Mijn Series +

Dad's Army - Seizoen 1 (1968)

Alternatieve titel: Daar Komen de Schutters

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door David Croft en Jimmy Perry
met Arthur Lowe, John Le Mesurier en Clive Dunn

De serie draait om een peloton van de British Home Guard (Britse binnenlandse strijdkrachten), dat in de Tweede Wereldoorlog in het fictieve plaatsje Walmington-on-Sea actief is. Kapitein Mainwaring en zijn bekakte secondant sergeant Wilson staan aan het hoofd van dit peloton, dat voor de rest bestaat uit de enthousiaste korporaal Jones, sterke verhalenverteller soldaat Frazer, de oude soldaat Godfrey, de jonge soldaat Pike, en sjacheraar soldaat Walker.

1. The Man and the Hour
  2. Museum Piece
  3. Command Decision
  4. The Enemy Within the Gates
  5. The Showing Up of Corporal Jones
  6. Shooting Pains
avatar van Bottleneck
Heerlijke serie dit. Weliswaar oubollig maar misschien ook juist daarom zo leuk en Brits kneuterig. Een stel compleet van elkaar tegengestelde personages, die allemaal geslaagd zijn, met Jones en die oude Godfrey als m'n favorieten.

Alle seizoenen in bezit. Wat was dit een geweldige serie. Lachen geblazen.

avatar van Scarafax
Heerlijke serie. Altijd vermaakt ermee.