• 8.985.897 stemmen

Love, Death & Robots - Seizoen 1 (2019)

Alternatieve titels: LOVE DEATH + R⬤BOTS, ❤️❌🤖, Love Death + Robots

Ontwikkeld door: David Fincher en Tim Miller

Met: Hayley McLaughlin (stemrol), Helen Sadler (stemrol) en Stefan Kapičić

Datum van release: vrijdag 15 maart 2019

Plot Love, Death & Robots

Dolgedraaide robots, weerwolf-soldaten, overgevoelige zuivelproducten, vuilnis-monsters, cyborg-premiejagers, buitenaardse spinnen en bloeddorstige demonen uit de hel. Je kan het zo gek niet bedenken of ze komen aan bod in deze anthology aan genre- en grensoverschrijdende geanimeerde kortfilms.

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. 1. Sonnie's Edge

15 maart 2019 (17 minuten)

In de ondergrondse wereld van monstergevechten is Sonnie onverslaanbaar, zolang ze scherp blijft.

2. 2. Three Robots

15 maart 2019 (12 minuten)

Lang na de val van de mensheid verkennen drie robots een postapocalyptische stad.

3. 3. The Witness

15 maart 2019 (12 minuten)

Een vrouw is getuige van een moord. Ze vlucht voor de moordenaar door de straten van een surrealistische stad.

4. 4. Suits

15 maart 2019 (17 minuten)

Een boerengemeenschap gebruikt zelfgemaakte machines om gezinnen te beschermen tegen een buitenaardse invasie.

5. 5. Sucker of Souls

15 maart 2019 (13 minuten)

Een bloeddorstige demon die vrijkomt bij een opgraving, vecht tegen huursoldaten die zijn bewapend met... katten?

6. 6. When the Yogurt Took Over

15 maart 2019 (06 minuten)

Nadat wetenschappers per ongeluk superintelligente yoghurt hebben ontwikkeld, wil deze de wereld veroveren.

7. 7. Beyond the Aquila Rift

15 maart 2019 (17 minuten)

Een schip raakt lichtjaren uit de koers. De net ontwaakte bemanningsleden hebben geen idee waar ze terecht zijn gekomen.

8. 8. Good Hunting

15 maart 2019 (17 minuten)

De zoon van een geestenjager krijgt een band met een huli jing die van gedaante kan veranderen.

9. 9. The Dump

15 maart 2019 (11 minuten)

Lelijke Dave woont op een vuilnisbelt. Hij laat zijn thuis niet afpakken door een gemeentelijke inspecteur.

10. 10. Shape-shifters

15 maart 2019 (16 minuten)

Diep in Afghanistan worden twee mariniers met bovennatuurlijke krachten bedreigd door een soortgenoot.

11. 11. Helping Hand

15 maart 2019 (10 minuten)

Een astronaut zit vast in de ruimte en moet kiezen tussen haar leven en een ledemaat voordat haar zuurstof op is.

12. 12. Fish Night

15 maart 2019 (10 minuten)

Wanneer twee verkopers autopech krijgen in de woestijn, gaan ze op een droomreis naar het begin van de tijd.

13. 13. Lucky 13

15 maart 2019 (15 minuten)

Niemand wil met de Lucky 13 vliegen nadat er twee crews zijn omgekomen, maar nieuwe piloten hebben geen keus.

14. 14. Zima Blue

15 maart 2019 (10 minuten)

Voordat de kunstenaar Zima zijn laatste werk onthult, vertelt hij over zijn mysterieuze verleden en hoe hij beroemd werd.

15. 15. Blindspot

15 maart 2019 (09 minuten)

Een bende cyborgdieven voert een snelle overval uit op een zwaarbewapend konvooi.

16. 16. Ice Age

15 maart 2019 (11 minuten)

Een jong stel verhuist naar een appartement en vindt een verloren beschaving in hun antieke vriezer.

17. 17. Alternate Histories

15 maart 2019 (08 minuten)

Wil je zien hoe Hitler op allerlei absurdistische manieren sterft? Nu kan het. Welkom bij Multiversity!

18. 18. The Secret War

15 maart 2019 (16 minuten)

Elite-eenheden van het Rode Leger vechten tegen een gruwelijk kwaad diep in de oude bossen van Siberië.

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

Dat mag

avatar van Pepino

Pepino

NRT schreef:

Mag ik trouwens geilen op animatie-tetten? In aflevering 1 en vooral 7 is dat meer dan in orde.

Denk dat ik deze serie vanavond ook maar eens ga kijken.

Eerste aflevering is meteen raak. Nice. To be continued!

Love, Death & Robots.

Zoals velen ben ik ook erg onder de indruk van een aantal filmpjes. Het is al gezegd dat niet alles even sterk of je smaak is. Hier ben ik het volledig mee eens!!!!! Aflevering 1 was meteen een goede binnenkomer!!!!! De daarop volgende aflevering was heerlijk luchtig. Ik denk dat dat ook de bedoeling is geweest van de mensen die deze volgorde bedacht hebben. Even shockeren en daarna iets luchtigs dat je denkt van WTF!!! Al met al heeft deze animated-junkie zich eigen meer dan prima vermaakt. Drieënhalve ster voor alles wat ik goed vind en een halve ster erbij omdat alles gewoon prachtig mooi gemaakt is.

****

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

Redelijke vermakelijke serie die mij niet geheel wist te overtuigen. Misschien waren mij verwachtingen toch iets te hoog.

De afleveringen verschillen aardig van niveau, van briljant tot matig. Erg sterk vond ik Beyond the Aquila Rift. Fantastische aflevering. Ik houd erg van deze realistische animatiestijl.

En Sonnie's Edge, The Witness, Suits, Helping Hand en Fish Night kon ik ook erg waarderen.

De rest was voor mij duidelijk van mindere kwaliteit. En konden mij ook niet echt raken. Toch zit er voor mij geen aflevering tussen die ik echt slecht vond.

Voor nu kom ik niet verder dan 3*. Maar omdat het concept erg leuk is en dit zeker kan waarderen hoop ik toch wel op een 2e seizoen, die ik zeker een kans ga geven.

avatar van Onderhond

Onderhond

• 11971 stemmen

Een project waar best wat over te zeggen valt.

Allereerst de categorisering als TV serie. Wat mij betreft is dit gewoon een anthology, zoals die redelijk populair zijn in Japan (en dan vooral binnen animatie). Een collectie van kortfilms rond een gemeenschappelijk thema, waar variatie belangrijker is dan coherentie. Ik vind het dan ook een beetje gek dat dit enkel op TV-meter staat, los van hoe Netflix en Fincher het wensen te benoemen. Allicht dat ze vonden dat het idee van een TV-serie de wat minder gefocuste moderne mens makkelijker zou bereiken, eerder dan een anthologie van 227 minuten, Het enige wat een beetje gek is, is dat sommige regisseurs meerdere shorts voor hun rekening genomen hebben. Beetje jammer ook, maar da's het enige atypische aan dit project.

Verder ben ik blij dat ik de trailer niet vooraf gezien heb, want dat minuutje is misschien wel het beste aan deze serie. Qua muziek en editing legt het de lat eigenlijk véél te hoog voor het gemiddelde niveau van wat hier voorgeschoteld wordt. Wat gelukkig niet wil zeggen dat er hier en daar toch een paar uitschieters inzitten die absoluut de moeite waard zijn.

Het gemeenschappelijke thema is uiteindelijk ook wat flou. De titel vat het wel redelijk samen, maar ik had eerder verwacht dat elke short met de combinatie van elementen aan de slag zou gaan. Dat is zeker niet het geval, sommige shorts zijn klassieke ruimteverhalen, andere gaan over weerwolven in oorlogstijd. Variatie is altijd een must in dit soort projecten, maar af en toe vroeg ik me toch af wat een bepaalde short nét binnen deze film deed.

Qua stijlen is het gelukkig wel aardig gevarieerd, zeker vanuit het idee dat Amerikaanse animatie echt dodelijk steriel is. Wie al eens vaker een animatiefilmpje meepikt zal iets minder opkijken, maar als je menu normaal uit het aanbod van de kinderstudios bestaat, dan is dit wel een héél andere wereld. Misschien af en toe net wat té geforceerd "volwassen", maar dat kan je de mensen achter deze film moeilijk kwalijk nemen. Zo vaak krijgen ze ook de kans niet dit soort verhalen te vertellen met een deftig budget. Enige jammere is dat er net wat teveel shorts zijn die gaan voor de verwachte ulta-realistsiche look.

Een zekere onervarenheid kan verder positief zijn, maar het valt ook iets te vaak op dat sommige regisseurs niet geheel weten wat ze aan moeten vangen met hun vrijheid. Er zitten wat teveel kortfilms in de gewoon een scene uit een langere film vertellen, of een hoop verhaal in de korte speelduur proberen duwen. Die balans ligt hier zeker niet altijd even lekker en er wordt links en rechts zeker wat artistieker en experimenteler potentieel gemist.

Gelukkig ben ik wel fan van anthologies en kan ik afwisseling erg waardering. Gemiddeld kom ik uit op 2.3*, maar de som is hier meer dan de afzonderlijke delen. Anderzijds wil het wel zeggen dat de meeste filmpjes echt wel tekort schieten om op zichzelf te kunnen overtuigen. Uiteindelijk had ik maar 5 voldoendes, eventjes in volgorde (en met ratings):

4.5* - The Witness

4.0* - Fish Night

3.5* - Sonnie's Edge

3.0* - Zima Blue

3.0* - Alternate Histories

Vooral The Witness is een echte uitschieter. Volgens mij gewoon live-action werk met een animatie-look filter er overheen, maar het camerawerk was echt grandioos en de stijl spat gewoon van het scherm af. Zo kan ik makkelijk een hele film uitzitten. Ook Fish Night vond ik echt de moeite, één van de weinige film die puur of sfeer speelt, daarmee deed het mij een klein beetje denken aan het werk van Morimoto.

Jammer genoeg is er ook veel basic gedoe bij, dat vooral doet denken aan andere films. Helping Hand is een deleted scene uit Gravity, Lucky 13 is een bravere versie van Yukikaze en Three Robots is flauwe en goedkope maatschappijkritiek verkeerdelijk verpakt als humor. The Secret War lijkt dan weer op een cut scene van een FPS. Dat soort zaken zouden toch wat meer aandacht verdienen, om ervoor te zorgen dat elke short wat meer op zichzelf staat en écht een duidelijk concept heeft.

Maar heb me hier uiteindelijk goed mee vermaakt en een tweede film klinkt als muziek in de oren. Ik hoop alleen dat men het dan misschien ook net iets breder gaat zoeken qua talent en er iets meer films bijzitten met interessante, vernieuwende of artistiekere ideeën. Want het mag dan oeverloos beter zijn dan de Zootopias en whatnot, het hinkt nog zwaar achterop als je het vergelijkt met de anthologieën die een Studio 4°C af en toe uit z'n hoed tovert.

Werk aan de winkel dus, maar de uiteindelijk balans is toch nét positief.

3.0*

avatar van remorz

remorz

• 1930 berichten

lindastuurman schreef: ''Jammer genoeg is er ook veel basic gedoe bij, dat vooral doet denken aan andere films. Helping Hand is een deleted scene uit Gravity, Lucky 13 is een bravere versie van Yukikaze.''

avatar van Onderhond

Onderhond

• 11971 stemmen

marieke schreef: ''...doet Blindspot de openingsscene van Dead Leaves dunnetjes over en is Ice Age een bewerking van The Simpsons.''

Yups

marieke schreef: ''N.B. Dat je het dan weer een film moet noemen: komt ie een keer een leuke serie tegen...''

Het is dat ik écht geen belangrijk verschil zie met een Animatrix of een Genius Party. Dit is toch 200% wat een animatie omnibus biedt?

avatar van remorz

remorz

• 1930 berichten

Je kunt de omnibussen ook zien als de voorlopers van (de mogelijkheden van) het serie-format. Zo werden ze bij release niet genoemd (want als format/genre nog niet populair), maar ze komen inderdaad 200% overeen.

Love Death + Robots, zoals de titel officieel heet, krijgt een 2de seizoen. Ditmaal is het Jennifer Yuh Nelson die aan het roer staat. Zij is vooral bekend als regisseur van de twee laatste Kung Fu Panda films en The Darkest Minds.

Die laatste was énorm mak en weinig gefocust (een rommeltje eigenlijk) op zowat alle mogelijke vlakken. De Kung Fu Panda films vond ik dan weer zéér vermakelijk en bij momenten effectief prachtig in beeld gebracht. Dat laatste geeft mij hoop.

Verder hoop ik vooral dat de verhalen ditmaal wat meer aandacht krijgen, want met visuele poeha alleen kom je er niet. Dat mensen die zelden andere animatie dan die van de grote studio's kijken ietwat onder de indruk waren, kan ik ergens wel begrijpen. Maar het merendeel van de filmpjes waren inhoudelijk alles behalve memorabel of verrassend. En graag meer visuele durf, weg met die ultra-realistisch ogende exemplaren die stilistisch gezien geen greintje originaliteit bevatten. Where's the point in that?

Zie 1 post hoger. Maar goed nieuws mag dubbel gedeeld worden.

avatar van legian

legian

Dat is inderdaad goed nieuws. Ben wel benieuwd wat ze er dan allemaal mee weten te doen.

Toffe animatieserie, ontwikkeld door Tim Miller en David Fincher, bestaande uit 18 korte filmpjes van hooguit een kwartier, die slechts thematisch iets met elkaar te maken hebben. De plotlijntjes zijn overwegend niet zo bijzonder en vaak eindigen de filmpjes nogal abrupt, maar hier en daar zit er een meesterlijk filmpje tussen en qua animatie is het overwegend eersteklas. Het gaat er ook behoorlijk bloederig en gewelddadig aan toe allemaal. Duidelijk niet voor kinderen dus.

avatar van pascal83

pascal83

Nu een paar afleveringen op weg, maar ik krijg bij de meeste afleveringen het idee dat ik naar een game cutscene zit te kijken. Secret War bijvoorbeeld zou net zo goed een intro filmpje kunnen zijn van een Battlefield of Call of Duty multiplayer map. Hopelijk volgen er nog enkele getekende onderdelen.

Ben een liefhebber van de Japanse omnibussen, maar dit voelt tot nu voor mij nog te geforceerd volwassenen. Interessant is het zeker wel.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

Erg gaaf dit! Er zitten een paar super sterke afleveringen tussen! Mooi dat 't word verlengd met een seizoen.

SEIZOEN 2 komt op 14 MEI !

Trailer : Voordat je verdergaat naar YouTube

Vreselijk veel zin in, ook al vind ik de trailer niet boeiend.

Eigenlijk ook wel veel zin in, al blonk het eerste seizoen zeker niet uit in originaliteit.

avatar van legian

legian

Ergens toch wel benieuwd wat voor bizarre verhalen ze deze keer weten te vertellen.

Een derde seizoen is ook al in de maak.