Mijn Series +

Australiƫ
Drama / Komedie

ontwikkeld door Peter Duncan, Richard Roxburgh en Charles Waterstreet
met Richard Roxburgh, Matt Day en Russell Dykstra

Rake volgt het leven van Advocaat Cleaver Greene. Cleaver Green verdedigt de meest vreemde cliënten, maar zowel in de rechtszaal als in de slaapkamer is hij kampioen van de verloren zaak...

1. R vs Murray
  6. R vs Langhorn
  7. R vs Tanner
  8. R vs Corella
avatar van Boenga
Vier jaargangen op dvd gekocht. De allereerste aflevering vond ik rommelig en kon me niet boeien. Gevolg: een paar zware inwendige vloeken.
Blij dat ik niet direct opgaf, want de tweede vond ik al een heel stuk beter, en vanaf nummer drie vond ik Rake geweldig.

Een heerlijke mix van drama en een kleine, maar heerlijk dosis humor.

De rode draad is beperkt. Elke aflevering is een apart verhaal rond een rechtszaak, en ook al is er altijd een portie peper en zout aan toegevoegd, het zit goed in elkaar en ondanks de humor komt het allemaal behoorlijk realistisch over. Geen enkele aflevering (behalve die eerste dan ?) die ergens inzakt, geen enkele aflevering die een minuut minder dan 55 had mogen duren.

De pilaar waar alle hoeken van deze serie op steunen is hoofdpersonage advocaat Cleaver Greene. Alcohol- en gokverslaafde en seksmaniak, wiens privéleven en beroep heel erg lijden onder zijn mankementen. Maar die toch altijd de goedzak is en die je niet anders dan sympathiek kan vinden.

Richard Roxburgh heeft er helemaal het gezicht voor, en doet z'n werk gewoon perfect. Z'n bewegingen, z'n gezicht, z'n wenkbrauwen: ik heb een sterk vermoeden dat hij fan is van Stan Laurel.

Rechtbankdrama en (stijl) Britse humor, wie er van houdt: aanrader !!