Mijn Series +

Penoza - Seizoen 2 (2012-2013)

Nederland
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Diederik Van Rooijen
met Monic Hendrickx, Niels Gomperts en Sigrid ten Napel

Als haar man, een beruchte drugsbaron, voor de ogen van hun jongste zoon wordt geliquideerd, neemt Carmen een drastisch besluit... Penoza schetst een indringend beeld van de Nederlandse onderwereld waarin keuzes met betrekking tot familie loyaliteit en geld op het scherp van de snede worden gemaakt. Penoza wordt verteld als een familiesage met Carmen - een werkende moeder met een utitzonderlijk beroep - aan het hoofd.

1. Terug van Weggeweest (1)
  2. Terug van Weggeweest (2)
  3. Op de Dodenlijst
  8. Beschermengel
  9. Uit de Hand Gelopen
  10. Diep in de Problemen
Teejey
Echt een prima vervolg, ik herinnerde me seizoen 1 nog beter dan dit seizoen eigenlijk. Het wordt wat dramatischer maar wel perfect binnen de grenzen van realisme. De vaste cast krijgt meer diepte zoals het hoort. Ook erg fijne nieuwe (gast)rollen: John, Ooms die veel realistischer overkomt dan André en ook zeker de kleine rol van Stefan. Heerlijke scène als laatstgenoemde Carmen aanspreekt in de gehoorkamer.

Op naar seizoen 3.

Dat einde van die laatste aflevering...

Goeiedag wat lachwekkend.

Seizoen 1 vond ik echt verrassend goed, omdat het niet zoveel opsmuk heeft en scenario spannend, efficiënt en sterk is en de rollen goed zijn ingevuld.

Hier krijgen we alweer diverse rare soapachtige scenariokronkels. Ooms waar in seizoen 1 nog nooit over gesproken is, is kennelijk een heel belangrijk figuur op de achtergrond. Het genante "I am your father" momentje... als klapstuk dan dat bizarre einde. En zo waren er nog wel meer slecht geschreven elementen. Seizoen 3 en 4 waar ik nu mee bezig zijn is, zijn wat dat betreft niet anders.