden vond ik dit echt een heerlijke serie, na seizoen 2 ben ik afgehaakt omdat het voor mijn gevoel alleen nog maar hetzelfde was. Dit eerste seizoen kon me toen prima bekoren (of dat nu nog zo is weet ik niet). Komedie, drama, goede mix van.

avatar van ZAP!
Bedankt, blijft op de mogelijk-nog-eens-zien-lijst.

avatar van arevee
Nog altijd één van de meest bekende netflix reeksen heb ik het idee en het valt te begrijpen waarom. Gewoon sterk geschreven serie die hier en daar lichtjes uit de bocht gaat maar al bij al wel zeer aangenaam is om volgen. Was één van de weinige series waar ik echt naar uitkeek voor het nieuwe seizoen deze zomer.

avatar van Kronos
ZAP! schreef:
Ligt het accent meer op drama of op komedie?

Op basis van de twee eerste afleveringen zou ik zeggen dat het accent op geen van beide ligt. Het is te flauw om dramatisch te zijn en te flauw om grappig te zijn.