Mijn Series +

Big Little Lies - Seizoen 2 (2019)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door David E. Kelley
met Nicole Kidman, Reese Witherspoon en Shailene Woodley

De zwarte komedie Big Little Lies vertelt het verhaal van drie moeders van eersteklassers, wiens zogenaamd perfecte levens tot een moord leiden. In het kustplaatsje Monterey, Californië, is namelijk niets wat het lijkt. De vrouwen worstelen ondertussen ook met hun gezinnen, seks, het huwelijk, ouderschap en vriendschap.

1. What Have They Done?
  2. Tell Tale Hearts
  3. The End of the World
  4. She Knows
  5. Kill Me Now
  6. The Bad Mother
  7. I Want to Know

Yesss... Kijk er naar uit.. En Streep, nog een klepper erbij.. ?

avatar van joy4ever
Laat maar komen

avatar van Esteban
Absoluut. Seizoen heeft mij héél aangenaam verrast, met La Streep erbovenop ben ik nog meer benieuwd. Al vond ik een vervolg aanvankelijk compleet overbodig, benieuwd wat ze gaan aanvangen met het verhaal.

avatar van Kronos
Het kabbelde relatief rustig voort maar bij het einde van aflevering vijf begint de strop zich toch een tikkeltje beklemmend vast te trekken.

avatar van Kronos
De laatste scene van aflevering 6 belooft een spannende finale. Al is het wel een beetje voorspelbaar dat de rechtbank als het er op aankomt niet snel zal besluiten de voogdij over twee jongens toe te vertrouwen aan een (groot)moeder die zo'n gewelddadige zoon heeft grootgebracht.

avatar van walnuts
Kronos, ik zou wat spoilers aan je bericht toevoegen
Maar eens...er wordt weer naar een climax toegewerkt. Genoeg open eindjes voor seizoen 3!

Goed maar niet zo goed als seizoen 1

Bijzonder matig en compleet overbodig vervolg. Een verhaaltje dat kant noch wal raakt, flauwe karakters, geen humor. En als klap op de vuurpijl mevrouw Streep, die met een overdaad aan acteertrucjes een karikatuur van een valse vrouw neerzet.

avatar van peterjames777
Qua verhaal en opzet kan dit zeker niet tippen aan het geweldige eerste seizoen. Na de eerste vier sterke afleveringen wordt het ook wat minder. Veel herhaling en niet altijd even boeiend. Toch zeker de moeite waard vooral door de personages en het acteergeweld. Streep en Kidman stelen de show.

avatar van james_cameron
Na het eerste seizoen leek de koek qua plot zo'n beetje op, maar deze tweede reeks pakt toch wel verrassend sterk uit. Het thriller-element is dan wel grotendeels afwezig, maar het geweldige spel van de hele cast en het psychologisch knap in elkaar stekende script maken dit wederom de moeite waard. Vooral Reese Witherspoon en Laura Dern zijn hier op dreef, maar ook nieuwe aanwinst Meryl Streep blijkt een schot in de roos. Zelden zie je dergelijk goed uitgewerkte vrouwelijke personages.

avatar van Watch-it
Eerste seizoen in twee dagen er doorheen gejaagd. Wat is dit goed zeg! Acteerwerk, cinematografie, verhaallijn ,sfeer, muziek. Alles is briljant. Vooral Witherspoon speelt geweldig!! Seizoen twee gaat voor ons vanavond beginnen.

avatar van Esteban
Ik wacht nog op Canvas, maar kijk er ook énorm naar uit.

Esteban schreef:
Ik wacht nog op Canvas, maar kijk er ook énorm naar uit.

Of als je toch niet wil wachten zoals ik, een maand gratis het extra pakket Play (Telenet) nemen. Maar het tweede seizoen is, hoewel nog steeds goed, wel een pakje minder sterk.

avatar van Esteban
Geen Telenet hier, maar dank voor de tip.

avatar van Pinguin#13
Ik heb het eerste seizoen NIET gezien.
En met alle flash-backs hoeft dat ook niet per se. Dit is smullen.
Ik vind Kidman weerzinwekkend met haar plastic smoel, maar als rijke Montereyaanse zal dat fortuin aan plastische chirurgie in die kop met die eeuwige nét niet gesloten mond ergens wel kloppen…
Geef me dan maar Streep, sjongejonge wat een briljante actrice, eerst heerlijk direct en slinks en gaandeweg compleet hatelijk en… getikt. En oud, maart geloofwaardig oud. Wat een duffe uitstraling… heerlijk.
Ook Madeline (Witherspoon) is een vrouwtje waar je de kriebels van zou krijgen, maar die stilaan toch de nodige sympathie weet op te wekken en niet zo dom is als ze lijkt.
Maar grootste verrassing - en wat had ik daar graag méé van gezien - is Laura Dern. Wat een hatelijk klerewijf. Maar ook zij presteert het om niet alleen achterlijk en váls te zijn. Als haar wereld instort, weert ze zich als een duivelin (en dat ís ze) in een wijwatervat. Van die scènes krijg ik niet genoeg. "YOU…JUDGY JUDGER!!!".
Heerlijk ook hoe de mannen hier lulletjes zijn die er maar een beetje voor spek en bonen bijlopen. Alleen Ed (man van Madeline) krijgt een paar hersencellen toebedeeld.
In de rechtbank vond ik het wel allemaal een beetje te rechtbankerig worden, maar al bij al toch een mooi einde.
Genoten!

avatar van AOVV
Seizoen 1 vond ik waarlijk fantastisch, maar ik gaf toen al aan dat een vervolg niet zo nodig hoefde. Dat dit er toch van gekomen is, heeft wel wat met het succes te maken, zo vermoed ik. Ik ben dan ook blij dat het geen zoutloos vervolg is geworden.

Er wordt namelijk net flink wat peper aan toegevoegd, in de persoon van Meryl Streep, een extra dame die een hoop klasse toevoegt. Daarnaast blijven de sterke punten van seizoen 1 overeind, hoewel het verhaal me wat minder doet. De muziek die gebruikt wordt, is wederom geweldig, met natuurlijk die schitterende themesong van Michael Kiwanuka voorop.

Nu ik er zo over nadenk: een derde seizoen hoeft zeker niet, maar erg zou ik het ook niet vinden..

4 sterren

avatar van Jester
Overtuigend vervolg op het eerste, geslaagde, seizoen. Waar seizoen een beetje te leiden had onder de wat gekunstelde fragmenten uit de getuigenverhoren, was dat seizoen wel wat beklemmender, door de zieke verhouding tussen Perry en Celeste.

De sterrencast wordt maar eens uitgebreid met Streep, die een mooie toevoeging is aan Kidman, Reese en Dern, die in seizoen 1 al erg sterk waren. Mooie rol voor Adam Scott ook, waarvan ik me nu pas realiseer waarvan ik hem kende: The Good Place.

Goed......serie 1 was duidelijk beter......3,5