Mijn Series +

Chambers - Seizoen 1 (2019)

Drama / Horror

ontwikkeld door Leah Rachel
met Uma Thurman, Sivan Alyra Rose en Tony Goldwyn

De jonge Sasha Yazzie heeft na een hartaanval een harttransplantatie ondergaan. Ze wordt echter verteerd door het mysterie rond het donorhart dat haar leven redde, en begint sinistere karaktertrekken van de overledene te vertonen. Maar hoe dichter ze bij het vinden van de waarheid komt over de plotselinge dood van haar donor, hoe meer ze de kenmerken van de overledene begint aan te nemen - waarvan sommige onheilspellend zijn.

1. Into the Void
  9. In the Gloaming
  10. The Crystal Organ
avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Interessant. Even in de gaten houden.

jakkepoes
De afleveringen en beschrijvingen zijn inmiddels te zien via de Netflix link.

avatar van theo79
Deze zie ik net toevallig op netflix staan. Lijkt me wel wat. Eerst nog even Frequency afkijken en dan ga ik binnenkort hier aan beginnen.

theo79 schreef: ''deze zie ik net toevallig op netflix staan.''

Dat kan kloppen, hij is vandaag uitgekomen

renzoroy

Oke. Nou ben erg benieuwd hierna. Kijk dan ook uit naar de eerste reacties van eventuele andere tvmeter leden hier. Zal bij mij nog enkele dagen duren voordat ik hier aan begin.

avatar van horizons
Eerste aflevering stemt goed.

Eerste 5 ook

avatar van ZZ TOP
Eerste aflevering is zeker dik in orde. Lekkere beklemmende en mysterieuze sfeer weten ze al te creëren.
Ben benieuwd of ze dat weten vol te houden.

avatar van 3 2 1 cut
Yep, de eerste aflevering is eigenlijk lekker origineel. Bijzondere geografische setting ook welke de sfeer mij doet denken aan Constantine (2005) - MovieMeter.nl. Het is allemaal heel relaxed maar ondertussen broeit er van alles. Benieuwd waar dit naar toe gaat want de onvoorspelbaarheid speelt hier - tot nu toe - een grote rol.

avatar van theo79
De eerste aflevering gekeken en die was redelijk vond ik. Beetje een beklemmend sfeertje maar je weet verder nog niet precies hoe of wat dus er zit maar 1 ding op en dat is dan zo ook maar de tweede gaan kijken.

3 2 1 cut schreef:
Yep, de eerste aflevering is eigenlijk lekker origineel.

origineel vind ik het niet echt. Het lijkt erg op de Jessica Alba film The Eye (2008) - MovieMeter.nl Alleen dan met een donor hart ipv een oog .

avatar van theo79
De tweede was ook aardig te doen. Ik vind het nog geen topserie maar het is zeker wel goed te kijken tot nu toe. Straks de derde maar eens checken.

avatar van renzoroy
DionneDarko zeker een serie voor jou Ik heb net de laatste ep gekeken. Het einde laat ook ruimte over voor een eventueel 2e seizoen, die van mij zeker mag komen.

avatar van DionneDarko
Ja renzoroy deze was al next in line. Eerst nog ff door American Gods heen. Super benieuwd!

avatar van theo79
Inmiddels heb ik er 7 gezien en het kijkt wel aardig weg. Morgen maar eens zien of ik het seizoen kan afronden.

avatar van theo79
Het hele seizoen gezien nu. De laatste paar afleveringen vond ik wat minder boeiend en wat vaagjes helaas. Ik zat de hele tijd op een 3,5 ster maar door de laatste 3 afleveringen worden het er 3.

Het lijkt erop dat er een seizoen 2 gaat komen, iets wat van mij niet persee had gehoeven.

avatar van 3 2 1 cut
Ik heb nu 4 afleveringen gezien maar ik kom er niet echt in. Het is, voor mij, traag, de hoofdrolspeelster vind ik niet sterk, Uma Thurman eigenlijk ook niet (en dat vind ik verdomd jammer !!) en de - op het eerste gezicht verfrissende - vaagheid is wel erg sloom.

Het basis concept m.b.t. het ‘mysterie’ is wel een interessant gegeven maar had, imho, beter uitgewerkt kunnen worden als de karakters wat meer verdieping hadden gekregen. Wat dat betreft zijn de Vlaamse mysterie series als Beau Séjour - Seizoen 1 (2017) en Tabula Rasa - Seizoen 1 (2017) veel beter uitgewerkt en komen echt binnen. Misschien ook een cultuur dingetje.

Ik ga het ook niet verder afkijken want tijdens het bekijken van de 3e aflevering was ik al andere dingen aan het doen en bij de 4e nog veel meer zelfs. Dus ik ga het ook geen sterren geven.

Jammer !

avatar van renzoroy
3 2 1 cut Zonde, ik vond de laatste 2 eps juist 2 van de betere. Ik vond het nergens te traag gaan. Hier en daar is het wel een beetje voorspelbaar. Zonde dat je het niet afkijkt.

avatar van horizons
Aflevering acht had wel een hele toffe editing.

Nog twee afleveringen te gaan.

Fijn!
Laat seizoen twee naast komen.

En Pink Maggit van de Deftones in de laatste aflevering is natuurlijk altijd extra goed.

avatar van tattoobob
Kijkt heerlijk weg.....hopenlijk morgen de laatste paar episodes kijken.

avatar van DjFrankie
Redelijke onrealistische serie.

Deel 2 komt zeker.

Onaantrekkelijke ( In alle facetten) hoofdrolspeelster in een serie die maar niet op gang lijkt te komen en zeer voorspelbaar is, nee niet mijn ding jammer...

zojuist gecancelled

avatar van Esteban
Ik was benieuwd omwille van Uma Thurman, maar kwam weinig positieve reacties tegen bij de mensen die ik volg. Daardoor ontstond er twijfel. Bij deze is de knoop doorgehakt. Van de lijst geschrapt. Jammer voor wie er van genoten heeft, dat wel.

avatar van Phoenix Phaedra
Erg leuke serie, kijkt lekker makkelijk weg.
Vind het wel erg knap dat ze in aflevering 6, de pc werkende kan krijgen. In het nieuwe moederbord zitten geen kabels aangesloten, ze sluit de voeding aan en hij "werkt"... Barrrrbatruuk ?