• 8.985.316 stemmen

Oorsprong: Australië

Ontwikkeld door: Peter Duncan, Richard Roxburgh en Charles Waterstreet

Met onder meer: Richard Roxburgh, Matt Day en Russell Dykstra

Release datum: donderdag 4 november 2010

Eerst uitgezonden op: ABC1 (Australië)

Plot Rake

Cleaver Greene is een tweederangs advocaat in Sydney, Australië. Hij stort zich op de meest hopeloze zaken en haalt alles uit de kast om zijn bijzondere cliënten, die variëren van hondenliefhebbers en schoolmeisjes tot bommenleggers en kannibalen, te verdedigen. Hij zwemt het liefst tegen de stroom in en de meeste rechters hebben de pest aan hem. Kortom, hij maakt het zichzelf niet gemakkelijk. Maar vergeleken met zijn privéleven is zijn werk een fluitje van een cent. Zijn ex-vrouw noemt hem nog altijd een onbetrouwbaar stuk vreten en hij heeft altijd geld- en drankproblemen.

Komt er een Rake seizoen 6?

Cleaver Greene

Meningen over Rake

avatar van Boenga

Boenga

maandag 29 juni 2020
Rake seizoen 1 Vier jaargangen op dvd gekocht. De allereerste aflevering vond ik rommelig en kon me niet boeien. Gevolg: een paar zware inwendige vloeken. Blij dat ik niet direct opgaf, want de tweede vond ik al een heel stuk beter, en vanaf nummer drie vond ik Rake geweldig. Een heerlijke mix van drama en een kleine, maar heerlijk dosis humor. De rode draad is beperkt. Elke aflevering is een apart verhaal rond een rechtszaak, en ook al is er altijd een portie peper en zout aan toegevoegd, het zit goed in elkaar en ondanks de humor komt het allemaal behoorlijk realistisch over. Geen enkele aflevering (behalve die eerste dan ?) die ergens inzakt, geen enkele aflevering die een minuut minder dan 55 had mogen duren. De pilaar waar alle hoeken van deze serie op steunen is hoofdpersonage advocaat Cleaver Greene. Alcohol- en gokverslaafde en seksmaniak, wiens privéleven en beroep heel erg lijden onder zijn mankementen. Maar die toch altijd de goedzak is en die je niet anders dan sympathiek kan vinden. Richard Roxburgh heeft er helemaal het gezicht voor, en doet z'n werk gewoon perfect. Z'n bewegingen, z'n gezicht, z'n wenkbrauwen: ik heb een sterk vermoeden dat hij fan is van Stan Laurel. Rechtbankdrama en (stijl) Britse humor, wie er van houdt: aanrader !!