ad
  • 8.076.839 stemmen

Dad's Army - Seizoen 6 (1973)

Show titel: Dad's Army

Seizoenen: 9 seizoenen

Afleveringen: 7

Datum van release: woensdag 31 oktober 1973

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Dad's Army

Afleveringen Seizoen 6 (1973)

1. 1. The Deadly Attachment

Het peloton krijgt de taak toegewezen om de bemanning van een Duitse onderzeeër te bewaken totdat het hoofdkwartier de juiste mensen heeft gestuurd. De Duitse commandant neemt de bewakers echter niet serieus.

2. 2. My British Buddy

Amerika gaat zich mengen inde oorlog van de nazi's. Een groep soldaten arriveert in Walmington-on-Sea. Hun aanwezigheid wordt echter niet gewaardeerd door de leden van het peloton.

3. 3. The Royal Train

Een trein met daarin een lid van de Koninklijke familie zal door Walmington-on-Sea rijden. Dit mag natuurlijk geen enkel probleem zijn, maar dat wordt het wel wanneer blijkt dat er een andere trein stil staat op de sporen.

4. 4. We Knows Our Onions

Het peloton voert een efficiëntietest uit. Als die succesvol is, worden ze bevorderd tot een zogenaamd twaalf sterren niveau. Een voorraad uien kan daar vreemd genoeg goed bij helpen.

5. 5. The Honourable Man

Wilson erft een adellijke titel en ontvangt daarom een uitnodiging om lid te worden van de golfclub waar Mainwaring al jaren tracht lid te worden.

6. 6. Things That Go Bump in the Night

Wanneer het peloton zonder benzine komt te staan, zit er niets anders op om de nacht door te brengen in een verlaten landhuis. Echter blijkt het huis voor de nodige verassingen te zorgen.

7. 7. The Recruit

Wanneer Mainwaring verlof neemt vanwege een ingroeiende teennagel, neemt Wilson de leiding tijdelijk over. Hij maakt de rest van het peloton boos, door onder andere de pastoor toe te staan om zich bij het peloton aan te sluiten.

avatar van nlkink

nlkink

Laatste seizoen met soldaat Walker, de sjacheraar en rokkenjager. Deze overleed onverwacht tegen het einde van de opnames van seizoen 6. In de aflevering Things That Go Bump In The Night is hij nog wel te zien in de buitenopnames, maar was hij er niet meer bij toen de scenes in de studio geschoten werden. Naar mijn mening heeft dit seizoen met The Deadly Attachment één van de allerbeste afleveringen opgeleverd van de serie.