ad
  • 8.088.602 stemmen

Dad's Army - Seizoen 2 (1969)

Show titel: Dad's Army

Seizoenen: 9 seizoenen

Afleveringen: 6

Datum van release: zaterdag 1 maart 1969

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Dad's Army

Afleveringen Seizoen 2 (1969)

1. 1. Operation Kilt

Wanneer zes leden van het Highland Regiment het hoofdkantoor van Warmington On Sea aanvallen, moet het peloton een plan bedenken om de aanvallers te slim af te zijn.

2. 2. The Battle of Godfrey's Cottage

Nadat de kerkklokken luiden, wat het signaal is dat er een Duitse invasie start, gaan Mainwaring, Wilson, Jones, Fraze, Pike en Walker allemaal naar het huisje van Godfrey.

3. 3. The Loneliness of the Long Distance Walker

Wanneer Walker zijn oproeppapieren krijgt om zich bij het reguliere leger te voegen, komt dit als een schok voor het peloton. Wilson zit een commissie voor en probeert hem af te wijzen.

4. 4. Sgt. Wilson's Little Secret

Wanneer mevrouw Pike voorbereidingen treft om een wees in huis te nemen, begrijpt Wilson dit verkeerd. Hij denkt dat ze zwanger is. Mainwaring beveelt hem om met haar te trouwen.

5. 5. A Stripe For Frazer

Kapitein Mainwaring wordt verteld dat hij één van de soldaten in het peloton tot lans-korporaal kan promoten en hij kiest Frazer als het meest efficiënt. Jammer genoeg leidt dit tot een bittere rivaliteit tussen Frazer en Jones.

6. 6. Under Fire

Tijdens een vuurwacht ziet het peloton een man die met een fakkel schijnt. Hij spreekt met een Europees accent en heeft een hond genaamd Fritz. Ze arresteren hem als een vijandelijke agent. De man vertelt hen dat hij een Brits onderdaan is en helpt hen zelfs om een vuur in de kerkzaal te doven.

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

Kent iemand hier nog TV10 Gold? dat was een zender uit laat jaren 90 die allerlei oude series uit de seventies en eighties uitzond.

daar maakte ik voor het eerst kennis met deze toch wel geweldige serie,

ik kan me vaag herrinneren dat vooral de 2e van links erg geestig was.

avatar van Hendrick99

Hendrick99

Komt mij vaag bekend voor. Ja, we worden ouder papa...

Zelfs op dit moment (2018) wordt de serie nog herhaald op de BBC.

avatar van neo

neo

Het is toentertijd door de Vara uitgezonden en later vele malen door, ik meen, Rtl5. Wellicht een van de weinige als oubollig bestempelde series, die vandaag de dag nog steeds goed werkt op komisch vlak.