• 8.985.424 stemmen

Big Little Lies - Seizoen 2 (2019)

Show titel: Big Little Lies

Ontwikkeld door: David E. Kelley

Met: Nicole Kidman, Reese Witherspoon en Shailene Woodley

Datum van release: zondag 9 juni 2019

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 2 via HBO Max

Plot Big Little Lies

De zwarte komedie Big Little Lies vertelt het verhaal van drie moeders van eersteklassers, wiens zogenaamd perfecte levens tot een moord leiden. In het kustplaatsje Monterey, Californië, is namelijk niets wat het lijkt. De vrouwen worstelen ondertussen ook met hun gezinnen, seks, het huwelijk, ouderschap en vriendschap.

Afleveringen Seizoen 2 (2019)

1. 1. What Have They Done?

9 juni 2019 (42 minuten)

Na de eerste-dag-van-school evenementen, maakt Madeline zich zorgen over het gedrag van Bonnie; De schoonmoeder van Celeste, Mary Louise, biedt haar onverbloemde beoordeling van Madeline's karakter; Jane leert dat ze in de stad bekend staat als een van de 'Monterey Five'.

2. 2. Tell Tale Hearts

16 juni 2019 (51 minuten)

Renata staat voor een onzekere toekomst als Gordon in de juridische problemen terecht komt. Corey vraagt Jane uit op een "oefendate". Na een lastige therapiesessie met dokter Reisman geeft Celeste zich aan Mary Louise bloot over haar relatie met Perry. Elizabeth, de moeder van Bonnie, arriveert. Ed confronteert Madeline over haar geheimen.

3. 3. The End of the World

23 juni 2019 (42 minuten)

Mary Louise probeert dichter bij Jane te komen. In plaats van haar problemen thuis te bespreken, richt Renata haar woede op rector Nippal. Madeline is gedwongen om haar problemen onder ogen te zien in een relatietherapiesessie met dokter Reisman. Celeste blijft in tweestrijd over haar herinneringen aan Perry.

4. 4. She Knows

30 juni 2019 (43 minuten)

Celeste beschuldigt Mary Louise van het overschrijden van een grens bij Jane. Renata en Gordon krijgen te maken met een lastige hoorzitting bij de rechtbank. Jane is open tegen Corey bij het disco-verjaardagsfeest van Amabella. Madeline blijft proberen de problemen met Ed op te lossen.

5. 5. Kill Me Now

7 juli 2019 (43 minuten)

Renata krijg te maken met de gevolgen van de juridische problemen van Gordon en probeert Celeste te helpen. Bonnie beleeft opnieuw pijnlijke herinneringen van haar moeder.

6. 6. The Bad Mother

14 juli 2019 (46 minuten)

Celeste wordt verrast door Mary Louise. Renata komt erachter dat de misstappen van Gordon meer dan financieel zijn. Bonnie overweegt een oplossing voor het lijden van haar moeder en haar eigen schuldgevoel. Ed overweegt een ongebruikelijk voorstel van Tori, voordat hij Madeline op een onbewaakt moment verrast. De Monterey Five voelen de druk dankzij uitgebreider onderzoek naar de dood van Perry.

7. 7. I Want to Know

21 juli 2019 (47 minuten)

Celeste stelt Mary Louise vragen over een tragische gebeurtenis in de jeugd van Perry; Madeline vreest dat hun leugen de Monterey Five uit elkaar drijft.

avatar van Mel24

Mel24

Yesss... Kijk er naar uit.. En Streep, nog een klepper erbij.. ?

Laat maar komen

Absoluut. Seizoen heeft mij héél aangenaam verrast, met La Streep erbovenop ben ik nog meer benieuwd. Al vond ik een vervolg aanvankelijk compleet overbodig, benieuwd wat ze gaan aanvangen met het verhaal.

Kronos

Het kabbelde relatief rustig voort maar bij het einde van aflevering vijf begint de strop zich toch een tikkeltje beklemmend vast te trekken.

Kronos

De laatste scene van aflevering 6 belooft een spannende finale. Al is het wel een beetje voorspelbaar dat de rechtbank als het er op aankomt niet snel zal besluiten de voogdij over twee jongens toe te vertrouwen aan een (groot)moeder die zo'n gewelddadige zoon heeft grootgebracht.

avatar van walnuts

walnuts

maike_d2001, ik zou wat spoilers aan je bericht toevoegen

Maar eens...er wordt weer naar een climax toegewerkt. Genoeg open eindjes voor seizoen 3!

Goed maar niet zo goed als seizoen 1

avatar van Pecore_mm

Pecore_mm

Bijzonder matig en compleet overbodig vervolg. Een verhaaltje dat kant noch wal raakt, flauwe karakters, geen humor. En als klap op de vuurpijl mevrouw Streep, die met een overdaad aan acteertrucjes een karikatuur van een valse vrouw neerzet.

avatar van peterjames777

peterjames777

Qua verhaal en opzet kan dit zeker niet tippen aan het geweldige eerste seizoen. Na de eerste vier sterke afleveringen wordt het ook wat minder. Veel herhaling en niet altijd even boeiend. Toch zeker de moeite waard vooral door de personages en het acteergeweld. Streep en Kidman stelen de show.

Na het eerste seizoen leek de koek qua plot zo'n beetje op, maar deze tweede reeks pakt toch wel verrassend sterk uit. Het thriller-element is dan wel grotendeels afwezig, maar het geweldige spel van de hele cast en het psychologisch knap in elkaar stekende script maken dit wederom de moeite waard. Vooral Reese Witherspoon en Laura Dern zijn hier op dreef, maar ook nieuwe aanwinst Meryl Streep blijkt een schot in de roos. Zelden zie je dergelijk goed uitgewerkte vrouwelijke personages.

avatar van Watch-it_mm

Watch-it_mm

Eerste seizoen in twee dagen er doorheen gejaagd. Wat is dit goed zeg! Acteerwerk, cinematografie, verhaallijn ,sfeer, muziek. Alles is briljant. Vooral Witherspoon speelt geweldig!! Seizoen twee gaat voor ons vanavond beginnen.

Ik wacht nog op Canvas, maar kijk er ook énorm naar uit.

Spacejet schreef:

Ik wacht nog op Canvas, maar kijk er ook énorm naar uit.

Of als je toch niet wil wachten zoals ik, een maand gratis het extra pakket Play (Telenet) nemen. Maar het tweede seizoen is, hoewel nog steeds goed, wel een pakje minder sterk.

Geen Telenet hier, maar dank voor de tip.

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Ik heb het eerste seizoen NIET gezien.

En met alle flash-backs hoeft dat ook niet per se. Dit is smullen.

Ik vind Kidman weerzinwekkend met haar plastic smoel, maar als rijke Montereyaanse zal dat fortuin aan plastische chirurgie in die kop met die eeuwige nét niet gesloten mond ergens wel kloppen…

Geef me dan maar Streep, sjongejonge wat een briljante actrice, eerst heerlijk direct en slinks en gaandeweg compleet hatelijk en… getikt. En oud, maart geloofwaardig oud. Wat een duffe uitstraling… heerlijk.

Ook Madeline (Witherspoon) is een vrouwtje waar je de kriebels van zou krijgen, maar die stilaan toch de nodige sympathie weet op te wekken en niet zo dom is als ze lijkt.

Maar grootste verrassing - en wat had ik daar graag méé van gezien - is Laura Dern. Wat een hatelijk klerewijf. Maar ook zij presteert het om niet alleen achterlijk en váls te zijn. Als haar wereld instort, weert ze zich als een duivelin (en dat ís ze) in een wijwatervat. Van die scènes krijg ik niet genoeg. "YOU…JUDGY JUDGER!!!".

Heerlijk ook hoe de mannen hier lulletjes zijn die er maar een beetje voor spek en bonen bijlopen. Alleen Ed (man van Madeline) krijgt een paar hersencellen toebedeeld.

In de rechtbank vond ik het wel allemaal een beetje te rechtbankerig worden, maar al bij al toch een mooi einde.

Genoten!

• 1916 stemmen

Seizoen 1 vond ik waarlijk fantastisch, maar ik gaf toen al aan dat een vervolg niet zo nodig hoefde. Dat dit er toch van gekomen is, heeft wel wat met het succes te maken, zo vermoed ik. Ik ben dan ook blij dat het geen zoutloos vervolg is geworden.

Er wordt namelijk net flink wat peper aan toegevoegd, in de persoon van Meryl Streep, een extra dame die een hoop klasse toevoegt. Daarnaast blijven de sterke punten van seizoen 1 overeind, hoewel het verhaal me wat minder doet. De muziek die gebruikt wordt, is wederom geweldig, met natuurlijk die schitterende themesong van Michael Kiwanuka voorop.

Nu ik er zo over nadenk: een derde seizoen hoeft zeker niet, maar erg zou ik het ook niet vinden..

4 sterren

avatar van jester

jester

Overtuigend vervolg op het eerste, geslaagde, seizoen. Waar seizoen een beetje te leiden had onder de wat gekunstelde fragmenten uit de getuigenverhoren, was dat seizoen wel wat beklemmender, door de zieke verhouding tussen Perry en Celeste.

De sterrencast wordt maar eens uitgebreid met Streep, die een mooie toevoeging is aan Kidman, Reese en Dern, die in seizoen 1 al erg sterk waren. Mooie rol voor Adam Scott ook, waarvan ik me nu pas realiseer waarvan ik hem kende: The Good Place.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Goed......serie 1 was duidelijk beter......3,5

Was wel een klein beetje ongerust dat Streep het met een veel te theatrale inbreng zou verpesten dit seizoen, maar ze is wel erg amusant hoor. Sterker nog, ze brengt haast in haar eentje leven in de brouwerij in een verder aanzienlijk minder seizoen. Het is goed dat het allemaal niet ineens koek en ei is na de trauma's van het eerste seizoen, maar er zijn nu niet (zoals in seizoen 1) direct twee verschillende verhaallijnen die direct enorm pakken. De serie loopt ook niet helemaal lekker, meteen al niet in de eerste aflevering.

Van de nieuwe personages is Corey niet zo leuk, en ook wel jammer dat een irritant personage als Abby nog relatief veel aandacht krijgt, met ook nog eens een onzinnig subplotje. Van Tori had ik ook graag wat minder gezien.

Wel een plus dat uitgerekend Bonnie nu meer weet te boeien, maar daar tegenover staat dan weer dat veel van de andere vaste gezichten nu een stuk minder leuk zijn. De schrijvers hebben wat meer moeite om Madeline menselijk te houden, en Jane is van enorm sympathiek naar oninteressant gegaan. Renata blijft vermaak bieden, maar in een seizoen dat verder niet bijster goed is geschreven voelt haar personage vaak wel wat als goedkoop scoren.

Hoewel Adam Scott zijn kansen pakt in een wat grotere rol vond ik die aanvaringen tussen Ed en Nathan wel bijzonder gekunsteld. Daarnaast is ik die hele strafzaak ook tamelijk onzinnig. Nu wordt wat feitelijk een ongeluk of hooguit dood door schuld of iets dergelijks was behandeld alsof het een groot moordcomplot was, ook steeds met die komisch onheilspellende shots van die rechercheur. Van de voogdijzaak klopt juridisch natuurlijk helemaal niets, hoeveel genoegdoening het einde ook nog geeft. Extra dom als je nagaat dat een van de betrokken vrouwen nota bene zelf een goede advocaat is. 3.0*.

avatar van FlorisV

FlorisV

Bijna hetzelfde nivo als seizoen 1, met als belangrijkste verandering de toevoeging van Meryl Streep. En voor wie dan gillend weg wil rennen is het wellicht een troost dat ze wel heel goed een onuitstaanbaar mens speelt. Zeker de moeite waard. Bepaalde zaken die in seizoen 1 nogal veel impact hadden schudden nu nog behoorlijk na.

avatar van schram101

schram101

• 2017 stemmen

Was een nieuw seizoen echt nodig? Niet echt wellicht. En hoewel vrijwel alles net iets minder is dan in het eerste seizoen blijft dit toch wel lekker ongemakkelijk. Het schuurt hier en daar, het is zwartkomisch en de serie heeft een fantastische cast. Overduidelijk eentje voor en door vrouwen maar ik heb als man enorm genoten.