• 8.297.361 stemmen

Den Döende Detektiven (2018)

Alternatieve titel: The Dying Detective

IMDb beoordeling: 7,1 (742)

Afleveringen: 3

Speelduur: 3 uur

Ontwikkeld door: Maria Nordenberg

Met: Rolf Lassgård, Alexej Manvelov en Helena af Sandeberg

Oorsprong: Zweden / Denemarken / Finland

Datum van release: woensdag 3 januari 2018

Eerst uitgezonden op: SVT1 (Zweden)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Den Döende Detektiven

Lars Martin Johansson, gepensioneerd directeur van de Nationale Recherche, heeft een beroerte gehad en is opgenomen in het ziekenhuis. Zijn ongezonde levensstijl heeft zijn tol geëist. In het ziekenhuis stuit hij onverwacht op nieuwe informatie over een oude, onopgeloste zaak: de verkrachting van en de moord op de negenjarige Yasmine Ermegan. De zaak is reeds gesloten maar Johansson kan de afleiding goed gebruiken en stort zich volledig op de zaak. Hij verzamelt een team mensen om zich heen en ontrafelt met hun hulp een pedofielennetwerk. Naarmate het onderzoek vordert, gaat het echter steeds slechter met Johansson.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. Aflevering 1

3 januari 2018 (1 uur)

2. Aflevering 2

5 januari 2018 (1 uur)

3. Aflevering 3

8 januari 2018 (1 uur)

avatar van ZAP!

ZAP!

Rolf Lassgård zag ik laatst nog in Downsizing (2017), leuke rol. Van Den Fördömde - Seizoen 2 (2013) heb ik alleen afl. 1 gezien. Sympathiek acteur, maar een 2,5* is niet veel natuurlijk...

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Movsin

Movsin

Al bij al behoorlijk boeiend hoe een flegmatieke, scherpzinnige ex-rechercheur vanuit zijn gehandicapte positie, zij het stevig ondersteund door een paar gewillige medewerkers, een moordzaak van dertig jaar voorheen aanpakt.

Het intrige is goed en aanvaardbaar uiteengezet. Een opwindend tempo zit er niet in - en dat hoeft ook niet - en er is tijd voor wat anders in het gebeuren - de slechte fysieke konditie van onze held - maar ook voor momenten van droge humor en amusante dialogen.

Goede vertolkingen over de ganse lijn.