Mijn Series +

Warrior - Seizoen 1 (2019)

Drama / Actie

ontwikkeld door Jonathan Tropper
met Andrew Koji, Olivia Cheng en Andrew Koji

Het verhaal van Warrior draait om de jonge Ah Sahm. Hij emigreert in de negentiende eeuw van China naar het wereldberoemde Chinatown in San Francisco. De Chinees komt in Amerika aan tijdens een periode waarin flinke bendeoorlogen aan de gang zijn in San Francisco, de zogenaamde Tong Wars. De geniale vechtkunsten van Ah Sahm leveren hem een baan op. Hij gaat werken als huurmoordenaar voor de Chinese maffia.

1. The Itchy Onion
  6. Chewed Up, Spit Out, and Stepped On
  7. The Tiger and the Fox
  8. They Don't Pay Us Enough to Think
  9. Chinese Boxing
  10. If You're Going to Bow, Bow Low
Best vermakelijk. Wel redelijk eenvoudig maar het kijkt makkelijk weg. Het ziet er allemaal mooi uit. Typisch kung fu film gevechten van één tegen 100, daar moet je van houden.

Geweldige serie als je van dat soort actie houd uiteraard maar helemaal in mijn straatje. Lekkere actie en goede gevechten in een prachtig sfeertje in Chinatown ! ( naar de verhalen van Bruce Lee ! ) kom maar op met een 2e seizoen !!

Toffe serie. Niet zo geniaal als Banshee (ook van Jonathan Tropper), maar zeker de moeite waard met zijn brute vechtscenes. Aflevering 5 was het hoogtepunt.

karst schreef:

Ik vond het maar middelmaat de gevechten waren ok maar dat één tegen 100 daar heb ik weinig mee...

avatar van Alathir
Niet zo sterk als Banshee en ook niet als Strike Back, maar wel nog steeds een leuke serie van Cinemax.

Een geweldig, rauw en zeer gewelddadig actie drama van zeer hoog niveau. Uitstekende locaties, decors en camerawerk. Acteerwerk is zeer goed en de vecht scenes zijn stuk voor stuk perfect uitgewerkt. Wacht met smart op het 2e seizoen. Echt een toppertje. Een 4.5 dit 1e seizoen.

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Brother vs Sister.

De serie Warrior ziet er netjes en verzorgd uit. Er zijn echt wel wat centjes tegenaan geknald. Voordat ik aan een nieuwe serie begin ben ik altijd nieuwsgierig naar de intro. Sommige zijn cool en of duister ect ect en weer andere wil je snel doen vergeten. De intro van Warrior is strak. Zo strak dat ik hem bij elke aflevering volledig heb uitgezeten. De serie Warrior is geschreven door Bruce Lee. Knap staaltje werk want ik doe het hem of een ander niet na. Maar omdat het verhaal al zo lang op de planken heeft gelegen voelt het op de een of andere manier gedateerd aan. En dat vind ik jammer. De serie Warrior hoef je ook niet voor het verhaal te kijken. Meerdere bendes vechten voor drugs, terrein en respect. Een verhaal dat zo oud is als de weg naar Rome. Waarom heb ik deze serie uitgezeten? De cast, de setting, de sfeer en de gevechten die uiterst goed choreografeert zijn. Ja de gevechten: de Chinezen zijn snel en tactisch, de Ieren komen gewoon met old school vuistwerk en de politie? De politie doet maar wat! Heerlijk. Na afronding van de serie Warrior had ik maar één zin in mijn hoofd: been there, done that! Een echte topscore zal de serie Warrior van mijn kant dan ook niet krijgen. Desondanks heb ik me eigen prima vermaakt met het eerste seizoen. Een tweede seizoen zal ik ook niet erg vinden. Er zijn vervelendere dingen in het leven.

***

Een serie met een zeer lange aanloopfase. Bruce Lee heeft het concept voor deze serie bedacht toen hij nog Kato speelde in The Green Hornet. De studiobazen van Warner Bros zagen het idee zitten maar vonden hem te Chinees om de hoofdrol te spelen want dat zou het Amerikaanse publiek nooit slikken. Zij verbouwde zijn idee tot de serie Kung Fu met David Carradine en dat werd een hit. Bruce Lee vertrok daarop naar Hong Kong en werd daar een filmicoon. Bruce Lee heeft nooit credits gekregen voor de serie Kung Fu en het originele idee van Lee bleef door zijn vroege dood jarenlang op de plank liggen. De serie Warrior speelt eind 19e eeuw in de Chinatown van San Francisco. Dat levert een sfeervol decor op met duistere, groezelige steegjes die allerlei louche bordelen, gokhuizen en opiumkitten. De Chinezen zijn een hechte en vooral gesloten gemeenschap die geleidt worden door dubieuze sociteiten genaamd Tongs of geheime genootschappen genaamd Triads. Deze groepen staan elkaar naar het leven en tegelijk worden al de Chinezen door de lokale bevolking naar het leven gestaan omdat ze hun banen pikken. Te midden van deze gespannen situatie verschijnt Ah Sahm, een immigrant die op zoek is naar zijn zus Xiaojing die uit China is gevlucht voor haar mishandelende echtgenoot. Ah Sahm zorgt al snel voor reuring. De serie verteld een interessant verhaal maar de uitwerking laat hier en daar te wensen over. De actiescènes zijn top maar de rest is soms wat ongeloofwaardig of matig uitgewerkt. Hoofdrolspeler Andrew Koji ontbeert het charisma dat nodig is om het hoofdpersonage te spelen. Het is moeilijk voor te stellen dat zijn verschijning voor veel opschudding zorgt en dames als een blok voor hem vallen. Hierdoor is het een vermakelijke serie maar geen geweldige mede omdat de geest van Bruce Lee boven de serie hangt waardoor ik onbewust steeds het idee heb dat het met hem erin beter was geweest dan wat het nu is. Misschien niet helemaal eerlijk van mij.

avatar van Phantasm
Er waren 10 afleveringen van deze serie, dus, ik had wel wat meer gevechten verwacht over het geheel. Redelijk. Net zoals mijn bovenbuurman het beschrijft, met Bruce Lee erin was het vast een stuk beter geweest.