Mijn Series +

Penoza - Seizoen 4 (2015)

Nederland
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Diederik Van Rooijen
met Monic Hendrickx, Niels Gomperts en Sigrid ten Napel

Als haar man, een beruchte drugsbaron, voor de ogen van hun jongste zoon wordt geliquideerd, neemt Carmen een drastisch besluit... Penoza schetst een indringend beeld van de Nederlandse onderwereld waarin keuzes met betrekking tot familie loyaliteit en geld op het scherp van de snede worden gemaakt. Penoza wordt verteld als een familiesage met Carmen - een werkende moeder met een utitzonderlijk beroep - aan het hoofd.

1. De Weduwe Loopt Weer
  7. Geheimen Ontrafeld
  8. Gedreven tot Waanzin
  9. Duistere Familiebanden
  10. Heftige Ontknoping
Minste seizoen uit de reeks.

Helemaal mee eens. Het kon me niet blijven boeien. Ik ga straks de laatste aflevering bekijken. Het begon goed, maar het werd per aflevering minder. Helaas.

Coach vond ik daarmee wel een hele toffe speler. Helaas mocht hij het niet overleven

Hopelijk is het nieuwe seizoen beter.

Ik dacht dat dit het einde was, toch...?

avatar van narva77
Nee, komt waarschijnlijk wel een 5e seizoen. Het is ook nog niet afgerond...

Als het goed is komt er idd een nieuw seizoen...

Ik quote even van de Penoza FB:
Dit was 'm dan! Dankjewel voor het kijken naar Penoza IV! En nu wachten op Penoza V! Meer informatie volgt...

Teejey
Vond seizoen 4 gelijkwaardig aan zijn voorgangers, al is de verhaallijn rond het kartel wel een keer uitgemolken, en gelukkig zijn Jack en Justine op tijd verslagen zo lijkt het.

Hendrickx blijft fantastisch als Carmen, en sowieso vond ik alles rondom familie Van Walraven weer tof, zeker ook Boris zijn ontwikkeling. Alleen de nieuwe 'vriendin' van Lucien vond ik verschrikkelijk.
Berry, Luther en zeker Storm hun bijdrages vond ik weer vet; veel testosteron maar wel binnen de grenzen.
Coach is een toevoeging met waarde en trainer Atsma zijn rol ook.

Een Nederlandse serie die ik juist leuk vind door onder ander de cast, is dat gek?

Penoza weet audiovisueel de toepasselijke sterke en grauwe sfeer door te zetten met dezelfde fijne piano score.

Laat seizoen 5 maar komen! In die tijd misschien wel de hele serie weer bingewatchen. Favoriete Nederlandse serie.

avatar van thomzi50
Wat een warrig seizoen, met veel te veel (bij)rollen, veel te snel afgewikkelde plotlijntjes en een stortvloed aan ongeloofwaardige wendingen. Jammer, ze hadden het bij drie seizoenen mogen laten van mij.

avatar van thomzi50
Dit schreef ik twee maanden geleden, en ik ben er alleen maar negatiever op geworden: een overdaad aan onverklaarbaarheden en onwaarschijnlijkheden, uitgevoerd door een overdaad aan acteurs. Ik kreeg de indruk dat Penoza met name in seizoen 3 zo veel bijfiguren had geïntroduceerd waar ze geen afscheid van wilden nemen, dat ze zich voortdurend genoodzaakt zagen in seizoen 4 personages in situaties onder te brengen waar ze logischerwijs niets te zoeken hadden. [Spoiler]Marcel Mutsers die af en toe coke-snuivend door het beeld loopt; Peter Blok die totaal loopt te schmieren als totaal ongeloofwaardige schurk; Berry die ineens gaat werken voor die ongeloofwaardige Coach - sowieso, dat hele coach-personage. Wat is dat voor ongeloofwaardig verzinsel? Is dat een voetbalclub? Waarom spelen er alleen jochies in gewone kleren, op een polderveld? Waarom is er niets van toezicht? Slaapt iedereen daar. De slotafleveringen zijn lachwekkend. Het lijkt ook alsof ze ieder halfuur nieuwe scriptschrijvers hebben ingehuurd. Ik las ergens dat er een seizoen 5 aankomt, maar deze voorheen trouwe volger is inmiddels afgehaakt.

Teejey
De eerste paar afleveringen dacht ik nog dat het bij dit seizoen dan toch mis ging met Penoza. Want wat is die hele voetbalclub een onzin zeg. Zo onrealistisch als de pest, kon er daardoor niet inkomen op het begin. Toch is het vanaf aflevering 6 weer volledig omgedraaid en weer gruwelijk vermakelijk. Sterker nog, de laatste 3 afleveringen zijn misschien wel het hoogtepunt tot nu toe. Eigenlijk nog compleet eens met wat ik hierboven al zei destijds.

Op naar het voor mij nieuwe seizoen 5, zin in.